Giro 2015: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 16 mei 2015 om 11:50 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achtste etappe

Vandaag zijn de klimmers weer aan de beurt in de Ronde van Italië. De achtste etappe eindigt namelijk op de Campitello Matese: een berg van eerste categorie. Wie gaat het snelst omhoog?

Het peloton begint om 12:05 aan de wedstrijd. Direct vanaf de start in Fiuggi gaat het constant op en af, maar het venijn zit hem in de staart van de etappe. Dan loopt de weg 13 kilometer lang aan gemiddeld 6,9 procent omhoog.

De eerste renner zal naar verwachting tussen 16:57 en 17:35 de top van de Campitello Matese bereiken. Sporza begint al om twee uur aan de rechtstreekse uitzending. Eurosport laat de koers pas vanaf vier uur zien. Bespreek hier het wedstrijdverloop.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
508 Reacties
1 3 4 5 6 7 21
16-05-2015 13:27
Betancur, Kruiswijk, Amador 3 van de vele aanvallers :)
16-05-2015 13:28
Kroeswik zeggen de Italianen.
16-05-2015 13:28
Kruijsie solo in de aanval
16-05-2015 13:28
Oeeehhh dat belooft een leuke kopgroep te worden!!
16-05-2015 13:28
@Vinyakke
Hij was al weg, toen gingen ze plassen. Dus schiet maar, als je zin hebt.
16-05-2015 13:28
We will see.. Ik zag iig veelbelovende dingen als kopgroepje van zo'n 10 minuten geleden nog steeds vooropis.
16-05-2015 13:28
@Vinyakke
Als zij willen plassen, dan moeten zij dat weten. Maar als je zelf niet moet, dan moet je aanvallen! De cowboy tijden herleven!
16-05-2015 13:29
Kruijswijk. Hup hup. Keizer ging ook ff pissen.
16-05-2015 13:30
Het gevaar uit de Tartaren heeft ook besloten vandaag buiten te spelen!
16-05-2015 13:30
218 is Kristoff Vandewalle
16-05-2015 13:30
Amador staat hoog in het klassement, maar dat is natuurlijk een ideale kandidaat om de roze trui een tijdje over te nemen van Contador.
16-05-2015 13:30
Danielson, Betancur, Amador, Visconti , Reichenbach, Van De Walle, Zakarin zitten in de groep achter Kruijswijk.
16-05-2015 13:31
Ze moeten niet zeiken.
16-05-2015 13:31
@ xistnc
als dat waar is heft hij alle recht om vol door te rijden, in het andere geval blijf ik het laf vinden!
16-05-2015 13:31
Iemand al de tien(?) namen? Degenen die ik hier lees zijn in ieder geval zeer veelbelovend.

Zakarin gaat vanaf vandaag naar de roze trui toewerken natuurlijk.

Betancur trouwens wel wellicht ;).
16-05-2015 13:31
Wacht! Zit Porte maar met een anders sky in het peloton.
16-05-2015 13:31
Hahah vond het al opvallend dat Astana maar met 4 man vooraan zat. Toen zag ik opeens dat er nog 3 achter in het peloton zaten.

Hopelijk krijgen ze vrij geleiden. Denk dat Saxo tenminste niet door gaat trekken.
16-05-2015 13:32
Niet echt het type kopgroep dat Kruijswijk wel even eraf rijdt straks. Mocht dit vooruit blijven hoop ik op Amador (die wel erg kort staat btw)
16-05-2015 13:32
Kruiswijk in zijn eentje voorop??
16-05-2015 13:33
@ RV

Waarom hoop jij nou weer op Amador? Volgens mij hoop jij op Kruijswijk maar vind je het leuk om te doen alsof dat niet zo is....
16-05-2015 13:33
Betancur, Pelizotti, Danielson, Inxtausti, Kruiswijk, Zakarin
16-05-2015 13:34
Vooralsnog komt er niet heel veel volk terug vanuit de achtergrond.
16-05-2015 13:34
Wat mis je Goos toch ook in zulke etappes.
Met Goos erbij waarschijnlijk geen 8 minuten aan zijn broek, maar zelfs gewoon top-10 gestaan. In zulke aanvallen kan Goos gewoon tot de slotklim met Kruissie mee.
16-05-2015 13:34
@Vinyakke Kruijswijk heeft z'n aanval al ruim voor de plaspauze ingezet, zo omstreeks 13:20
16-05-2015 13:35
@LL
Waarom mag RV niet hopen op Amador? Leuke aanvallende renner.

Ik hoop op Betancur. Dat zou toch geniaal zijn. Of Zakarin. Dan ontploft de site :)
1 3 4 5 6 7 21

Om te reageren moet je ingelogd zijn.