Giro 2015: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 16 mei 2015 om 11:50 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achtste etappe

Vandaag zijn de klimmers weer aan de beurt in de Ronde van Italië. De achtste etappe eindigt namelijk op de Campitello Matese: een berg van eerste categorie. Wie gaat het snelst omhoog?

Het peloton begint om 12:05 aan de wedstrijd. Direct vanaf de start in Fiuggi gaat het constant op en af, maar het venijn zit hem in de staart van de etappe. Dan loopt de weg 13 kilometer lang aan gemiddeld 6,9 procent omhoog.

De eerste renner zal naar verwachting tussen 16:57 en 17:35 de top van de Campitello Matese bereiken. Sporza begint al om twee uur aan de rechtstreekse uitzending. Eurosport laat de koers pas vanaf vier uur zien. Bespreek hier het wedstrijdverloop.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
508 Reacties
1 19 20 21
16-05-2015 16:57
@nickdt
Moet je nu echt elke minuut je fantastische vocabulair showen?
16-05-2015 16:58
Nee hoor.
16-05-2015 16:59
He leuke naam man!

Wel bizar dat Landa zo gefrustreerd is... Had gewoon vroeger moeten gaan dan hé, aan zichzelf te danken.
16-05-2015 16:59
Movistar echt super sterk. Visconti en Amador doen het goed voor het klassement, ook Izagirre vandaag sterk
16-05-2015 17:00
@Tokstar Uiteraard doet dat pijn, maar ga niet volhouden dat je last van je schouder als je gister na 260 (!!) km dansend aan je stuur staat te trekken en vandaag hetzelfde bergop. Is het zo moeilijk om toe te geven dat je wonderbaarlijk goed vanaf bent gekomen? Ik vind Contador een bijzonder grote lafaard. Daarnaast ook een coureur die vaak voor mooie koers zorgt, maar het oneerlijke gaat de boventoon voeren (weer...).
16-05-2015 17:03
@stopie8
Ik heb er geen probleem mee dat er af en toe toneel gespeeld wordt. Voor mij hoort dat er bij.
16-05-2015 17:14
wat een zielige figuren hier zeg.. kruiswijk gewoon goed gereden, en contador doet niets meer dan aanklampen na zijn valpartij wat is daar nu laf aan?
16-05-2015 17:22
@bike698
Wat Contador doet is gewoon dansen op zijn pedalen en geen strobreed hoeven prijs te geven op de anderen, niet echt aanklampen. Dat gezegd hebbende: het is niet laf, maar wat er vooraf ging is wat mij betreft wel een héél erg vermoeiend toneelspelletje dat past bij hem.
1 19 20 21

Om te reageren moet je ingelogd zijn.