Giro 2015: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 16 mei 2015 om 11:50 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achtste etappe

Vandaag zijn de klimmers weer aan de beurt in de Ronde van Italië. De achtste etappe eindigt namelijk op de Campitello Matese: een berg van eerste categorie. Wie gaat het snelst omhoog?

Het peloton begint om 12:05 aan de wedstrijd. Direct vanaf de start in Fiuggi gaat het constant op en af, maar het venijn zit hem in de staart van de etappe. Dan loopt de weg 13 kilometer lang aan gemiddeld 6,9 procent omhoog.

De eerste renner zal naar verwachting tussen 16:57 en 17:35 de top van de Campitello Matese bereiken. Sporza begint al om twee uur aan de rechtstreekse uitzending. Eurosport laat de koers pas vanaf vier uur zien. Bespreek hier het wedstrijdverloop.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
508 Reacties
16-05-2015 16:02
Er zullen renners vanuit de achtervolgende groep moeten oversteken, want gezamenlijk gaan ze niet vooraan geraken. Ja, het lijkt erop dat Kruijswijk een onevenredig deel van het werk doet.
16-05-2015 16:02
Commentaar zit fier te wezen dat ze geen kamer delen, terwijl wij dat mooi betalen... En die renners maar samen slapen.
16-05-2015 16:02
Contador gaat op deze manier zijn roze trui niet verliezen aan Niemiec.
16-05-2015 16:02
Astana komt naar voren, en dat lijkt al meer op doorrijden.
16-05-2015 16:04
Astana gaat er een bommetje opgooien om Contador te testen.
16-05-2015 16:05
Hoelaat gaan ze binnen zijn. Rond kwart over vijf zeker.
16-05-2015 16:06
Iemand een link naar een live stream die ik op mn mobiel kan kijken (android)
16-05-2015 16:07
Pellizotti pakte wat punten voor de bergtrui maar kon niet bij Kruijswijk en Betancur blijven. (Info voor Ab)
16-05-2015 16:09
@nickdt
Lijkt erop dat het 17 uur wordt.
16-05-2015 16:09
Voorsprong loopt wel hard terug nu met Astana op kop, denk dat het wel eens lastig kan worden voor Kruisie & co..
16-05-2015 16:09
Ik denk dat de nummer 1 van de kopgroep ongeveer 1.30 voor de eerste van het peloton eindigt.
16-05-2015 16:10
Anderhalve minuut voor de kopgroep.
16-05-2015 16:10
@pirazzi
Peli liet zich gewoon uitzakken omdat hij dacht dat de achtervolgende groep terug zou komen. Verschil was toen ook maar een seconde of 15.

Die zal nu wel flink vloeken.
16-05-2015 16:10
Betancur voor de ritwinst als ik het zo zie.
Kruijswijk zag er al behoorlijk moe/bedrukt uit.
16-05-2015 16:11
En nu maar hopen dat Kruijswijk niet snel afhaakt zometeen...
16-05-2015 16:11
Ja, maar ze moeten er met drie nu wel erg hard aan trekken. Dus het kan nog krap worden.
16-05-2015 16:13
Die motor van de RAI doet toch erg zijn best om Aru nog een beetje terug te brengen. Kan dat ding niet weg?
16-05-2015 16:13
nog 4 kilometer tot het begin van de slotklim.
16-05-2015 16:13
Het maakt niet uit of Contador/Aru/Porte op 1 minuut komen. Het maakt uit wat bijvoorbeeld Uran/Van den Broeck
16-05-2015 16:14
Die van Bardiani bij de achtervolgers heeft het al de hele dag niet echt naar zijn zin.
16-05-2015 16:14
Zijn ze allemaal kleurenblind. Het is blauw met lichtgroen, niet geel van Tinkoff.
16-05-2015 16:14
Op hoeveel staat kruissie in het het AK eigenlijk?
16-05-2015 16:15
Het zou knap zijn als de koplopers het gaan halen want dit wordt beuken.

Matysiak officieel het lelijkste shirt vh peloton trouwens, argh!
16-05-2015 16:15
Op 9 en een halve minuut
16-05-2015 16:16
@xistnc die wordt weggebongiornood...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.