Giro 2015: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 16 mei 2015 om 11:50 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achtste etappe

Vandaag zijn de klimmers weer aan de beurt in de Ronde van Italië. De achtste etappe eindigt namelijk op de Campitello Matese: een berg van eerste categorie. Wie gaat het snelst omhoog?

Het peloton begint om 12:05 aan de wedstrijd. Direct vanaf de start in Fiuggi gaat het constant op en af, maar het venijn zit hem in de staart van de etappe. Dan loopt de weg 13 kilometer lang aan gemiddeld 6,9 procent omhoog.

De eerste renner zal naar verwachting tussen 16:57 en 17:35 de top van de Campitello Matese bereiken. Sporza begint al om twee uur aan de rechtstreekse uitzending. Eurosport laat de koers pas vanaf vier uur zien. Bespreek hier het wedstrijdverloop.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
508 Reacties
16-05-2015 15:08
Dit bericht is verwijderd
16-05-2015 15:08
Het peloton moet in de remmen, Nippo rijdt op kop.
16-05-2015 15:09
Wat een stylist is Kruijswijk toch ook op de fiets.

Dat op kop rijden van Nippo is niet zo spectaculair. De minste knechten van Contador zouden anders min of meer hetzelfde tempo aanhouden.
16-05-2015 15:09
Ah, leuke situatie. Leve de Giro.
16-05-2015 15:11
Er zit wel verbetering in het rijden van Betancur. Vorig jaar in de Vuelta kon hij niet bij de eerste 100 eindigen, dit is al een stuk beter. Jammer, dat hij die dikke buik de berg op moet slepen, anders had ik hem hier wel top-5 verwacht.
16-05-2015 15:14
Wordt een mooie strijd op 2 fronten straks , double bill! Nootjes komen hier nu op de tafel.
16-05-2015 15:15
Duidelijk te zien dat Saxo heel voorzichtig rijdt in de bochten. Terwijl Nippo toch vol door rijdt min of meer.
16-05-2015 15:15
De chasing group gaat zo aansluiten bij de koplopers. Voor het klassement van Kruijswijk kan dat gunstig gaan zijn. Die gasten kunnen behoorlijk tempo maken.
16-05-2015 15:16
Kruijswijk ga nou niet energie verspillen, maar laat je 10 seconden naar achter zakken...
16-05-2015 15:18
Is nu al weer een halve minuut.
16-05-2015 15:19
Voor wie doet Vandewalle dit of is het voor zichzelf.
16-05-2015 15:20
Nog lang tot aan de slotklim, lijkt me ook opportuun te laten samenkomen. Als hij de sterkste is heeft hij er enkel baat bij, als hij niet de sterkste is dan moet hij zich zeker laten zakken want dat gaatje wordt dan toch wel dichtgereden later, en dan is hij weer een pak meer vermoeid. Ben echt benieuwd wat Kruijswijk straks kan, dit had ik niet verwacht!

En Vandewalle voor zichzelf ja, verder heeft hij ook niet heel veel te doen hier. Dan begrijp ik wel dat je eens mee wil in de aanval.
16-05-2015 15:23
Astana op kop. Zie het nog wel gebeuren dat de kopgroep niet gaat winnen.
16-05-2015 15:24
Astana! Ga eens van kop af en gauw.
16-05-2015 15:26
Zou Kruijswijk niet voor de bergtrui gaan?
16-05-2015 15:27
Hopen op +5 minuten op de slotklim voor Kruijsiwijk. Dan kan het lukken vandaag. Vind hem sterk ogen.
16-05-2015 15:29
Astana heeft geleerd van de etappe die Polanc won dat was 2 minuten teveel voorsprong.
16-05-2015 15:30
Ik weet het toch niet, een Intxausti, Niemiec, Zakarin en Betancur zou ik zeker niet 'minder' inschatten dan hem. Winst zal sowieso geen sinecure zijn.

Edit: lijstje Aru, Porte, Amador. Er zal toch geen hardhorige Amador ipv Contador verstaan hebben zeker...
16-05-2015 15:35
Formolo voor Lampre ..

Polanc natuurlijk!
16-05-2015 15:36
Zakarin top 10 vandaag zou mooi zijn, dan bevestigt hij zijn vorm van Romandië.
16-05-2015 15:36
Die Aru peert straks naar boven pakt de etappe en roze trui
16-05-2015 15:36
Wat zit die tweede groep nou te klooien. Willen ze niet naar de kop?
16-05-2015 15:37
voorsprong achtervolgers loopt weer op van 15 sec naar 1 min
16-05-2015 15:38
Lekkere samenwerking in de tweede groep.
16-05-2015 15:39
Jammer dat Niemec mee zit. Daardoor blijft het peloton tempo houden.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.