Giro 2015: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 16 mei 2015 om 11:50 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achtste etappe

Vandaag zijn de klimmers weer aan de beurt in de Ronde van Italië. De achtste etappe eindigt namelijk op de Campitello Matese: een berg van eerste categorie. Wie gaat het snelst omhoog?

Het peloton begint om 12:05 aan de wedstrijd. Direct vanaf de start in Fiuggi gaat het constant op en af, maar het venijn zit hem in de staart van de etappe. Dan loopt de weg 13 kilometer lang aan gemiddeld 6,9 procent omhoog.

De eerste renner zal naar verwachting tussen 16:57 en 17:35 de top van de Campitello Matese bereiken. Sporza begint al om twee uur aan de rechtstreekse uitzending. Eurosport laat de koers pas vanaf vier uur zien. Bespreek hier het wedstrijdverloop.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
508 Reacties
16-05-2015 16:25
Mooi kak dat peloton al zo dichtbij is. Hahaha Kruiswijk!! Grote baas
16-05-2015 16:25
jaaaaaa, Kruiswijk
16-05-2015 16:26
KRUISSIEEE
16-05-2015 16:26
Come on Steven!
16-05-2015 16:26
Lekker gecounterd Steven. Die Betancur overschat zichzelf. Moet ie maar niet zo laf koersen.
16-05-2015 16:26
Kruissie!!! Zo moet dat.
16-05-2015 16:26
mooi dit!
16-05-2015 16:26
Dit bericht is verwijderd
16-05-2015 16:26
Steven!!!
16-05-2015 16:27
Betancur gaat nog wel terugkeren denk ik. Colombianen hebben wel vaker van die rare tussenversnellingen.
16-05-2015 16:27
OeiOei,

Kruijswijk moet nu maar bidden dat ze bij de favorieten gaan loeren. 10 km met 4:00 is een beestenklus van jewelste...
16-05-2015 16:28
Lijkt me gewoon een klim op eigen tempo. Diep respect als Kruijswijk hier de zege pakt, maar ik denk dat hij zich misschien toch vergallopeert met deze versnelling...
16-05-2015 16:29
Als ie deze pakt, is het seizoen zo goed als gered voor LTJ met overwinning in grote ronde en geeft Gesink, LTD en Kelderman misschien ook vleugels voor de Tour.
16-05-2015 16:29
Ik denk dat peloton misschien nog wel terugkomt. Pfff komop zou een geweldige overwinning zijn!!
16-05-2015 16:29
Ik duim en bid... laat me na de finish maar lachen en bewonderen... en dan morgen weer werken.
16-05-2015 16:30
LaffeCur verliest steeds meer terrein.
16-05-2015 16:30
Kruissie klimt in ieder geval nog altijd sneller dan Betancur. Dat is in ieder geval een goed teken. Hopen dat de favorieten het gevecht zo lang mogelijk uitstellen :)
16-05-2015 16:31
Klote nog maar 3 minuten op de roze trui. Kan echt krap worden dus doorrijden kerel!
16-05-2015 16:31
3 minuten met 9 km, als het losbarst wordt het krap.
16-05-2015 16:31
ik hoop een dubbelslag vandaag na kruiswijk gesink
16-05-2015 16:31
Kruisie kom op!
16-05-2015 16:31
Peleton op iets meer dan 3 minuten met nog 9km te gaan, hopelijk verliest Kruijswijk niet meer teveel tijd tov concurrenten voor top-10
16-05-2015 16:32
Genieten dit! Kruiswijk kom op man!!
16-05-2015 16:32
Zenuwslopend. Vooralsnog gaat Astana gewoon in gelid omhoog.
16-05-2015 16:32
Oei hij verliest nu wel snel tijd.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.