Giro 2015: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 16 mei 2015 om 11:50 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achtste etappe

Vandaag zijn de klimmers weer aan de beurt in de Ronde van Italië. De achtste etappe eindigt namelijk op de Campitello Matese: een berg van eerste categorie. Wie gaat het snelst omhoog?

Het peloton begint om 12:05 aan de wedstrijd. Direct vanaf de start in Fiuggi gaat het constant op en af, maar het venijn zit hem in de staart van de etappe. Dan loopt de weg 13 kilometer lang aan gemiddeld 6,9 procent omhoog.

De eerste renner zal naar verwachting tussen 16:57 en 17:35 de top van de Campitello Matese bereiken. Sporza begint al om twee uur aan de rechtstreekse uitzending. Eurosport laat de koers pas vanaf vier uur zien. Bespreek hier het wedstrijdverloop.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
508 Reacties
16-05-2015 16:17
Dit bericht is verwijderd
16-05-2015 16:18
@nickdt, voor mij gewoon fluogeel hoor.

dumoman, even lange beurten toch gewoon alledrie?
16-05-2015 16:18
Hahaha. Ben ik zeker kleurenblind.
16-05-2015 16:19
5 minuten op het peleton. Zou genoegen moeten zijn. Maar die achtervolgende groep heeft misschien een paar frissere mannen erbij.
16-05-2015 16:19
@Betancur voor de titel Evans oude stijl 2.0?
16-05-2015 16:19
Kruijswijk doet echt meer dan de rest.. Ik hoop dat hij zich ook goed genoeg voelt om dit de moeite waard te maken
16-05-2015 16:21
Al pakt Kruijswijk de rit niet, de bergtrui en een paar minuten winst in het klassement is ook mooi, mochten ze vooruit blijven
16-05-2015 16:21
Wordt krap voor de koplopers.
16-05-2015 16:22
Ik heb zo een gevoel dat de kopgroep wordt ingelopen in de laatste kilometer....
16-05-2015 16:22
Daar gaan we! ,ben benieuwd hoe goed kruijswijk is vandaag!
16-05-2015 16:22
Veel tijd zal Kruijswijk er niet aan over houden hoor, vrees zelf dat het peloton hem nog terugpakt
16-05-2015 16:22
4'27' nog
16-05-2015 16:23
Hoelaat is de aankomst ongeveer?
16-05-2015 16:23
4 minuten nog maar, dan kon nog wel eens krap worden.
16-05-2015 16:23
17.00

Edit: Kruijswijk, verspilde moeite en energie. Dit ga je niet halen.
16-05-2015 16:23
"Betancur maakt hier het mooie weer
RENAAT SCHOTTE"

Niet ik die het zeg... Denk dat hij 'm gewoon pakt hoor.
16-05-2015 16:24
Nou volgens mij klopt er niets van die GPS, want anders gaat het wel héél snel.
16-05-2015 16:24
Ik vertrouw die tijdsmeting niet zo, gaat wel erg snel
16-05-2015 16:24
Ongeveer 15 seconden per seconde eraf... Dat is wel een soort van indrukwekkend van het peleton.
16-05-2015 16:25
Mooie rit! Spannend!
16-05-2015 16:25
Kruijswijk erop en erover
16-05-2015 16:25
Kruijswijk gaat!
16-05-2015 16:25
Go Steven!
16-05-2015 16:25
goedzo Kruiswijk Komop jongen
16-05-2015 16:25
Dit bericht is verwijderd

Om te reageren moet je ingelogd zijn.