Giro 2015: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 16 mei 2015 om 11:50 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achtste etappe

Vandaag zijn de klimmers weer aan de beurt in de Ronde van Italië. De achtste etappe eindigt namelijk op de Campitello Matese: een berg van eerste categorie. Wie gaat het snelst omhoog?

Het peloton begint om 12:05 aan de wedstrijd. Direct vanaf de start in Fiuggi gaat het constant op en af, maar het venijn zit hem in de staart van de etappe. Dan loopt de weg 13 kilometer lang aan gemiddeld 6,9 procent omhoog.

De eerste renner zal naar verwachting tussen 16:57 en 17:35 de top van de Campitello Matese bereiken. Sporza begint al om twee uur aan de rechtstreekse uitzending. Eurosport laat de koers pas vanaf vier uur zien. Bespreek hier het wedstrijdverloop.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
508 Reacties
16-05-2015 15:39
let maar op contador die gaat gewoon aru volgen hoor op die slotklim ; )
16-05-2015 15:41
Voorsprong achtervolgers? Dat is een contradictio in terminis.
16-05-2015 15:42
Ik gok op ritwinst voor één van de kopgroep, maar roze voor Aru.

Edit: @pirazzi, er wordt gewoon bedoeld de voorsprong van de achtervolgers op de achtervolgers van de achtervolgers, wat perfect mogelijk is ;)
16-05-2015 15:43
waarom denken jullie dat aru contador gaat lossen? lijkt me gewoon goed te rijden hoor alberto
16-05-2015 15:44
Tinkov weer voorop het Peleton, en zo te zien gaat het niet zo hard daarzo. Goed voor kruijswijk!
16-05-2015 15:45
Aparte situatie dat de achtervolgers niet aansluiten bij de 3 koplopers.
16-05-2015 15:45
Kruijswijk pakt weer seconden door de tussensprint te winnen.
16-05-2015 15:46
@Chillinho, ik denk dat Contador's blessure niet helemaal geveinsd is en hem dus wel iets zal doen, en gegeven het feit dat hij zelf liever het roze kwijt dan rijk is zal hij zich niet forceren als Aru op het eind nog iets forceert. Wat die laatste natuurlijk ook weet, waardoor hij dat normaal wel moet proberen.
16-05-2015 15:47
Mannen van Contador zijn nu toch wel aan het geven. Ze willen de trui toch houden.
16-05-2015 15:48
[quote]HoofdIsVrij - 16 mei 2015 om 15:39
Jammer dat Niemec mee zit. Daardoor blijft het peloton tempo houden.[/quote]
Op zich wel, maar in een etappe als deze met 12 renners vooruit is de kans natuurlijk groot dat er iemand met een niet al te grote achterstand in het AK bij zit. Dat kan dan maar beter een ongevaarlijk iemand van een voor de kanshebbers ongevaarlijke ploeg zijn. Zoals Niemiec, feitelijk.
16-05-2015 15:49
Wat xistnc zegt klopt wel, en hoe dan ook zou het peloton op 40km van het eind wel beginnen rijden... Niemiec staat ook niet zo dicht dat ze hen per se moeten inrekenen, verlies beperken is genoeg.
16-05-2015 15:50
Saxo legt het peloton lam. Weer boven de 9 minuten de achterstand.

Edit: Nu geven ze weer 7.50. Klopt niks van die tijdswaarneming.
16-05-2015 15:51
Dat klopt niet nickdt. Peloton gaat op dit moment harder dan de koplopers.
16-05-2015 15:52
Nee zag het. Vandaar mijn edit.
16-05-2015 15:53
Mocht je nu geen favoriet in de kopgroep hebben, dan vermoed ik dat dit een ontzettend saaie rit is.

De kopgroep met hun achterstanden...
27. NIEMIEC Przemyslaw 5:10
31. KRUIJSWIJK Steven 9:54
33. REICHENBACH Sebastien 15:04
34. BETANCUR Carlos 15:06
36. BONGIORNO Francesco Manuel 15:45
47. INTXAUSTI Beñat 23:23
49. PELLIZOTTI Franco 23:40
56. ZAKARIN Ilnur 25:26
59. FINETTO Mauro 26:36
66. SAMOILAU Branislau 29:44
84. DANIELSON Thomas 41:09
87. VANDEWALLE Kristof 45:21
16-05-2015 15:54
De vluchters gaan het gewoon halen hoor. Met 5 minuten voorsprong aan de klim ga je het halen
16-05-2015 15:54
Die GPS komt van motoren en die rijden soms voor en soms achter het peloton/kopgroep.
16-05-2015 15:55
Tinkoff naast de Jongh. Ik hoop op een lekke band voor Kreuziger, dan moet ie duwen.
16-05-2015 15:55
Heb het even gemist.
wat is er met Pellizotti gebeurd?
16-05-2015 15:57
Lijkt weer stil te vallen in de achtervolgende groep.
16-05-2015 15:58
Hmm, als het zo doorgaat dan gaat de winnaar nog uit het peloton komen.
16-05-2015 15:59
Op tijd thuis en zie Kruiswijk voorop....maakt het toch net leuker... kom maar op met die laatste berg!
16-05-2015 16:01
Dit bericht is verwijderd
16-05-2015 16:01
Achtervolgende groep 1 minuut achter op de kopgroep en het loopt op.
16-05-2015 16:02
@Roger
Dat zal wel meevallen.
Waarschijnlijk gaan Kruissie en Betancur zo'n 4 a 5 minuten voor het peloton finishen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.