Yara Kastelijn zet gedwongen punt achter seizoen

zondag 16 februari 2020 om 12:13
Yara Kastelijn zet gedwongen punt achter seizoen

foto: Cor Vos (archief)

Yara Kastelijn heeft noodgedwongen haar crossseizoen moeten beëindigen. De Europees kampioene veldrijden liep onlangs in Maldegem enkele breukjes in haar rugwervels op, maar kwam desondanks nog twee keer in actie. Doktoren hebben daar nu een stokje voor gestoken.

“Met pijn in mijn hart moet ik mijn droomseizoen eerder stoppen dan gepland”, aldus de 22-jarige renster van het 777-team. “Ik moet naar de doktoren en naar mijn eigen lichaam luisteren. Zij zeggen momenteel nee. Het maakt niet uit hoe eigenwijs ik ben en hoe ver ik zelf wil gaan. Ik moet geduld hebben.”

Na haar opgave in Maldegem werd Kastelijn nog dertiende in Lille en gisteren zesde in Middelkerke. “Ik heb alles gegeven tot de finishlijn, met de pijn in mijn rug. Ik moet nu mijn lichaam de rust geven die het verdient en nodig heeft”, zegt ze.

Kastelijn mist de Vestingcross in Hulst, de GP Leuven en de Sluitingsprijs in Oostmalle. Wel heeft ze de afgelopen periode, door te crossen met de breukjes in haar rug, podiumplaatsen in de Superprestige (tweede) en de DVV Verzekeringen Trofee (derde) veilig kunnen stellen.

Dit artikel delen:

9 Reacties

Franco Ballerini 16 februari 2020 om 13:13

Toonde veel karakter door toch haar mooie klasseringen te verdedigen. Nu goed herstellen, dan veel op techniek trainen en het kan een nog beter seizoen worden dan het afgelopen.

steven2743 16 februari 2020 om 13:23

Gisteren wel heel professioneel nog wel even de eurootjes bij elkaar gefietst. Ik hoorde bij de Belg dat Ceylin 75.000 euro aan prijzengeld bij elkaar heeft gefietst (los van salaris). Kasteleijn zal daar wel behoorlijk onder zitten maar de Superprestige betaalt goed. Dus toch even rijden met blessure.
Zou wel leuk zijn als je net als bij tennis of darten kan zien hoeveel prijzengeld iemand heeft gereden.

Romāns Vainšteins 16 februari 2020 om 13:23

Omdat?

maklukzat 16 februari 2020 om 16:35

Ik denk zelfs wel meer dan 75.000 euro. Dagzeges leveren ook nog een bijdrage en de dames zullen toch ook startgeld krijgen. De reden dat Kastelijn doorging met de blessure zal ook met het prijzengeld te maken hebben.

Jan Blokland 16 februari 2020 om 13:39

Lekker uitzieken nu. De rug de rust geven.
Kan een mooi seizoen worden volgend jaar.
Alvarado, Worst, Kasteijn, Van Anrooij, Brand, Talitha de Jong, Vos, Van der Heijden, Bakker, Kaptheins.
Dat wordt smullen. Helaas voor de Belgen dan weer wat minder.

Franco Ballerini 16 februari 2020 om 13:47

Vergeet Puck niet! Die verwacht ik zeker volgend seizoen.

HoofdIsVrij 16 februari 2020 om 13:56

En dan heb je ook nog Fleur Nagengast.

Franco Ballerini 16 februari 2020 om 13:57

En van Alphen!

Deel Koeper 16 februari 2020 om 14:24

De Belgen zullen wel zorgen voor prijzengeld, startgeld, rennerslonen, professionele begeleiding, publiek en dat alles goed in beeld wordt gebracht.