Westra: “Ik hoop dat ik op deze wijze mijn depressie kan overwinnen”

Westra: “Ik hoop dat ik op deze wijze mijn depressie kan overwinnen”

foto: Marcel Koch

donderdag 12 januari 2017 om 08:15

In een schriftelijke verklaring aan de NOS, heeft Lieuwe Westra gereageerd op zijn beslissing om te stoppen met wielrennen. “Ik begrijp dat dit voor velen onverwacht kwam”, schrijft hij. De Fries had namelijk net een contract bij Wanty-Groupe Gobert getekend.

Depressie overwinnen
Westra kampt met een depressie. “Ik vind het erg jammer dat ik mijn carrière op deze wijze moet beëindigen. De afgelopen maanden heb ik geprobeerd om mijn motivatie terug te vinden en mijn depressie te overwinnen, maar mede door de twee (rechts)zaken (met zijn voormalig zaakwaarnemer en ex-zwager, red.) die nu lopen kan ik het niet meer opbrengen om mij volledig te richten op mijn profcarrière. De komende tijd wil ik mij thuis in Monaco en Nederland, gesteund door mijn familie, volledig richten op mijn herstel en daarnaast op het afhandelen van de lopende (rechts)zaken. Ik hoop dat ik op deze wijze mijn depressie kan overwinnen en weer kan genieten van alles.”

Dit artikel delen:

13 Reacties

Polleke 12 januari 2017 om 08:21

Sterkte man…er is meer in het leven…

aardappeljager 12 januari 2017 om 08:24

Heel veel sterkte de komende periode

OscarV 12 januari 2017 om 08:56

Heel veel sterkte voor Westra.
Heel knap ook dat hij het heeft durven uitspreken, ik hoop dat andere (sporters) daar wat kracht uit kunnen halen.

horsm 12 januari 2017 om 09:12

sterkte

DeLuiaardVanLimburg 12 januari 2017 om 09:32

Erg zonde dat z’n carrière zo moet eindigen idd. Wist niet dat HJ al 34 was, anders had ik hem nog wel terug zien komen over een jaar of wat. Al is het met depressie natuurlijk nooit duidelijk hoe lang het duurt tot volledig herstel.

tristania 12 januari 2017 om 09:56

Sterkte voor Westrand. Jammer dat hij op deze manier moet stoppen. Had hem een mooier slot van zijn carrière gegund.

Wheely 12 januari 2017 om 11:44

Bij deze: <3 een hart onder de riem voor het beest.

GreenDay 12 januari 2017 om 13:09

Het is inderdaad moedig om ervoor te durven uitkomen dat je met een depressie kampt. Er rust onterecht een soort taboe op, zeker voor mannen en al helemaal voor topsporters. Alsof zulke mensen geen gevoelens kunnen hebben. Volgens mij is erkennen dat je het hebt, de eerste stap naar beter worden. Zet ‘em op, Westra!

Wielrennertje 12 januari 2017 om 17:07

Eens met greenday, bij topsporters is het al sneller: niet mekkeren maar rijden. Terwijl dat natuurlijk niks opschiet.

Bettinwel 12 januari 2017 om 17:25

Bedankt en sterkte Lieuwe, de eerste horde is al genomen!

klootje kriekeljon 12 januari 2017 om 18:34

Vooral voor iemand als Westra, grote klasse om dit gewoon openbaar te bespreken.

IlPirata 12 januari 2017 om 19:44

Veel sterkte en hopelijk tot volgend jaar in het peloton.

Coldeportes 12 januari 2017 om 21:17

Sterk dat hij er open over is. Hopelijk werkt deze aanpak voor hem. Misschien kan hij volgens jaar nog ergens terugkeren zelfs!

Headlines

Materiaalzone

Populair