Voorbeschouwing: Driedaagse Brugge-De Panne 2020

Voorbeschouwing: Driedaagse Brugge-De Panne 2020

foto: Cor Vos

woensdag 21 oktober 2020 om 08:00

De Driedaagse Brugge-De Panne sluit op op woensdag 21 oktober het Belgisch wielerjaar af. De eendagskoers maakt sinds vorig jaar deel uit van de UCI WorldTour en lijkt op papier een prooi te gaan worden voor de sprinters. Wie gaat Dylan Groenewegen opvolgen? We blikken vooruit op het parcours en de kanshebbers.

Historie

De allereerste editie van de Driedaagse werd in 1977 gewonnen door de Belg Roger Rosiers. Gek genoeg was er destijds sprake van een vierdaagse. Gaandeweg groeide de meerdaagse koers uit naar een laatste tussenstop richting de Ronde van Vlaanderen. Specialisten als Eric Vanderaerden (met vijf eindzeges recordhouder) en Peter Van Petegem wisten zelfs in hetzelfde jaar de Ronde en de Driedaagse op hun naam te schrijven. De laatste jaren nam de status van de Driedaagse af. Toppers sloegen de wedstrijd steeds vaker over gaven de voorkeur aan extra rust richting Vlaanderens Mooiste.

Belgisch kampioen Gilbert won in 2017 de laatste ‘meerdaagse’ Driedaagse – foto: Cor Vos

In 2018 kreeg de kalender een nieuwe wending, omdat de Driedaagse Brugge-De Panne van datum wisselde met Dwars door Vlaanderen. Daarnaast werd de opzet van de Driedaagse (voorheen ook De Panne-Koksijde) veranderd. De organisatie besloot om er een driedaags evenement van te maken met een eendagskoers voor mannen, een eendagskoers voor vrouwen en een derde dag in het teken van breedtesport. Wat wel behouden bleef was de regio van het parcours, over West-Vlaams grondgebied doorheen onder meer De Moeren.

Laatste tien winnaars Driedaagse Brugge-De Panne
2019: flag-nl Dylan Groenewegen
2018: flag-it Elia Viviani
2017: flag-be Philippe Gilbert
2016: flag-nl Lieuwe Westra
2015: flag-no Alexander Kristoff
2014: flag-be Guillaume Van Keirsbulck
2013: flag-fr Sylvain Chavanel
2012: flag-fr Sylvain Chavanel
2011: flag-be Sébastien Rosseler
2010: flag-gb David Millar


Vorig jaar

In de editie van vorig jaar bleek een vroege kopgroep van zes renners, met daarin Stan Dewulf, Jimmy Janssens, Senne Leysen, Adrien Garel, Jasha Sütterlin en Mathijs Paasschens kansloos voor de overwinning. Ondanks een beklimming van de Kemmelberg en een passage door de Moeren was een massasprint onontkoombaar. Negen kilometer voor de meet werden de laatste aanvallers ingerekend.

Team Sky loodste Kristoffer Halvorsen naar de finish, maar werd overklast door de trein van Elia Viviani bij Quick-Step. Viviani sprintte aan linkerkant van de weg, maar aan de andere kant vochten Dylan Groenewegen en Fernando Gaviria een spannend duel uit. De Nederlander koos ervoor om Gaviria aan de buitenkant te passeren en won met overmacht de sprint.

Er staat geen maat op Groenewegen in De Panne – foto: Cor Vos

Driedaagse Brugge-De Panne 2019
1. flag-nl Dylan Groenewegen (Jumbo-Visma)
2. flag-co Fernando Gaviria (UAE Emirates)
3. flag-it Elia Viviani (Deceuninck-Quick-Step)
4. flag-fr Nacer Bouhanni (Cofidis)
5. flag-fr Justin Jules (Wallonie-Bruxelles)


Parcours

Waar voorheen organisatoren proberen om juist zoveel mogelijk publiek naar hun wedstrijd te krijgen, wordt in dit atypische coronajaar juist ontmoedigd om te komen kijken. De organisatie van Driedaagse Brugge-De Panne roept mensen daarom op om vooral thuis te blijven. Afgelopen weekend ging dat tijdens de Ronde van Vlaanderen meer dan uitstekend en de organisatie hoopt dat wielerfans woensdag dit voorbeeld volgen.

Mede daarom is op de website van de Belgische sprintklassieker geen parcoursinformatie bekendgemaakt. De start in Brugge en de finish in De Panne worden hoe dan ook publieksvrij gehouden en ook langs het parcours wil men zo weinig mogelijk publiek.

Wat weten we wel? De koers is ruim 200 kilometer lang, volgens de eigen site om precies te zijn 212,5 kilometer. Daarnaast weten we dat de lus richting de Kemmelberg, met ook de Monteberg, de Rodeberg en de Sulferberg, geschrapt wordt. In plaats daarvan trekt het peloton direct na de start vanuit Brugge naar het lokale circuit rond De Panne. Onderweg passeert de koers Zedelgem, Aartrijke en Sint-Pieters-Kapelle.

Zodra aan het lokale circuit begonnen is, volgt een ronde – tegen de klok in – van ruim 40 kilometer via Oostduinkerke, Koksijde, De Panne (finish), Adinkerke, De Moeren en Veurne. Dit rondje wordt in totaal drie keer afgelegd. In De Moeren lijkt de kans op invloed van Moeder Natuur het grootst. Breekt de koers daar niet open, dan lijkt een massasprint onvermijdelijk.

Start- en finishtijden zijn niet bekendgemaakt. Uit de uitzendtijden van Sporza valt wel op te maken dat de aankomst woensdagmiddag rond de klok van 16.00 uur is.


Favorieten

De kans is groot dat er woensdag een sprinter met de zege aan de haal gaat. Bij afwezigheid van titelverdediger Dylan Groenewegen is het uitkijken naar andere sprinters op de startlijst. Lotto Soudal heeft met Caleb Ewan de absolute topfavoriet aan de start. Zeker nu de heuvelzone geschrapt is, is het parcours op het lijf geschreven van de razendsnelle Australiër. Vorige week liet Ewan zien te kunnen winnen in België toen hij de Scheldeprijs met overmacht won. Indien het tot een sprint komt, dan zal Ewan lastig te kloppen zijn.

Caleb Ewan – foto: Cor Vos

Ewan krijgt onder meer zijn vaste lead-out Jasper De Buyst en Roger Kluge met zich mee. Zij moeten de kleine sprinter in goede positie afzetten. Mocht het door de weersomstandigheden een harde koers worden, dan kan Lotto Soudal ook nog terugvallen op John Degenkolb. De ervaren Duitser heeft uitstekende klassiekers achter de rug. Hij werd zesde in Gent-Wevelgem en negende in de Ronde van Vlaanderen. Voor Lotto Soudal gaat dus speltip 6 op: spreid je kansen.

Alpecin-Fenix kan dat ook. Ronde van Vlaanderen-winnaar Mathieu van der Poel kondigde al voor zijn historische zege in Oudenaarde aan dat hij hier in De Panne zijn wegseizoen zou afsluiten. “Door het wegvallen van Parijs-Roubaix probeer ik alles mee te pakken wat ik nog kan, zo ook de Driedaagse Brugge-De Panne, tenslotte toch een WorldTour-wedstrijd”, aldus de Nederlands kampioen.

Mathieu van der Poel – foto: Cor Vos

Het weer (zie ‘Weer en TV’ onderin deze voorbeschouwing, red.) lijkt Van der Poel in de kaart te spelen. “Ik hoop op een echte waaierkoers met veel actie. Als dat niet het geval is, zal ik mij ten dienste stellen van Tim Merlier, met wie we ook op de sprint kunnen gokken”, zei Van der Poel. Daarmee heeft hij meteen de tweede troef van Alpecin-Fenix genoemd. En als Merlier neit in de gelegenheid is om te sprinten, dan van MVDP zich zelf altijd nog in de massasprint mengen.

UAE Emirates komt met oud-winnaar Alexander Kristoff op de proppen. De ervaren Noor won in 2015 deze wedstrijd toen het nog een meerdaagse was. De vorm van Kristoff is goed. Zo had hij afgelopen weekend een uitschieter in de Ronde van Vlaanderen, waar hij achter Van der Poel en Wout van Aert naar de derde plaats sprintte. Vorige week stelde hij zich in de Scheldeprijs nog in dienst van Jasper Philipsen (die nu de Vuelta rijdt). Krijgt Kristoff nu zijn eigen kans? Het weer speelt in zijn voordeel: de Noor is een goede slechtweerrijder.

Alexander Kristoff – foto: Cor Vos

Arkéa-Samsic was nog enige tijd in de race om de koppositie in de Europe Tour, maar Alpecin-Fenix heeft de definitieve KO uitgedeeld door de zege van Mathieu van der Poel in de Ronde van Vlaanderen. De Franse ploeg zal tweede willen blijven in de ranking. Nacer Bouhanni leek in De Panne mooi punten te kunnen scoren, maar hij testte positief op het coronavirus en ontbreekt. Arkéa-Samsic zal nu hopen op een uitschieter van Bram Welten, Connor Swift of Christophe Noppe.

Namens B&B Hotels-Vital Concept verschijnt Bryan Coquard aan de start. Na de deklassering van Pascal Ackermann mocht Coquard vorige week nog het podium op in de Scheldeprijs. Kan de sprinter, ondersteund door Jens Debusschere, die prestatie herhalen? Niccolò Bonifazio, na de straf van Ackermann tweede in de Scheldeprijs, zal azen op een ereplaats in dienst van Total Direct Energie.

Yves Lampaert 2020

Yves Lampaert – foto: Cor Vos

Deceuninck-Quick-Step trekt zonder sprinter naar de Driedaagse Brugge-De Panne. Het sterrenensemble zal de zware weersomstandigheden willen gebruiken om de koers hard te maken. Met Florian Sénéchal (twaalfde in de Ronde van Vlaanderen) en Yves Lampaert (vijfde in de Ronde van Vlaanderen) beschikt de ploeg over twee hardrijders-in-vorm om de koers op stelten te zetten. Kijk ook niet gek op als Bob Jungels of Bert Van Lerberghe zich van voren melden.

Trek-Segafredo rekent op de drie musketiers Mads Pedersen, Jasper Stuyven en Edward Theuns. Pedersen raakte na zijn zege in Gent-Wevelgem op de sukkel en in De Ronde deed hij niet mee om de knikkers. Ook Stuyven en Theuns speelden geen rol van betekenis, maar bij een mogelijke sprint in De Panne maken zij wel kans.

Jasper Stuyven – foto: Cor Vos

Bij CCC is Matteo Trentin de aangewezen kopman. Hij draagt al sinds de val van Greg Van Avermaet de druk van de ploeg op zijn schouders. In Gent-Wevelgem werd Trentin nog knap derde, maar in de Ronde van Vlaanderen stelde hij teleur met de 62ste plaats. Stefan Küng zit in hetzelfde schuitje bij Groupama-FDJ: hij werd vijfde in Wevelgem en eindigde vanwege maagproblemen buiten de top-100 in De Ronde. Bij een sprint kan neoprof Jake Stewart uitgespeeld worden.

Circus-Wanty Goubert reist naar West-Vlaanderen met meerdere opties. In de persoon van Danny van Poppel beschikt de formatie van Hilaire Vanderschueren over een renner met een sterk eindschot. De Nederlandse spurter won vorige maand de Gooikse Pijl en werd twee keer vierde in de BinckBank Tour. Met Andrea Pasqualon en Timothy Dupont heeft de ploeg meerdere troeven achter de hand.

Jumbo-Visma heeft Mike Teunissen en Amund Grøndahl Jansen op de startlijst staan, maar hun vorm is niet denderend. Max Walscheid (NTT Pro Cycling) liet zich even zien in De Ronde, maar zijn poging hield geen stand. De sterke Duitser kan het ook proberen in een sprint. Dat geldt ook voor het Bahrain McLaren-duo Phil Bauhaus en Mark Cavendish.

Matteo Trentin – foto: Cor Vos

Een grote groep renners behoort tot de outsiders als de koers eindigt in een massasprint. Denk aan Moreno Hofland (EF Pro Cycling), Chris Lawless (INEOS Grenadiers), Christophe Laporte, Attilio Viviani (Cofidis), Kenneth Van Rooy, Sacha Weemaes (Sport Vlaanderen-Baloise), Sean De Bie, Baptiste Planckaert (Bingoal-Wallonie Bruxelles), Travis McCabe (Israel Start-Up Nation) en Arvid de Kleijn (Riwal-Securitas). Renners als thuisrijder Jens Keukeleire, Owain Doull, André Greipel, Hugo Hofstetter, Tom Van Asbroeck en Johan Jacobs zullen hopen op een zware koers in West-Vlaanderen.


Favorieten volgens WielerFlits
**** Caleb Ewan
*** Mathieu van der Poel, Alexander Kristoff
** Tim Merlier, Bryan Coquard, Yves Lampaert
* John Degenkolb, Niccolò Bonifazio, Danny van Poppel, Matteo Trentin

Deelnemerslijst (ProCyclingStats)


Weer en TV

Woensdagmiddag schommelt de temperatuur de hele dag tussen de 14°C en de 18°C, verwacht Meteovista. In de middag is er behoorlijk wat kans op regenval, maar bovenal: er staat veel wind. Die waait namelijk aan windkracht 5 à 6 en komt uit zuid/zuidwestelijke richting. Dat is niet heel gunstig voor de passages door de Moeren. De wind zal dan voornamelijk tegen of schuin tegen staan. Maar de renners rijden een lokale ronde, dus ergens komt de wind van de zijkant. Dat belooft wat voor waaiers!

De tv-uitzending op Sporza op Eén begint woensdag om 14.15 uur. De uitzending duurt tot ongeveer 16.25 uur, waarna de VRT overschakelt naar de live-uitzending van de Vuelta a España.

Dit artikel delen:

45 Reacties

Glorious 20 oktober 2020 om 07:50

Waarom is wout er niet bij?

tdola 20 oktober 2020 om 08:54

Precieze reden is er niet, maar had aangegeven rvv laatste wedstrijd.

BConinx 20 oktober 2020 om 10:08

Hij kon niet langer wachten op zijn “pak frieten en een paar pinten”

Rendo 21 oktober 2020 om 09:38

Al ongelooflijk dat hij die vorm tot RVV kon doortrekken, zal wel blij zijn met rust moment denk ik :-)

Merlinappa 20 oktober 2020 om 08:21

Ik hoop echt dat we ooit Dylan weer zo over de streep zien komen.

vocsnor 21 oktober 2020 om 08:09

Vast wel, maar ik denk niet in dit shirt

zwiggelbig 21 oktober 2020 om 09:39

ik denk ook einde tijdperk groenewegen bij jumbo. Maar zou me verbazen als hij nog terug kan komen op niveau. Die jongen heeft zich zo gek en kapot laten maken door iedereen. Hij trainde niet eens meer voor lange tijd..

Smuckinho 20 oktober 2020 om 09:12

In ieder geval Jumbo, QS, Bora, CCC en EF Pro zonder echte sprinters. Dus ik hoop dat er flink wat oorlog gemaakt gaat worden!

Arie den Blanken 20 oktober 2020 om 09:21

Ik vraag me af wie er eigenlijk zo’n enorm epistel van een voorbeschouwing van een onbeduidende koers als deze helemaal leest. Ik in ieder geval niet. Ook bij andere voorbeschouwingen lees ik ze nauwelijks. Omdat ze veel te lang zijn.

Lalsacien 20 oktober 2020 om 09:39

Andere mensen wel! Zoals er mensen zijn die veldrijden EN wielrennen leuk vinden op een parcours dat GEEN circuit is!

Napoleon 20 oktober 2020 om 09:47

Aangezien de redactie voor steeds meer koersen voorbeschouwingen publiceert, kunnen we veilig concluderen dat ze bij de beter gelezen berichten behoren. Als geen hond ze opent, zal er ook snel mee gestopt worden.

Ik lees ze ook niet altijd helemaal, maar ik kan me ook goed voorstellen dat de delen die door mij overgeslagen worden voor iemand anders weer interessant zijn.

r525 20 oktober 2020 om 10:47

Het is toch echt wielrennen van het hoogste niveau.
Maar waar zou de redactie dan meer tijd in moeten steken?

Fast Freddy 20 oktober 2020 om 10:58

Reageer er dan ook niet op. Sterker nog, open het artikel niet eens.

Martino87 20 oktober 2020 om 11:07

Het openen van het artikel heeft ook te maken met het willen lezen van de reacties. Ik open elk voorbeschouwingsartikel, maar lees nooit de voorbeschouwing. Ik hou het bij het parcours en de favorieten. Ben het in die zin wel met Arie den Blanken eens. Ik vermoed dat maar een klein gedeelte de hele lap tekst leest, dus er zou wellicht veel tijd bespaard kunnen worden.

Jappert 20 oktober 2020 om 11:21

Ik!

Martin van den Bosch 20 oktober 2020 om 11:21
Quote:
Ik vermoed dat maar een klein gedeelte de hele lap tekst leest, dus er zou wellicht veel tijd bespaard kunnen worden.

Naast meest gelezen zijn onze voorbeschouwingen ook de artikelen die het langst gelezen worden. We kunnen meten hoe lang mensen in de tekst blijven en daaruit blijken deze artikelen bovengemiddeld te scoren. Het percentage dat doorscrolt naar de reacties is dan weer relatief klein, al is dit wel een trouwe groep die bovengemiddeld lang op de site blijft,.

Snap best dat het voor bezoekers tijdrovend kan zijn om alles tot je te nemen, maar daarom proberen we deze artikelen dmv navigatie en tussenkoppen zo overzichtelijk mogelijk te maken.

Inkorten van de voorbeschouwingen (die meestal rond de 1500-2000 woorden zijn) zijn we niet van plan, al sluit ik niet uit dat we in de toekomst ook meer met compactere vormen (zoals korte video’s) gaan werken.

Arie den Blanken 20 oktober 2020 om 11:42

@Martino87; Exact . Persoonlijk open ik de tekst , om te zien of er een routekaartje bij zit en hoe laat de koers start en de aankomst wordt verwacht. Waar er iets te zien is op TV. Verder lees ik er niets van. Soms vind ik een historisch overzicht nog wel leuk, Maar dan een echt historisch overzicht en niet van de laatste tien jaar.

ProfrondeZevenbergen 21 oktober 2020 om 00:08

Soms haak ik ook af. Of dat aan de schrijver ligt, weet ik niet.

Als artikelen (en reacties) te lang zijn, stop ik regelmatig halverwege of sla ik het stuk historie en vorig jaar over. Het profiel, de routekaart en wie het uitzend lees ik wel altijd.
Het stuk met favorieten lees ik meestal wel. De routekaart ontbreekt helaas nog vaak.

castroviejo 21 oktober 2020 om 08:29

Ik lees ze juist heel veel en dan met name het eerste gedeelte over de historie. Dat zijn echt mooie stukjes. De tekst over de favorieten sla ik dan wel weer over omdat vaak de te verwachten namen zijn met misschien een wat andere sterrenverdeling dan ik zou doen.

josemanuelfuente 21 oktober 2020 om 08:48

Het zou helemaal af zijn als er bij iedere voorbeschouwing ook een kaartje zou zijn

Coureurs du Courage 21 oktober 2020 om 08:56

Mooie, eerlijke en openhartige uitleg @Martin van den Bosch! En ook nog eens beknopt ;-)
Ik vind de voorbeschouwingen juist de meerwaarde van wielerflits. Naast bijzonder wielernieuws. Uitslagen en nabeschouwingen kun je overal wel lezen. Plus wat heb je daaraan als je de koers zelf al gekeken hebt?
Juist dit voortraject van geschiedenis en voorspelling zijn interessant en geven meer duiding aan het kijken van de koers. Keep up the good work!

Lucas1234 21 oktober 2020 om 11:00

Ik vind het ook altijd leuke artikelen, zeker juist voor koersen die ik wellicht aan me voorbij had laten gaan. Nu zie ik weer dat vd Poel tot de kanshebbers behoort, dan vind ik het toch nog wel de moeite waard om even in te schakelen voor de finale van de koers.

jappe666 21 oktober 2020 om 11:25

Ik vind ze ook een enorme meerwaarde, zou wat mij betreft zelfs voor elke koers mogen (al snap ik dat dat door tijdsgebrek niet echt haalbaar is).

Snap ook de commentaar hierop niet zo goed.
De tekst is mooi opgedeeld in verschillende koppen, dus iedereen kan toch snel terugvinden welke stukken hij interessant vindt om lezen en de rest skippen?

ThorHushovd 20 oktober 2020 om 09:45

Kolfje naar de hand van Kristoff. Denk ook echt niet dat MvdP zich in de meute gaat gooien bij een massasprint, met alle risico’s van dien. Is het een man of 20 (of minder), dan uiteraard wel, maar waarom zou hij dat in vredesnaam doen. Laten we hem heel houden en hopen op olympisch goud volgend jaar en nog hele mooie koersen. Ben bang namelijk dat het erg chaotische sprint gaat worden, deze laatste koers voor velen.

flores 20 oktober 2020 om 10:02

Als een groep over blijft is het Mathieu die met de winst gaat lopen. Zeker weten.
Hij zit nu in een flow

BConinx 20 oktober 2020 om 10:11

Is het nu eigenlijk zeker of Caleb Ewan start? Ik dacht dat die had aangegeven dat hij zijn seizoen toch al zou beëindigen. Op cyclingfever is hij bijvoorbeeld van de startlijst gehaald.

rosencrantz 20 oktober 2020 om 10:21

Jungels op frustratie

Fast Freddy 20 oktober 2020 om 10:59

Dit wordt een groepssprint van max. 30 renners of een winnende ontsnapping. De rest heeft al eerder in de remmen geknepen. Typisch Kristoff weer.

Polleke 20 oktober 2020 om 11:03

Met de windkracht die ze voorspellen komt er geen massasprint…de sterrenverdeling kan nu al overboord…nog maar zien als er uberhaupt gereden gaat worden, vooral de kustregio kreeg al gevaarmelding voor windstoten tot 100 km/u.

hartstikkebedankt 20 oktober 2020 om 14:27

Senechal met zijn sprint lijkt me wel een ster te verdienen bij een zware koers en ook het trio van Trek schat ik aardig hoog in. Danny van Poppel weer zwak in de laatste koersen.

sboontjes 20 oktober 2020 om 20:47

Waarom start Sunweb hier niet?

Joachim 20 oktober 2020 om 23:55

Goede vraag. Ze stonden tot enkele dagen geleden wel op de startlijst op PCS denk ik. En met Bol of Dainese hadden ze hier ook wel een mooi resultaat kunnen behalen in een groepssprint.

Peetvader 21 oktober 2020 om 08:59

Ik denk dat Bol even rust kan gebruiken.

Spake Breekerd 21 oktober 2020 om 07:31

IK hoop op top 5 voor Arvid de Kleijn. Heeft goede uitslagen gereden dit “voorjaar”.

dikkechaap 21 oktober 2020 om 08:14

Ik vraag me af of Mathieu zelf ook wel weet dat hij eigenlijk een snellere sprint heeft dan Merlier.

yo-eddy 21 oktober 2020 om 10:57

Mathieu sprint het snelst als iedereen aan de max zit, fris is zelfs broer David sneller

Boomie1 21 oktober 2020 om 08:35

Ben benieuwd of dit wel een massasprint wordt, met het slechte weer van vandaag

Merlinappa 21 oktober 2020 om 09:00

Vooral benieuwd of het doorgaat, lijkt toch wel heul hard te gaan waaien

Tuubke 21 oktober 2020 om 09:12

Hard waaien – mooi toch? Dan sluiten we het veel te korte Vlaamse wielerseizoen misschien wel passend af met een waarlijk heroïsche koers.

Merlinappa 21 oktober 2020 om 09:38

Zeker, maar de veiligheidsprotocollen zijn tegenwoordig wel wat strenger; een tweede Gent-Wevelgem 2015 gaan we hoogstwaarschijnlijk niet krijgen

Pedalo 21 oktober 2020 om 09:05

Ik zou ook gaan voor iets beknoptere voorbeschouwing. Met name alle namen die genoemd worden. Neem de sterrenverdeling en licht die toe. Maar kom niet met Bram Welten als sprinter!

Volle gas 21 oktober 2020 om 09:45

Ik ben benieuwd naar deze koers.
Zeker gezien de huidige en voorspelde weersomstandigheden.
Als de wind zich ertoe leent, krijgen we oorlog in de moeren, lijkt me.
Zou me niet verbazen dat MVDP nog eens een nummertje uit z’n benen schudt, voor de laatste van z’n wegcampagne.
Mocht het toch op een sprint uitdraaien, tip ik omwille van de omstandigheden op Kristoff.

wielerliefhebbervandeweek 21 oktober 2020 om 11:37

Moeren is geschrapt

Wheely 21 oktober 2020 om 10:59

Ik zou het Trentin wel gunnen, dit seizoen nog geen prijs gepakt maar wel vaak koers zien maken.

Franco Bitossi 21 oktober 2020 om 11:41

Ik gun het Schär; wel moet hij een keer durven wachten tot de laatste drie km.

Headlines

Materiaalzone

Populair