Verwachte stap hogerop voor Sean Bennett met EF Education First-Drapac

vrijdag 19 oktober 2018 om 22:57
Verwachte stap hogerop voor Sean Bennett met EF Education First-Drapac

foto: Hagens Berman Axeon

Sean Bennett koerst komend seizoen voor EF Education First-Drapac. Daarmee haalt de ploeg van Jonathan Vaughters de pas 22-jarige Amerikaan van Hagens Berman Axeon naar de WorldTour. Op basis van zijn prestaties werd bij zijn huidige werkgever al verwacht dat hij spoedig een stap hogerop zou maken.


Bennett won eerder dit jaar al de rit naar Pergine Valsugana in de ‘Baby Giro’, waarin hij in het eindklassement op de elfde plaats eindigde. Omdat hij sinds februari deel uitmaakte van het ProContinentale Hagens Berman Axeon, kwam hij al uit op WorldTour-niveau. Zo reed hij in mei de Amgen Tour of California, waarin hij in de derde rit naar de tweede plaats reed.

Bennett: “Ik kijk het meest uit naar de competitie op het hoogste niveau, wetende dat de wedstrijden waaraan ik meedoe aan de top staan en ik koers tegen de beste jongens ter wereld. Ik kijk ernaar uit hoe ik de stap maak.”

Spotlights
“Hij won een etappe in de Baby Giro. Ook pakte hij dit jaar bijna een rit in de Tour of California, waarin hij tweede eindigde achter Toms Skujins – van wie ik zou zeggen dat Sean me er het meest aan herinnert”, zegt Vaughters. “Toen ik Sean opbelde, vroeg ik: ben je een beetje boos dat je over het hoofd wordt gezien, terwijl jongens als Neilson Powless en Brandon McNulty in de spotlights staan? Steekt dat je? ‘Ja, dat doet het’, zei hij. Ik dacht: perfect.”

Dit artikel delen:

9 Reacties

ONCE 19 oktober 2018 om 23:18

Wachten op de eerste koers met Sean, George en Sam!

Verweggistan 19 oktober 2018 om 23:58

De Giro wellicht. Want George en Sam zullen elkaar verder niet zoveel gaan tegenkomen qua programma’s.

Brabander 20 oktober 2018 om 09:35

Nog 3 verschillende nationaliteiten ook

Wielerfan1987 20 oktober 2018 om 06:10

Typische is wel dat ik nog geen twee maanden terug hier op Wielerflits een interview las met Axel Merckx waarin hij claimde dat geen van zijn renners een clausule in het contract had en dat zij dus allemaal bij zijn ploeg zouden blijven.

Bennett is echter na de broertjes Oliveira uit Portugal al renner nummer 3 die toch vertrekt als ik mij niet vergis

KimJungPoels 20 oktober 2018 om 07:51

Ivo en Rui hadden volgens mij allebei geen contract voor volgend jaar dus die clausule ging niet over die twee. Sean Bennett had wel een contract maar dat was vrij uitzonderlijk want is volgens mij geen belofte meer volgend jaar.

Ook Philipsen vertrekt en dat is wel apart.

kelderfan 20 oktober 2018 om 11:49

@Wielerfan1987

Volgens mij heeft hij meermaals aangegeven, dat hij de volgende stap van zijn renners juist niet in de weg zou staan.

Youri IJnsen 20 oktober 2018 om 13:11

@Wielerfan1987
Lees dat interview dan nog eens. Alle renners hadden als neoprof een tweejarig contract. Dat moet volgens de UCI-regels. Stukje context:

Axeon is een profploeg, omdat zij anders niet konden deelnemen aan de Tour of California. Dat is eigenlijk de enige reden waarom ze op een ProContinental-licentie rijden. Maar ze willen vooral een U23-ploeg blijven. Als de laatstejaars beloften de mogelijkheid kregen om een stap hogerop te maken, dan zou Merckx daar geen strobreed in de weg leggen. Voor alle niet-laatstejaars beloften (zoals bijvoorbeeld Jasper Philipsen) moeten ploegen een opleidingsvergoeding/afkoopsom betalen aan Merckx. Anders gaan ze niet weg. En ja, meerdere ploegen trekken aan Philipsen. Maar vooralsnog heb ik nog altijd nergens een bevestiging gezien of gekregen dat hij elders naartoe trekt.

Mwielerfan 21 oktober 2018 om 00:47

Tof dat je nog even toelicht youri

Youri IJnsen 21 oktober 2018 om 09:15

Geen dank hoor, vind ik leuk! :-)