Vervaeke: “Op dit niveau kom ik nog iets tekort”

Vervaeke: “Op dit niveau kom ik nog iets tekort”

foto: Lotto Soudal/Photonews

dinsdag 28 februari 2017 om 11:48

Louis Vervaeke eindigde zondag als dertigste in de Abu Dhabi Tour. Een resultaat waarop de 23-jarige Belg niet gehoopt had. Hij mikte op een plek bij de eerste tien, maar moest vaststellen dat het er teveel aan was. “Het ging eigenlijk te hard voor mij. Ik was niet goed genoeg”, vertelt hij over de beklimming naar Jebel Hafeet aan Sporza.

Meer trainen
Het volgende doel voor de renner van Lotto Soudal is de Ronde van het Baskenland. “Op training moet ik misschien nóg meer alles geven. Ik was na de koersen op Mallorca tevreden dat ik op training dezelfde wattages kon trappen als tijdens de wedstrijd. Maar blijkbaar moet ik de lat nog hoger leggen. Het is een ontgoocheling dat ik nog niet meekon in Abu Dhabi, maar het Baskenland ligt me beter en ik ga nog harder trainen. Ik mag me niet laten ontmoedigen.”

Dit artikel delen:

8 Reacties

Scotty 28 februari 2017 om 11:59

Ontgoocheling na zo’n voorbereidingskoersje? Nou nou..

Ik word er wel een beetje nerveus van; maar als ik de naam Vervaeke zie, moet ik aan J. Been denken.. komt deze jongen niet ten goede.

0
Puffin87 28 februari 2017 om 12:03

@Scotty
Komt die jongen niet ten goede? Hoezo?
Lijkt me eerder een probleem voor jou dan voor hem. Ik leg die link in ieder geval niet wanneer ik ergens zijn naam zie of hoor ;)
Maar goed, ik heb ook niks tegen Been.

0
Scotty 28 februari 2017 om 12:13

Ha, je hebt gelijk, is inderdaad een probleem voor mij. Komt mijn beeld over deze jongen niet ten goede, moest dat eigenlijk zijn :).

0
Sunrider 28 februari 2017 om 12:15

Gelezen dat hij lek reed voordat de beklimming begon en terugkomen in de groep kostte veel energie. Het hoeft niet zo ernstig te zijn en direct over nog harder trainen beginnen lijkt mij een paniek die nergens voor nodig is. Hoop dat Lotto-Soudal bijtijds ingrijpt.

0
AZH 28 februari 2017 om 12:29

Dit lijkt mij gewoon zijn niveau. Enorm gehypte renner.

0
TykkeThor 28 februari 2017 om 12:41

Nog steeds niet overtuigd van de aan deze renner toegeschreven kwaliteiten. Tussen de grote mannen op een serieuze klim is toch iets anders dan Mallorca, en zie je dat hij serieus te kort schiet. Tuurlijk is hij pas 23, maar het wordt stilaan wel tijd dat hij echt eens wat laat zien. Anders kom je al snel in het rijtje met ‘eeuwige beloften’.

0
HoofdIsVrij 28 februari 2017 om 13:31

Benoot is waarschijnlijk de betere klimmer, maar heeft teveel kwaliteiten voor de Vlaamse wegen om gemotiveerd te worden zich echt op de bergen te gaan richten.

0
Stablinksy 28 februari 2017 om 17:38

@TykkeThor
Vervaeke heeft nog tijd zat. Als hij op z’n 29e nog steeds op dit niveau zit, dan mag je inderdaad spreken van eeuwige belofte.
Het probleem voor Vervaeke is dat zijn goeie vrienden (Stuyven en Wellens) wel al op hoog niveau zitten.

0

Net binnen

Populair

Materiaalzone