Vanthourenhout reageert op Van der Poel: “Mag ik ook mijn plek verdedigen?”

dinsdag 27 december 2016 om 13:47
Vanthourenhout reageert op Van der Poel: “Mag ik ook mijn plek verdedigen?”

foto: Marcel Koch

Mathieu van der Poel was na afloop van de cross in Heusden-Zolder op zijn zachtst gezegd not amused. De Nederlands kampioen werd al in de eerste bocht de dranghekken in gefietst en liep zo een grote achterstand op. “Ik ga geen namen noemen, maar ik weet wie het gedaan heeft en ik zal het zeker onthouden”, reageerde Van der Poel in het flashinterview op Sporza.

Na bestudering van de beelden lijkt Michael Vanthourenhout de schuldige. Het ziet ernaar uit dat Van der Poel zijn achterwiel aantikte. Het Nieuwsblad stapte daarom op Vanthourenhout af om verhaal te halen. “Ik weet niet eens waarover het gaat”, reageerde de Belg vervolgens. “Tijdens de wedstrijd reed ik nog een paar keer in de buurt van Mathieu. Hij zou me erover aanspreken, denk ik. Niet dus!”

Inmiddels heeft Vanthourenhout ook op Twitter van zich laten horen: “Mag ik ook nog starten om mijn plaats te verdedigen?! Of moet ik wachten tot er plaats is…”

Van der Poel eindigde de veldrit uiteindelijk als veertiende, nadat hij lek reed in de laatste ronde. De overwinning ging naar Wout van Aert.

Dit artikel delen:

35 Reacties

achtpuntzes 27 december 2016 om 13:49

altijd leuk, zo’n veldrit relletje. :)

Romāns Vainšteins 27 december 2016 om 13:51

Landgenoten onderling komen er uiteindelijk wel uit.

Voorgeborchte 27 december 2016 om 13:53

Onterechte sneer van VdP. Heb de replay een paar keer bekeken en Vanthourenhout deed daar niets mis!

SterkHoor 27 december 2016 om 13:53

Edit redactie: niet doen

Stenalic 27 december 2016 om 13:55

Maar VdP bedoelde er verder niks mee…lol

mus van de maasstad 27 december 2016 om 13:59

@steekhoor

Of bier over zich heen. Schijnt erbij te horen als je als niet belg vooraan rijd.

Manuel Beltran 27 december 2016 om 14:10

Maar vdp is toch een Belg? Kunnen wel heel chauvinistisch gaan doen omdat het een groot kampioen is, maar Vdp is voor mij net zoveel Vlaming als Nederlander…

achtpuntzes 27 december 2016 om 14:15

ik dacht dat die van Mars kwam.

drikkes 27 december 2016 om 14:16

Inderdaad Manuel Beltran ik vind hem zelfs kempischer praten als mijn dorpsgenoot Van Aert.

Manuel Beltran 27 december 2016 om 14:17

Mars is Vlaams-Nederlands grondgebied

Dolfy 27 december 2016 om 14:24

Wout van Aert is bijna net zo Nederlands als dat Van der Poel’s Vlaams zijn.. (hint kijk naar de achternaam van Wout)

tendam 27 december 2016 om 14:26

@manuel beltran
Volgens mij is dat min of meer wat Romans Vainsteins aangeeft in zijn reactie?

Eindelijk is er ophef! Wel apart dat het Nieuwsblad dit eruit pikt, en niet het ostentatieve zegegebaar van Van Aert… maar goed, we weten allemaal waarom.

Imbatido 27 december 2016 om 15:04

Van der Poel was nog nauwelijks van de fiets of de microfoon zat al onder zijn neus. Beetje overdreven om zoiets dan helemaal op te kloppen.

Jan Blokland 27 december 2016 om 15:07

@sterkhoor, zo'n uitspraak hoort niet op dit forum. Dat M. Vanthourenhout er zelf wat over zegt na de uitspraak van M. van der Poel zegt genoeg.

jan jansen 27 december 2016 om 15:23

Als Vanthourenhout zich niets te verwijten heeft hoeft hij zich niet te verdedigen. Het feit dat hij zich verdedigd zegt genoeg

delgado 27 december 2016 om 15:24

@tendam
Omdat Het Nieuwsblad een pure rioolkrant is (geworden)? :) Daaruit neem je best niet te veel serieus. The Sun-niveau.

schipperaar 27 december 2016 om 15:25

@sterkhoor
Ten eerste is het Hollander, wij spreken de h wel uit en het bijv nw is nooit in het mv dacht ik dus vuile ipv vuilen.

delgado 27 december 2016 om 15:25

@jan Jansen
Zelden zo’n kromme redenering gezien. En als hij had gezwegen, stond dat gelijk aan toegeven zeker?

F e r o x 27 december 2016 om 15:42

Het was trouwens niet eens Michael, maar tegen Dieter dat Van der Poel aanreed.

girardengo 27 december 2016 om 16:16

Wat wordt hier weer een issue van gemaakt in de pers. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal, zonder dat er ruzie van hoeft te komen.

xistnc 27 december 2016 om 17:15

Volgens mij bedoelde Mathieu een akkefietje dat al eerder plaats vond dan het oponthoud door deze knul. Hier kon hij niet veel aan doen.

Joachim 27 december 2016 om 17:57

Ach ja, het is niet leuk als je gehinderd wordt maar het is altijd wat wringen in het begin als ze nog samen zijn, dus ik kan beide renners wel begrijpen.

@ xistnc, nog eerder dan de eerste bocht? :p

DeGroteMolen 27 december 2016 om 18:57

Waarschijnlijk gaan Vanthourenhout en zijn maatje Van Aert allebei de prijs betalen voor hun gedrag gisteren: don’t mess with the bull boys. Ik kijk er naar uit.

Rondo 27 december 2016 om 19:03

Ja dat zege gebaar, dat was wat.
De wereld kampioen won ook eens.
Kan me de vorige keer niet herinneren.
En natuurlijk mag elke deelnemer in dezelfde ronde zijn plek verdedigen. Dan moet Matje maar zorgen dat hij er voor zit, dat geldt toch ook iedereen.

lancethegreat4 27 december 2016 om 19:05

Je bent zielig Rondo. De zwaarste crossen won steeds Wout. Als het echt cross is moet Mathieu het onderspit delven. De vliegmeetings zijn voorbij, nu komen de echte crossen.

Headlines

Materiaalzone

Populair