Van der Poel valt zwaar: “Nare val, maar ik ben oké”

Van der Poel valt zwaar: “Nare val, maar ik ben oké”

foto: Orange Pictures (archief)

donderdag 29 december 2016 om 17:33

Mathieu van der Poel is tijdens de Azencross in Loenhout zwaar ten val gekomen. De Nederlands kampioen lag op dat moment tweede en kwam ten val na een jump over een bultje. Hij bleef minutenlang liggen en werd per brancard afgevoerd. In het ziekenhuis zijn foto’s gemaakt, maar inmiddels is Van der Poel op weg naar huis.

Update 17.33: Foto’s
Beobank-Corendon heeft een eerste update gegeven over Mathieu van der Poel. Hij is op dit moment in het ziekenhuis van Malle, waar Röntgen-foto’s zijn gemaakt.

Van der Poel: “Nare val, maar ik ben oké”
Onze landgenoot was inmiddels in staat om zelf een bericht op Twitter te plaatsen. “Ik ben oké. Nare val, maar dat was mijn eigen schuld. Ik heb geluk gehad. Bedankt voor alle berichten!”

Dit artikel delen:

45 Reacties

BasBelgie 29 december 2016 om 16:02

Zag er niet best uit.

tete de la course 29 december 2016 om 16:04

Dat zag er echt niet goed uit inderdaad. Hopen dat het meevalt…

Javier 29 december 2016 om 16:05

Hij zal hierdoor alleen maar meer getergd zijn om volgend jaar de cross te doen.

Van aert de geluksvogel de komende wedstrijden

RRobson 29 december 2016 om 16:06

Mij leek dat hij ‘goed’ viel. Laat ons hopen dat dit meevalt, zowel voor deze jongen als voor de spankracht dit seizoen.

Jeff®ey 29 december 2016 om 16:06

Dit is niet goed vrees ik…

NumberSeventeen 29 december 2016 om 16:06

Bij een sleutelbeenbreuk gaat een renner normaal toch weer recht zitten na een tijdje en wordt er toch geen brancard gebruikt?

Doordrijver 29 december 2016 om 16:07

Nu is mijn goesting om cross te kijken meteen over. Nu zal Van Aert nagenoeg alles winnen. Iemand een ticket voor Baal hebben? Heb plots geen zin meer.

TiesW 29 december 2016 om 16:08

Met brace afgevoerd, laten we hopen dat het niet zo ernstig is..

Duvel 29 december 2016 om 16:09

Het is nu uitsluitend speculeren… Maar dat hij helemaal niet bewoog zag er erg zorgwekkend uit.

Polleke 29 december 2016 om 16:13

Bij sleutelbeen ga je instinctief naar je bovenarm grijpen, tenzij je groggy bent natuurlijk…

Col du Bramont 29 december 2016 om 16:15

Het zag er eng en verontrustend uit. Laten we hopen dat het mee gaat vallen.

ah-ja 29 december 2016 om 16:15

Was inderdaad drieste onnodige actie. Door de snelheid jumpt hij.

eddyvv 29 december 2016 om 16:16

Meeuwsen deed niks fout.
reageert wel sportief

Hensie 29 december 2016 om 16:17

Laten we hopen dat de versteviging van de nek uit voorzorg is en geen voorbode. Pfff.

NNopsf 29 december 2016 om 16:18

Land duidelijk op zijn schouder en hoofd. Hopelijk niets gebroken en blijf hij liggen omwille van beetje groggy en verkleumd te zijn… 1st en vooral voor hem & ten 2de voor de spanning van de cross!

Duvel 29 december 2016 om 16:23

Voeg daar mogelijk hersenletsel maar aan toe… Dat herstelt minder snel dan een breuk, als het al herstelt.

ah-ja 29 december 2016 om 16:24

Duvel, doe niet zo dramatisch.

Hensie 29 december 2016 om 16:34

Als je zo diep gaat ben je niet verkleumd, NNopsf.

De Brigadier 29 december 2016 om 16:41

Edit redactie: Dit is niet nodig op zo'n moment

Rondo 29 december 2016 om 16:45

@ brigadier, Tom is toch de meest technische, hij reedt er vandaag twee onderuit en zichzelf ook nog.

Har77 29 december 2016 om 16:51

@brigadier: zelf weleens geprobeerd, of zit die doorgezakte leunstoel met het bakje chips op de bierpens lekkerder? Zondagochtend mag je zelf weer peletonnetje spelen met de rest van je 65+ mamils. Pas op voor de paaltjes, anders lezen we dat weer in de krant. Zuur en zielig commentaar op iets wat bij de sport hoort.

Geraint 29 december 2016 om 16:54

@De Brigadier,

Misschien moet je eerst even afwachten hoe het met hem gaat vooraleer je met je grote woorden moet komen.

fringale 29 december 2016 om 16:56

Is natuurlijk een bikkelharde ondergrond, en de schouder die het volle gewicht opvangt, hopelijk komt hij er met de schrik van af, zoals Renaat Schotte na de sneer van vader Vanderpoel, “zoek je ellende maar elders ?”. Waar was dat voor nodig ??

eddyvv 29 december 2016 om 16:59

Kan niet anders zeggen dat ik toch nog een beetje in de van Vleuten zenuwen zit.

  • 1
  • 2

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone