Van der Poel na zege in Noorwegen: “Had dit niet verwacht”

Door , donderdag 16 augustus 2018 om 18:11

foto: Marcel Koch

Mathieu van der Poel toonde zich donderdagmiddag veruit de beste op een lastige aankomst in de Arctic Tour of Norway. Voor onze 23-jarige landgenoot van Corendon-Circus was het meteen zijn eerste zege in de Nederlandse kampioenstrui. “Dit voelt fantastisch”, vertelt hij na afloop in het flashinterview.


“Toch was het een moeilijke dag”, geeft MVDP aan. “Ik liet me verrassen door die grote groep die in de beginfase wegreed. De wind stond bovendien veel in onze rug, waardoor het tempo de gehele dag heel hoog lag. Ook op het finale-circuit ging het snel. Tijdens de voorlaatste passage zag ik dat de laatste bocht op het lastige slotklimmetje bepalend ging zijn. Daar zat ik goed. Maar dat ik hier zo kan winnen, had ik niet verwacht. We kwamen hier met de ploeg voor een ritzege. Dat is nu al gelukt. De komende ritten zullen we zien of ik ook kan meedoen voor de eindzege.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

Poeksel 16 augustus 2018 om 18:12

Het is op zich wel jammer dat ie niet met het eindklassement bezig was, dan had ie wel een seconde of twee extra gepakt. Al kan ie het zich misschien wel veroorloven…

Samlambeej 16 augustus 2018 om 18:20

“Had dit niet verwacht”
Nouuuu, beetje heel erg gespeelde bescheidenheid. Wie moest er hem dan bedreigen? De Benjamin van de familie Declercq? Die jongen heeft pas z’n eerste profcontract bij SVB getekend. Daarachter een continentaaltje van Joker…

flores 16 augustus 2018 om 20:08

Samlambeej,Tour, en tendam jullie moeten eerst de deelnemerskijst lezen voor dat jullie met dat afgunstig commentaar komen. Ik noem hier enkele bekende renners van naam
R Porte,Barquil,Martin de Eir,Roche,Schar,R Dennis,Zakkari,Lammertink,Fuglsang,,Kangert,Leporte. die doen allemaal met hun ploeg mee.
Die zullen jullie wel niet kennen,want jullie kijken niet naar het wielrennen zie ik.
Schrijf hier nooit meer zoeen afgunstig en stom commentaar op een geweldige en fatsoenlijke renner.
wg Dumoulier

rahimns 17 augustus 2018 om 01:48

@Floris nou ook weer niet overdrijven Porte, Zakerin en Dennis die rijden hier niet.

Monsalve 17 augustus 2018 om 04:08

Rustig maar flores. Om nou gelijk te gaan roepen dat ze nooit naar wielrennen kijken…

Met deze aankomst en het deelnemersveld was het niet ondenkbaar dat Mathieu hier zou winnen. Mannen die jij noemt zullen normaal niet gauw op zo’n aankomst mee gaan doen. Desalniettemin is het knap daar hij er gewoon weer staat en zeker met zo’n overmacht.

Fast Freddy 16 augustus 2018 om 18:37

Die Schurter moet toch ook een potje kunnen fietsen als hij Matje klopt op de MTB. Of zou dat een techniek verhaal zijn?

Tour 16 augustus 2018 om 18:41

Nee, wij, die het ek mountainbiken nog herinneren ook niet.
Schurter heeft nauwelijks een betere techniek, wel een hardere kop.

tendam 16 augustus 2018 om 18:43

Hij is toch gewoon favoriet in zo’n deelnemersveld?

Imbatido 16 augustus 2018 om 19:05

Hij kan hier gewoon alle vier de ritten winnen en het klassement.

Watje 1956 16 augustus 2018 om 19:54

Nuchtere en bescheiden kerel.
Weet heel goed wat hij kan ,beste jaren moeten nog komen.

Mwielerfan 16 augustus 2018 om 22:52

Er zijn goede renners aanwezig maar allemaal niet in top 10?

ah-ja 16 augustus 2018 om 23:04

Heeft ie wel een ploeg om zn leiderstrui te verdedigen?

Keltador 16 augustus 2018 om 23:28

Tikkeltje zure reacties wel weer in dit topic. Is toch gewoon mooi dat Thieuke hier weet te winnen? Lekker jongen, ga zo door! Steekt zijn neus aan het venster in aantal continentale koersen op de weg, en wint! Nice!

girardengo 17 augustus 2018 om 00:06

Hij blijft steeds bevestigen. En hij blijft bescheiden. Vergelijk dat eens met sommige commentaren.