Van der Poel na vierde plek op WK Marathon: “Ik kon niet beter”

Van der Poel na vierde plek op WK Marathon: “Ik kon niet beter”

foto: Orange Pictures (archief)

zondag 25 juni 2017 om 15:25

Mathieu van der Poel slaagde zondagmiddag niet in zijn missie om het wereldkampioenschap Marathon op de mountainbike te winnen. Onze 22-jarige landgenoot van Beobank-Corendon reed namens de Nederlandse selectie naar een vierde plek. “Ik had niet de benen waarop ik gehoopt had”, laat hij in een korte reactie weten aan WielerFlits.

Kramp
In de slotfase moest Van der Poel zijn drie medevluchters laten gaan. In het flashinterview na afloop zei winnaar Alban Lakata verrast te zijn dat de Nederlander niet goed genoeg was om de besten te volgen. “Ik moest de hele dag aanklampen. Het was echt van niet beter kunnen. Uiteindelijk moest ik lossen door krampen, voor de eerste keer in m’n leven,” aldus Van der Poel. De Nederlands kampioen veldrijden eindigde uiteindelijk op een vierde plek.

Dit artikel delen:

12 Reacties

schipperaar 25 juni 2017 om 15:36

Hij ziet er uitgewoond uit ipv blakend over de streep zoals voorheen, misschien de tol voor zijn afgelopen roekeloze weekend waar alles lukte.

Har77 25 juni 2017 om 15:41

@schipperaar: precies wat ik dacht. Nu rustweekje, supercompensatie pakken en tóch meedoen in Vallnord volgende week.

Daarna toch maar eens een trainer zoeken en een planning maken. Op zowel micro als macro niveau.

Doordrijver 25 juni 2017 om 15:41

Kan zeker eens geen kwaad, jezelf zo tegenkomen.
Misschien een signaal tot berekender te werk gaan.

schipperaar 25 juni 2017 om 15:49

@har
Hij is pas 22 en zolang alles goed en vanzelf gaat hoeft ie niet naar zijn lichaam te luisteren maar stramme spieren moeten wel de tijd krijgen om te recupereren.
Na LBL kwam ik drie dagen geen trap meer op, relax zou ik zeggen, ook voor jonge honden. Zijn pa was ook niet te stuiten overigens.

ronddraaien 25 juni 2017 om 15:55
Quote:
In het flashinterview na afloop zei winnaar Alban Lakata verrast te zijn dat de Nederlander niet goed genoeg was om de besten te volgen. “Ik moest de hele dag aanklampen. Het was echt van niet beter kunnen. Uiteindelijk moest ik lossen door krampen, voor de eerste keer in m’n leven.”

Iedereen weet natuurlijk wat er gebeurd is, maar het leest niet lekker. Zo komt het over als een uitspraak van Lakata in zijn flashinterview.

TykkeThor 25 juni 2017 om 16:13

Ach, een gast van 22 die pas een ruim jaar serieus op de MTB zit wordt vierde op een WK. Het kan slechter.

DonQuijote 25 juni 2017 om 17:47

Veel dertigers in de uitslag. Is een superzware discipline.
Niks mis mee, 4e worden als 22 jarige :)

Zadelpen 25 juni 2017 om 20:13

Dit is toch gewoon een fantastische prestatie? Echt knap hoor.

Rondo 25 juni 2017 om 21:29

Klasse prestatie, hopelijk gaat hij voor revanche volgende jaar. Het zou mooi staan op zijn cv.

Adrianus 26 juni 2017 om 06:47

Zouden de 3 voor hem misschien op hoogtestage geweest zijn. Dat maakt bij duursporters tegenwoordig vaak het verschil. .

Q

schipperaar 26 juni 2017 om 11:14

@adrianus
Mathieu neemt soms te veel hooi op zijn vork zoals ie vorig week een overvol bezet weekend had en misschien zich ook nog het leplazerus heeft getraind afgelopen week, motor opgeblazen lijkt het.

Cadellie 28 juni 2017 om 16:17

Marathon is een discipline voor de mannen met ervaring en inhoud. Dat Mathieu dat op 22 jarige leeftijd doet zegt heeeel veel over hem

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone