Van der Poel grapt: “Misschien vaker heel vroeg mijn wekker zetten”

maandag 11 november 2019 om 16:14
Van der Poel grapt: “Misschien vaker heel vroeg mijn wekker zetten”

foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel had in de gewonnen Jaarmarktcross geen last van zijn vroege vlucht van Italië naar Nederland van vanmorgen. De wereldkampioen vertelde na afloop dat hij zich erg goed voelde in Niel, in tegenstelling tot het EK waarna de teleurstelling overheerste. “Het ging vandaag wel goed. Het was ook een heel andere omloop dan gisteren, maar ik ben tevreden met vandaag”, zegt hij in het flashinterview.


“Ik had een goede dag en het was leuk rondrijden”, erkent Van der Poel, die deze periode zoekt naar het goede veldritgevoel. “Ik word nu beter door te crossen en ik denk dat ik op de goede weg ben.”

Dat de drievoudig Europees kampioen in het veld een kwartier wachtte met zijn definitieve versnelling, was niet gepland. “Ik reed goed door de zandbak en had daarna een goed gaatje. Ik reed mijn tempo en dat ging ook goed, dus ik ben tevreden met het gevoel. Ik moet misschien vaker eens heel vroeg mijn wekker te zetten”, lacht Van der Poel. Hij stond vanmorgen om 5.00 uur op om de vlucht te halen naar België.

Dit artikel delen:

14 Reacties

sooike 11 november 2019 om 16:34

Om 5 uur je bed uit na een pittige koers, vervolgens de vlieger naar België en een paar uur later aan de start, zoals hij had afgesproken met de organisatie. Wat een klasbak en wat heeft hij een groot hart voor zijn sport ! Een sieraad voor de cross, in vele opzichten !

Romāns Vainšteins 11 november 2019 om 21:40

*snif*

Samlambeej 11 november 2019 om 22:18

Een kudde schapen op een verse graswei zijn minder lyrisch dan jij.

west 11 november 2019 om 16:47

Ik weet niet hoe vroeg hij gister is opgestaan, maar is deze prestatie heel veel beter dan gister? Scorebordjournalistisch gezien wel, maar anderhalve minuut wegrijden van Thijs Aerts en Laurens Sweeck die zich gister helemaal de tyfus heeft gereden om er een podium uit te peuren? Dan is het denk ik indrukwekkender is om de zes Beste Belgen, fris en in topvorm, plus Van der Haar en Pidcock af te houden?

Kelder is de Man 11 november 2019 om 16:52

Inderdaad. Door de tweestrijd met Iserbyt gisteren (goede wedstrijd van die kleine trouwens) werd er meer interval gereden waardoor de rest steeds weer aan kon pikken. Anders was het mss ook een uur lang eigen tempo met een groter verschil.

yo-eddy 11 november 2019 om 17:14

VdP is hier indrukwekkend omdat hij i.t.t. de rest sterker wordt door gister ipv moe en zwakker ….. Eli en Klaas hadden hier ook niets te zoeken gehad. Verder is het fijn om te horen dat VdP weer eens “lekker” heeft gereden.

Peter Lippens 11 november 2019 om 19:40

had Mathieu gisteren ook op een degelijk parcours kunnen rijden dan had het verschil ook groter geweest, het was gisteren constant hollen en stilstaan, niet direct in voordeel van Mathieu met zijn groot en relatief zwaar lichaaam.

Merlinappa 11 november 2019 om 17:11

“in tegenstelling tot het EK waarna de teleurstelling overheerste.”
Ik weet dat ie niet helemaal tevreden was over gisteren, maar gezien hij gewonnen heeft lijkt het me wel heel sterk dat de teleurstelling overheerste.

Mooie koers overigens!

roeleur 11 november 2019 om 19:05

"Die kleine " vind ik denigrerend in combinatie met goede wedstrijd. Je zegt ook niet "knap gewonnen door die lange".

yo-eddy 11 november 2019 om 19:36

zeker, ik kan me nog goed herinneren dat ik zo klein was, ik was een jaar of 10 geloof ik………

peervaneynthoven 11 november 2019 om 20:31

Hoe oud is Iserbyt?

Samlambeej 11 november 2019 om 22:21

@peervaneynthoven
is je wikipedia stuk?

ti-raleigh 11 november 2019 om 20:18

Het gaat er toch niet om hoe laat je de wekker zet, maar hoe laat die afgaat …