Van der Poel fit genoeg voor Wereldbeker in Denemarken

Door , donderdag 16 november 2017 om 15:14
Van der Poel fit genoeg voor Wereldbeker in Denemarken

foto: Sportfoto.nl / Orange Pictures

Mathieu van der Poel hoeft geen streep door de Wereldbeker-cross van Bogense te zetten. De 22-jarige Europees kampioen van Beobank-Corendon kwam in de slotfase van de Superprestige-cross in Asper-Gavere ten val en haalde daarmee zijn knie open. In het ziekenhuis werd de wond gedicht. Na bestudering door arts Toon Claes kreeg onze landgenoot donderdagmiddag groen licht om zondag te starten.

Maandag hoorde Van der Poel dat hij drie dagen niets mocht doen om de wond te laten rusten. Na een nieuwe test op donderdag, zou de beslissing vallen of MvdP wel of niet mocht starten in Denemarken. Hij verdedigt in Bogense – waar in 2019 het WK plaatsvindt – zijn leidende positie in de Wereldbeker. “Dit is goed nieuws. Na de dubbele winst in de Verenigde Staten en in Koksijde heb ik een mooie voorsprong, maar Bogense missen zou een serieuze domper gweest zijn. Gelukkig is dat niet het geval. Dat ik drie dagen niet heb kunnen trainen, mag normaal gezien geen effect hebben op mijn niveau zondag.”

Dit artikel delen:

19 Reacties

HoofdIsVrij 16 november 2017 om 15:17

Gelukkig maar

Mathieu Moller 16 november 2017 om 15:35

edit wf: bedankt, aangepast

Wat voor parcours is Bogense eigenlijk? Niet dat het veel uitmaakt, want van der Poel wint dit jaar op alle terreinen wel.

delgado 16 november 2017 om 15:43

Mooi zo. Goed uitgerust aan de start. Er zal weer weinig tegen te beginnen zijn.

HoofdIsVrij 16 november 2017 om 15:46

@Mathieu Moller
Klaas spreekt over een razendsnel parcours…

Sagan=hulk 16 november 2017 om 15:47

@Mathieu Miller
Volgens Klaas Vantornout is het een snel parcours, daarom maakt hij de verplaatsing ook niet.

ah-ja 16 november 2017 om 16:11

Komt deze cross in beeld? 3 camera’s, long shots?

Mathieu Moller 16 november 2017 om 16:13

@HIV en @Sagan
Bedankt voor de info.

zipp404 16 november 2017 om 17:49

Door afwezigheid van een “herrezen” Klaas, ligt de strijd volledig open daar in Denemarken. (Sarcastisch)

Wheely 16 november 2017 om 19:31

“arts Toon Claes”

Haha, goede naam.

Wildebert 16 november 2017 om 20:05

Hoop dat VdPoel niet teveel van zichzelf en zijn herstellingsvermogen vergt. Is al eerder mis gegaan.

Pantani77 16 november 2017 om 20:44

@ah-ja: ja ‘gewoon’ via de livestream van de nos, gewoon geluid uitzetten en je eigen commentaar erbij verzinnen

Carlos8 17 november 2017 om 04:02

En toch maak ik me zorgen over die knie, nare plek voor blessures en hij heeft er al veel gehad

Smuckinho 17 november 2017 om 06:52

Slapeloze nachten zelfs Carlos? Gezien je tijd van berichtgeving.

Als Mathieu valt, lijkt het altijd op diezelfde knie te zijn ja.

BauenLau 17 november 2017 om 11:01

“Dat ik drie dagen niet heb kunnen trainen, mag normaal gezien geen effect hebben op mijn niveau zondag.”

Wel mooi baasje, eigenlijk maakt het hem dus niets uit dat hij 3 dagen mist, normaal gesproken wint hij toch wel in zijn optiek (zonder pech).

BauenLau 17 november 2017 om 11:14

@Carlos8, deze blessure staat er los van. Destijds was het intern, nu is het alleen de huid die dichtgemaakt wordt.

Taliesin 17 november 2017 om 15:17

Komt zo te zien ook live op Sporza

http://www.tvgids.nl/sporza-op-zondag/programma/34242961/

Smuckinho 17 november 2017 om 17:18

@Taliesin
Dat is helaas alleen een samenvatting (wel vaak van bijna een half uur).

Jowinho 17 november 2017 om 17:42

Komt sowieso op Play Sport. Dus er zullen wel ergens streams zijn.

Olly 19 november 2017 om 11:31

Zo als ik het kan zien komt het op eurosport 1 HD. vanaf 13:00 Dames etc…