Van Avermaet alweer Flandrien van het Jaar, Sagan en Van der Poel ook in de prijzen

donderdag 15 oktober 2015 om 21:42
Van Avermaet alweer Flandrien van het Jaar, Sagan en Van der Poel ook in de prijzen

foto: Sirotti

Na 2008, 2013 en 2014 is Greg Van Avermaet (BMC) ook dit jaar gekozen tot Flandrien van het Jaar. Dat werd bekend op het Gala van de Flandrien, dat georganiseerd werd door Het Nieuwsblad. Wereldkampioen Peter Sagan werd Internationale Flandrien, terwijl Mathieu van der Poel de prijs voor Flandrien van het Veld kreeg.

In het najaarsnummer van RIDE besteden we ruimschoots aandacht aan het komende WK en lees je onder meer interviews met Peter Sagan, Wout van Aert en Jasper Stuyven. Profiteer nu van onze abonnee-actie en krijg tijdelijk bij het afsluiten van een jaarabonnement ons najaarsnummer gratis. Bestel je RIDE liever los? Bestel dan nu het najaarsnummer van RIDE en krijg het gratis thuisbezorgd.

Bij de dames werd Jolien D’hoore gekozen tot Flandrienne van 2015. Beste Vlaamse belofte was Laurens De Plus, die volgend seizoen voor Etixx-Quick-Step uit zal komen. De juryleden bij deze verkiezing zijn de Belgische wielrenners zelf.

Flandrien van het Jaar 2015: flag-be Greg Van Avermaet

Internationale Flandrien 2015: flag-sk Peter Sagan
Flandrien van het Veld 2015: flag-nl Mathieu van der Poel
Flandrienne 2015: flag-be Jolien D’hoore
Belofte Flandrien 2015: flag-be Laurens De Plus

Dit artikel delen:

31 Reacties

rahimns 15 oktober 2015 om 21:44

De Belgen zie onze Matthieu dus gewoon als Belg ;)

tendam 15 oktober 2015 om 21:50

@rahimns
Mooi toch? Nederbelgen als Max Verstappen en Mathieu van der Poel kunnen in beide landen worden gelauwerd.

Greg4ever 15 oktober 2015 om 22:18

In alle categorieën terechte winnaars … ben wel benieuwd of onze Mathieu nog eens internationaal gaat :-)

ah-ja 15 oktober 2015 om 23:03

Edit redactie: On-topic aub

Titaantje 15 oktober 2015 om 23:39

Terechte winnaars. Hopelijk kan Benoot volgend jaar wat tegenwicht gaan bieden aan GvA in deze verkiezing! Zou mooi zijn als hij er definitief doorheen komt, vooral omdat ik het LTS ook wel gun om meer succes in de Vlaamse koersen te hebben na een aantal pechjaren.

Thijs E 15 oktober 2015 om 23:45

Van der Poel toch wel verrassend. Het is niet dat Van Aert slecht rijdt, integendeel, hij was sterk in de klassementen.

MvdP heeft volgens nu.nl op het gala gemeld nu te mikken op een terugkeer in Koksijde op 22 november.

Tippiemiljaan 16 oktober 2015 om 09:25

Vind Kristoff toch een betere Internationale Flandrien dan Sagan dit jaar.

Panclaro 16 oktober 2015 om 09:37

@ Tippiemiljaan mja, het hangt ervan af hoe je het bekijkt natuurlijk : Kristoff was goed in het voorjaar met enkel winst in RVV, maar was daarna nergens meer in de “grote” koersen. En voor Flandrien van het jaar wordt toch gekeken naar de prestatie over heel het wielerjaar. Sagan was constant heel het jaar door (zelfs in Tour én in Vuelta) en zette toch de kers op de taart door wereldkampioen te worden, hé. Valverde komt daardoor als concurrent voor Sagan eerder in de buurt en zelfs Degenkolb (met winst in MSR en PR), vind ik persoonlijk. Maar Kristoff was ook sterk natuurlijk ;-)

Titaantje 16 oktober 2015 om 11:31

Voor de flandrien gaat het ook om de koerswijze en niet alleen om de resultaten denk ik. Ouderwits bikkelen en koers maken. Ik kan me voorstellen dat sagan de prijs niet pakt obv zijn voorjaar maar obv zijn uiterst offensieve tour (en wk)

Romāns Vainšteins 16 oktober 2015 om 11:35

Verkiezingen van helemaal niks. Onmeetbaar ook.

matwiel 16 oktober 2015 om 11:41

@RV: Geen enkele verkiezing is meetbaar. Ook de verkiezing van Renner van het jaar op deze site is niet meetbaar. De ene heeft de voorkeur voor een ronderenner de ander voor een Klassiekerrenner. Neem ook als voorbeeld de verkiezing sportman van het jaar. Het feit dat iemand daar de meeste stemmen krijgt wil nog niet zeggen dat het meetbaar is. Geen enkele sport is namenlijk vergelijkbaar met elkaar. Dus laten we nu niet bij iedere verkiezing dit gaan roepen. Ik beschouw dit soort meuk als een moment om terug te kijken naar wat de gekozen of genomineerde renner heeft gedaan afgelopen jaar. Of op het sport-/wielrenjaar in het algemeen.

aeroventiel 16 oktober 2015 om 11:42

@rv
Je geeft laatste tijd wel echt heel boeiend commentaar, als een nieuwsbericht je niks doet reageer dan gewoon niet aub. Alvast bedankt
On: van avermaet is gewoon verre weg de beste Belgische wielrenner op dit moment

Romāns Vainšteins 16 oktober 2015 om 12:03

Nee, het doet me WEL wat, ik erger me aan die verkiezing ‘Flandrien van het jaar’ waar knuffelobject van Avermaet ieder jaar weer in het Vlaemsche zonnetje gezet moet worden.

non-believer 16 oktober 2015 om 12:04

@tendam
Ook alleen maar omdat ze succesvol zijn. Wanneer dit niet het geval is, staan vele Belgen vooraan om de “Hollanders” belachelijk te maken (zie het Nederlands elftal).

tendam 16 oktober 2015 om 12:25

@non-believer
We zijn nu eenmaal de grote broer. Wij hebben dat met de Duitsers.

miguelon 16 oktober 2015 om 12:45

@tendam, dan heb je toch de verkeerde sport gekozen, je laatste opmerking geldt, wat het wielrennen betreft, net andersom.

tendam 16 oktober 2015 om 12:51

@miguelon
Wat het wielrennen betreft wel, inderdaad. Al denk ik dat we zomaar op de komende Spelen met wat meer wielermedailles kunnen thuiskomen dan de Belgen. Zoals eigenlijk in alle Olympische sporten.

Het feit dat je gelijk zo’n reactie plaatst bevestigt overigens mijn punt ;)

Afterman 16 oktober 2015 om 12:57

Dik verdiend

miguelon 16 oktober 2015 om 13:07

Dat kan ik dan ook weer zeggen over je opmerking ivm het aantal wielermedailles, en ik zal er weer iets anders aan toevoegen zodat we elkaars punt kunnen blijven bevestigen : het zou zomaar eens kunnen dat De rode duivels meer prijzen binnenhalen de komende WK’s en ek’s dan Oranje.

Het feit dat je gelijk zo’n reactie plaatst, bevestigt overigens MIJN punt, ;)

tendam 16 oktober 2015 om 13:26

@miguelon
Dat zou zeker kunnen. Moeten ze wel de komende WK’s 2e en 3e worden. Veel succes!

non-believer 16 oktober 2015 om 13:29

@miguelon

Het verschil is echter dat je geen enkele Nederlandse sporter direct na zijn prestatie zult horen praten over de Belgen. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Kompany; Wij zijn de nummer 1 en de "Hollanders liggen eruit". Als je dit eruit krijgt tijdens je eerste interview direct na de wedstrijd dan ben je niet anders dan kansloos en dan zit er iets toch wel heel erg diep. En dan noemen ze ons arrogant :)

miguelon 16 oktober 2015 om 13:39

m

schipperaar 16 oktober 2015 om 13:59

Nl’rs nemen hun verlies, belgen zien verliezen van nl als een grote neder-laag. De Flandrien vh jaar geeft de landsscheiding met Wallonie weer uiterst treffend weer.

miguelon 16 oktober 2015 om 14:14

dus mmm, ik weet het niet hoor, non-believer… https://www.youtube.com/watch?v=9DAshHzkv0s Wel leuk om dit fragment nu opnieuw te bekijken. Maar net als bij Kompany kan je dit wegschuiven onder de categorie ‘beetje treiteren’

elander 16 oktober 2015 om 14:20

Verdiende winnaars.
@rv: uit je reactie leid ik af dat je het gewoon niet zo voor Van Avermaet hebt. Ieder zijn meug natuurlijk, maar om de Flandrien-trofee om die reden af te kraken vind ik nogal minnetjes. Ik vind die trofee juist wél waarde hebben, net omdat het de enige trofee is die wordt uitgereikt op basis van de stemmen van de renners zélf.
Wat de reactie van Kompany betreft: als Belg vind ik dit echt van een bedroevend laag niveau. In plaats van te genieten van de eigen prestaties, moet er blijkbaar per se nog wat leedvermaak met de Hollanders bij. Mijn respect voor Kompany is bij deze bekoeld.

Headlines

Materiaalzone

Populair