Van Aert mist stage door knieblessure

maandag 16 januari 2017 om 19:50
Van Aert mist stage door knieblessure

foto: Jos Kafoe

Het is onzeker of Wout van Aert aanstaande zondag in Hoogerheide zal deelnemen aan de wereldbekerwedstrijd. De regerend wereldkampioen heeft te kampen met knieproblemen en wil met het oog op het WK geen enkel risico nemen. Hij slaat een geplande stage met zijn ploeg Crelan-Charles in Spanje over.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.
Van Aert heeft problemen met zijn knieschijf. De harde vliezen bovenop de knieschijf wrijven abnormaal tegen het onderliggende bot, waardoor deze blijvend beschadigd kunnen raken. “Het is natuurlijk vervelend om de ploegstage te moeten verlaten door toedoen van dit euvel. Ik wil echter gezien de ernst van de situatie geen risico nemen en hoop dat enkele dagen rust soelaas zullen brengen,” citeert persbureau Belga de renner.  Na enkele dagen rust beslist Van Aert donderdag of hij in Hoogerheide zal starten.

Dit artikel delen:

44 Reacties

Arry1337 16 januari 2017 om 20:03

Oh oww.. wat zal dit betekenen

0
Wheely 16 januari 2017 om 20:04

Het blijft een blessuregevoelige hobby toch, dat veldrijden.

0
alsjewint 16 januari 2017 om 20:08

Hopelijk valt het mee en komt in elk geval zijn WK niet in de knel. Zou jammer zijn als hij zijn titel niet kan verdedigen. Bovendien willen we toch op het WK het duel tussen hem en Van der Poel zien.

0
djoriana 16 januari 2017 om 20:27

iemand hier ook als de filmpjes van wout bekeken waar naar vernoemd word in het forum bij het nieuws? wat moeten we hier nu vaan denken?

0
illu 16 januari 2017 om 20:29

Welke filmpjes?

0
schipperaar 16 januari 2017 om 20:32

Niks verontrustend, de witte motor.

0
OscarV 16 januari 2017 om 20:51

Het filmpje op de facebook pagina van Zona Cycling. Gister om 18:05 geplaatst.
Niet verontrustend naar mijn idee.
Je ziet van Aert het beeld binnen lopen, hij tilt zijn fiets iets op en zijn achter wiel lijkt erg hard te draaien. En dan wordt er natuurlijk meteen geroepen dat het een motortje moet zijn.
Terwijl het net zo goed kan zijn dat van Aert met een rotgang aankomt, van zn fiets springt en zn achterwiel optilt, waardoor zijn achterwiel hard doordraait. Het is een filmpje van misschien 2 seconden. Veel te kort om daar ook maar iets uit op te maken.
Edit: titiano plaatst een versie die iets eerder begint en waar meteen een zeer goede en duidelijk verklaring bij staat (pedaal vast in de modder).

0
Djoop 16 januari 2017 om 21:01

Het ziet er raar uit omdat het wiel lijkt te accelereren wanneer het al van de grond is. Te weinig voor verregaande conclusies, maar wel vreemd.

0
Daan° 16 januari 2017 om 21:04

Ach, jammer voor van Aert. Maar dat WK kan hij sowieso wel vergeten, tenzij Mathieu valt of heel veel pech krijgt zal van Aert echt niet het WK winnen. Of is dit een truc van van Aert om zo even de druk op Mathieu te leggen en zich in te dekken?

0
Sagan=hulk 16 januari 2017 om 21:05

Ik vraag me toch af hoe erg die knieproblemen zijn. Lijkt me eerder wat de druk bij Mathieu leggen.

0
poeskescherens 16 januari 2017 om 21:11

@Daan
Een echte liefhebber van de sport begrijp ik

0
LucasR 16 januari 2017 om 21:12

@Djoop: dat is inderdaad exact wat er gebeurt. En met de uitleg erbij snap je ook waardoor dit gebeurt. Niks aan de hand dus. Zou ook wat zijn als de UCI na Femke-gate motortjes zou missen bij de controles…

0
Quintenri 16 januari 2017 om 21:12

@Daan
Alweer een die roept “dat WK kan hij zo wel vergeten”. Waarom toch?? Vorig jaar ging hij ook geklopt worden zeker? Wat een fantastisch onderbouwde redenering, mijn felicitaties!

0
RRobson 16 januari 2017 om 21:18

Ik denk dat Van Aert die blessure gewoon faket zodat hij niet aan het WK kan deelnemen, want hij heeft echt 0% kans tegen VDP. En ik denk ook dat dat filmpje bewijst dat hij een motortje in zijn fiets had. En ik denk ook dat Elvis nog leeft.

0
TykkeThor 16 januari 2017 om 21:47

Dat is heel vervelend zo in de aanloop naar het WK. Hopelijk staat hij gewoon fit aan de start anders wordt het een one-man show vrees ik.

Verder is het natuurlijk ver gezocht om te denken dat hij een blessure faket. Zo’n stage laat je echt niet zomaar schieten in aanloop naar het WK om de druk bij Mathieu te leggen of om zich in te dekken.

0
Pantani77 16 januari 2017 om 21:56

Ik heb het filmpje van van aert niet gezien maar net wel genoten van dit filpmje van Mathieu tijdens zijn stage

https://www.instagram.com/p/BPVU-joB3Y4/

Wat een ongelooflijke klasbak

0
theking 16 januari 2017 om 22:09

Zich al vast indekken mocht het geen titel worden en even een corticonenkuurtje nemen om wellicht nog iets te verbeteren ;-).

0
Koersmaniak 16 januari 2017 om 22:18

Ik zie niet in waarom Van Aert een blessure zou faken.
Hij moet de trainingsstage in Spanje verlaten, lees: niet trainen in ideale weersomstandigheden.
In de Belgische media gaat er zoveel drama rond die knieblessure gemaakt worden, dat hij dagelijks gestalkt zal worden door pers en media die wil weten hoe het ervoor staat in aanloop naar het WK, tot vervelens toe.
Mij lijkt dat je liever je gewone trainingsprogramma in Spanje afwerkt

0
delgado 16 januari 2017 om 22:21

Opvallend. Nog nooit geweten dat die last heeft van knieblessures. Hij rolt zo wel de rode loper uit voor een afzegging in Hoogerheide.

0
Borsje 16 januari 2017 om 22:22

Lijkt deze blessure niet een beetje op die van Mathieu vorig jaar?

0
Doordrijver 16 januari 2017 om 22:41

Niemand ziet dat zijn pedaal achter een steen blijft haken, en wanneer die losschiet zijn wiel extra versnelling geeft? Tot daar dus het motorverhaaltje.
Geen vuiltje aan de lucht.

0
Pantani77 16 januari 2017 om 22:43

@quintenri: ben je nu bij elk cx artikel op zoek naar mensen die de titel al aan mvdp toe schrijven?

Kom zelfs eens met een fatsoenlijke onderbouwing waarom van aert het volgens jou zou worden en van der poel niet. Je hebt nu wel je punt gemaakt dat van aert wk is geworden terwijl velen dachten dat Mathieu het ging worden. Wout heeft nu 50 weken in dat truitje rond gereden maar wat je doet lijkt een beetje op je gram keer op keer willen halen.

0
walkowiak 16 januari 2017 om 22:55

Doordrijver) Het is toch leuker om een motortje te suggereren

0
Turtlehead 16 januari 2017 om 23:31

Beetje de luwte opzoeken misschien, met vaag verhaaltje over knie-gedoe? En dan relaxed naar het WK toe knallen.
Hoop ik maar, want t is toch niet zo leuk als die grote twee niet kunnen knallen. Zeker nu Aerts ook niet mee doet.

0
  • 1
  • 2

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone