‘Twee klimmetjes in wegwedstrijd Olympische Spelen 2020’

donderdag 16 februari 2017 om 13:00
‘Twee klimmetjes in wegwedstrijd Olympische Spelen 2020’

De wegwedstrijd van de Olympische Spelen in Tokio bevat twee beklimmingen. Dat meldt de NOS. Het parcours moet nog wel officieel goedgekeurd worden. De Olympische titelstrijd start in het centrum van de Japanse metropool, waarna de renners koers zetten in westelijke richting. Na 24 kilometer volgt een lokale omloop van ongeveer 15,7 kilometer, welke door de mannen 16 keer en door de vrouwen 7 keer moet worden gereden. In deze ronde liggen twee klimmetjes: één van 1,7 kilometer lang aan 3,2% en een 2,3 kilometer lange klim aan 3,7%. Vanaf de top van de laatste klim is het nog twaalf kilometer tot aan de finish.

De Nederlandse bondscoach Thorwald Veneberg verkende vandaag de route en zette op Twitter al een foto van het voorlopige parcours.

Dit artikel delen:

19 Reacties

miguelon 16 februari 2017 om 13:06

Voor de sprinters dus…

reusjen 16 februari 2017 om 13:06

Sagan ftw

LyndaLid 16 februari 2017 om 13:09

Gaviria dus weer haha

sven241 16 februari 2017 om 13:27

2020 nog zo ver weg, valt nog niet veel over te zeggen alleen dat als dit het ongeveer wordt, dat het niet heel lastig is.

Arry1337 16 februari 2017 om 13:29

En hoe lang is het lokale rondje dan?

Hoebele 16 februari 2017 om 13:33

Dus 32 keer (resp. 14 keer) de Sibbergrubbe.. Niet echt selectief dus.

dark-knight 16 februari 2017 om 14:15

Sprintersbal wordt dit dus. Toch jammer, want bij Tokyo kun je toch een vrij aardig parcours uitstippelen.

GlazenBol 16 februari 2017 om 14:16

Jammer dat er niet een seleectiever parcours wordt uitgezet.

nielsboy 16 februari 2017 om 14:22

Ik denk dat de renners die in Milaan-San Remo normaal gesproken kans maken, op zo’n parcours, op papier het meest kans maken. Het zijn geen grote klimmen maar na 260-270km gaat dat toch in de benen zitten. Ik zou zeggen mooi parcours voor de Gavira’s en Sagans van deze wereld (Of Van Avermaet, Valverde, Boonen als je naar nu kijkt)

liske 16 februari 2017 om 14:37

maar natuurlijk heb je ook nog degenkolb, krag andersen, lobato, ewan en viviani enzzz. kanshebbers genoeg. maar als sagan zijn zinnen ergens op zet, wedt dan op hem.

Sephiroth 16 februari 2017 om 14:52

Ietsje zwaarder was leuker geweest, 1 klimmetje a 3.% ene entje a 6-7%.. maarja we zullen zien.

Belkin 16 februari 2017 om 15:20

Ach, wie weet zijn we tegen die tijd erg blij met het parcours als Groenewegen, van Poppel en Hofland (om er een paar te noemen) een goede ontwikkeling doormaken. Of onze Mathieu natuurlijk…

AWestie 16 februari 2017 om 16:06

We moeten in ieder geval Dumoulin opschrijven natuurlijk. Anders mag hij niet meedoen aan de tijdrit. Die kan met wat goesting wel een deel van het peloton er af poefen, toch? ;)

west 16 februari 2017 om 16:08

Is er iets typerender voor Japans Engels dan de regels op het kaartje; man 16laps – women 7laps?

Belkinrabo 16 februari 2017 om 16:43

doe mij maar een keer een zware bergrit of op het wk

ditisdavid 16 februari 2017 om 17:36

Die hebben we in Rio nog gehad…

SolitaryShell 16 februari 2017 om 17:40

@ditisdavid

Een zware bergrit gewonnen door een halve sprinter?

Zadelpen 17 februari 2017 om 03:01

Dat lijkt me ook wel eens mooi ja, een zware berg etappe als wk koers.

Over dit parkoers… jammer dat ze niet op die vulkaan gaan rijden. Iets wat ze wel als proloog etappe willen zien voor ik geloof de giro. Maar olympische spelen in eigen land en ze vergeten die vulkaan.

Gemiste kans.

DeLuiaardVanLimburg 17 februari 2017 om 11:44

Tja, ik ga nu toch even het stokpaardje van wijlen RV oplepelen: boeeeeeee rondjes. In zo’n prachtig land had ik graag 250 km door Japan zien kruisen. Of het dan selectief is of niet, maakt mij niet eens veel uit, de rappe mannen verdienen ook hun kansen.

Headlines

Materiaalzone

Populair