Trek-Segafredo klaar op de transfermarkt voor komend seizoen
Trek-Segafredo heeft haar selectie voor volgend seizoen compleet. De Amerikaanse ploeg trok negen nieuwe renners aan, onder wie voormalig Tourwinnaar Vincenzo Nibali. De Italiaan deelt met Richie Porte en Bauke Mollema het kopmanschap.
Trek-Segafredo begint het nieuwe seizoen met 27 renners, waaronder negen nieuwe gezichten. Vincenzo Nibali is de meest in het oog springende nieuwkomer. Volgens de ploeg is daarmee een volgende kopman aangetrokken naast Richie Porte en Bauke Mollema. Zij moeten het team leiden in de grote ronden en de grote eendagswedstrijden op de kalender.
Naast Nibali contracteerde de ploeg ook onder anderen Quinn Simmons. De pas 18-jarige Amerikaan is de huidige wereldkampioen bij de junioren en bewandelt dezelfde route als bijvoorbeeld Remco Evenepoel door rechtstreeks de stap van de junioren naar de WorldTour te maken.
Met Juan Pedro Lopez, Charlie Quarterman en Michel Ries trok de ploeg nog drie neoprofs aan. Nibali’s broer Antonio, Kenny Elissonde, Alexander Kamp en Emīls Liepiņš zijn de andere nieuwkomers.
Selectie Trek-Segafredo voor 2020
Julien Bernard
Gianluca Brambilla
Giulio Ciccone
Will Clarke
Nicola Conci
Koen de Kort
Niklas Eg
Kenny Elissonde (INEOS)
Alexander Kamp (Riwal Readynez)
Alex Kirsch
Emils Liepins (Wallonie-Bruxelles)
Juan Pedro López (Kometa)
Bauke Mollema
Jacopo Mosca
Matteo Moschetti
Ryan Mullen
Antonio Nibali (Bahrain Merida)
Vincenzo Nibali (Bahrain Merida)
Mads Pedersen
Charlie Quarterman (Holdsworth-Zappi)
Richie Porte
Kiel Reijnen
Michel Ries (Kometa)
Quinn Simmons (Lux Cycling)
Toms Skujins
Jasper Stuyven
Edward Theuns
Wat betreft Nibali, hij werd dit jaar ook nog 2de in de Giro en had deze moeten/kunnen winnen als hij niet zo naar Roglic had gekeken. Voor Segafredo, een Italiaanse sponsor, toch belangrijk om hem uit te spelen in de Giro, met Ciccone als 2de man.
En qua jongeren heeft Trek voor volgend seizoen toch goed aangekocht met Lopez, Reis, Quartermann en Simmons
Of nog beter: dat geld aan Matxin geven en de volgende jaren een karrenvracht talent in je ploeg hebben.
Al kan Simmons wel eens een hele goeie worden.
Nog een geluk bij een ongeluk dat Stuyven en Pedersen zich samen volledig overtraind hebben in aanloop naar het klassieke voorjaar waardoor ze in het najaar nog een mooie piek konden leggen met een wereldtitel erbij. Dat verbloemt de rest van hun beleid nog een beetje.
De komende jaren Porte laten gaan, Nibali en Mollema hun ding laten doen maar vooral investeren in jong talent. Ze een project voorschotelen, waar ze in de schaduw van Nibali en Mollema (rondewerk) of Stuyven (klassiekers) het vak kunnen leren. En als ze echt goed zijn, zullen ze al rap beter zijn dan hun leermeesters, die dan verworden tot wegkapitein.
Ciccone kan er een zijn voor het rondewerk, al heb ik mijn bedenkingen voor wat een klassement rijden betreft. Simmons en Pedersen kunnen er zijn voor het klassieke werk. Moschetti kan misschien nog wel een stap of twee zetten in het sprintwerk. Maar dan zit het er in deze selectie al snel op, lijkt mij.