Transfermarkt: ‘Een heel aantal teams zit met een groot probleem’

Door , woensdag 3 juli 2019 om 14:30
Transfermarkt: ‘Een heel aantal teams zit met een groot probleem’

foto: Cor Vos

Het houdt menigeen bezig: welke renner wisselt er de komende maanden van ploeg? Meer dan ooit komt er een belangrijke transferperiode aan, want er zijn een aantal opvallende trends zichtbaar. Hoe de regels precies in elkaar steken en wat er nu gaande is, bespreken host Maxim Horssels en Youri IJnsen in de WielerFlits Podcast! Klein teasertje: onderweg passeren nog enkele kersverse nieuwtjes de revue.


Drukke tijden voor teammanager en rennersmakelaars, dat volledig losbarst tijdens en na de Tour de France. Bellen, om tafel zitten, handtekeningen zetten. Het spel voor de journalist is vervolgens om de transfers wereldkundig te maken voordat renners of ploegen dat zelf doen. Toch zullen een aantal teams met de handen in het haar zitten. Hoe dat komt? Hoog tijd om het eens onder de loep te nemen! Luister nu snel via je favoriete podcast-app of de onderstaande button:

Listen to “Transfermarkt: ‘Een heel aantal teams zit met een groot probleem’” on Spreaker.

Tom Dumoulin
De podcast over de transfermarkt is afgelopen vrijdag opgenomen. Op dat moment waren de geruchten rondom het mogelijke vertrek van Tom Dumoulin nog niet wereldkundig, maar wel bij ons bekend. We behandelen het ‘kopen van renners’, waar de situatie rondom de Team Sunweb-kopman onder valt. Voor al het overige nieuws rondom de toekomst van de 28-jarige Nederland, kun je hier terecht.


Luister hierboven naar de podcast of abonneer je via je favoriete podcastspelen.
iTunes
Spotify
RSS-feed

Dit artikel delen:

34 Reacties

Sagan=hulk 3 juli 2019 om 15:03

50 minuten? Dat is oké voor een videoprogramma zoals Wielerflits live vroeger, maar voor een podcast vind ik dit toch een stuk te lang, vandaar pas ik ook om hem te beluisteren. Denk dat 20 minuutjes ideaal zou zijn.

koos verrek 3 juli 2019 om 15:19

Sjonge.. Luister dan de eerste 20 he…

Youri IJnsen 3 juli 2019 om 15:21

Valt wel mee hoor. De meeste sport-podcasts zitten zo rond de 35-40 minuten. Wij doorgaans ook, maar dit onderwerp behoeft wat meer uitleg.

greeny 3 juli 2019 om 15:22

mag ik vragen waarom voor video het niet te lang is maar voor alleen geluid wel? wat is daar de logica achter?

Binda 3 juli 2019 om 15:44

De Rode Lantaarn zit meestal rond het uur, terwijl hun Tourspecial 2 uur lang was. De laatste Live Slow Ride Fast was 83 minuten. Het mag allemaal best wat langer

jorryt 3 juli 2019 om 15:46

Helemaal niet te lang. Vergeleken met Ten Dam en de Rode lantaarn is het zelfs nog kort. Je bent ook niet verplicht om hem in één keer te luisteren.

wiebipedia 3 juli 2019 om 15:50

Lekker op de smarttrainer. 50 minuten is te kort idd

LucasR 3 juli 2019 om 16:31

Wielerpodcast van een uurtje is perfect! Behalve als het De Rode Lantaarn betreft, dan is een minuut al te lang.

Jonasty 3 juli 2019 om 16:46

‘Radio Stelvio’ is ook meestal een uurtje. Perfect. Hoeft zeker niet korter.

Spurter 3 juli 2019 om 18:36

Niks te lang.

Lekker opzetten in de auto of op de Tacx. 50 minuten is dan z elfs nog tekort.

aru123 3 juli 2019 om 15:42

Die 2e belofterenner die naar jumbo visma gaat is 1 van de 6 beloftes die jullie eerder in verband brachten met jumbo visma?

SoloSlim 3 juli 2019 om 16:03

Kan anders iemand kort samenvatten wat het grote probleem is voor een heel aantal teams?

Youri IJnsen 3 juli 2019 om 16:37

Lekker luisteren, kun je het zelf doen ;-)

rput 3 juli 2019 om 17:28

Wow, bedankt voor de open deur… Ik ben net als SoloSlim ook benieuwd naar het antwoord, maar ga geen uur besteden aan de hoop dat de podcast interessant genoeg is.

BW52 3 juli 2019 om 16:21

Blijkt wel weer hoe speculatief alles Mathews inmiddels verlengd

Youri IJnsen 3 juli 2019 om 16:38

Zo zie je maar ;-)

Random wielerliefhebber. 3 juli 2019 om 16:21

Het verkassen van Matthews klopt al niet alvast :p

Youri IJnsen 3 juli 2019 om 16:38

Zo zie je maar ;-)

roelieman2 3 juli 2019 om 16:25

Mooie podcast. Luistert erg lekker weg!

Youri IJnsen 3 juli 2019 om 16:37

Thanks! :-)

Jean Dumas 4 juli 2019 om 05:44

Prima geïnformeerd, geen Jip & Janneketaal voor het grote publiek.

Verweggistan 3 juli 2019 om 17:15

Katusha Alpecin heeft wel degelijk een probleem qua budget. Van de drie grote Russische sponsoren (die er zo’n 7-8 mlj per bedrijf in stopten) is er nog maar 1 over. Alpecin is er bijgekomen en betaald de Duitse renners. Dan zit je op zo’n 12 mlj. Dat is ook onderaan de WT. Ekimov is niet voor niets de ploeg internationaler aan het maken en een licentie in Zwiserland. Ik moet nog zien of Alpecin wel blijft. De kans op meer geld uit Rusland is klein en wil/ kan Canyon de boel wel overnemen?

reusjen 3 juli 2019 om 17:28

De nieuwtjes komen dus niet in een artikeltje?
Ik ga namelijk geen 50 minuten naar een podcast zitten luisteren.

tdola 3 juli 2019 om 17:47

Ik had idee dat op laatst de 2e beloftevolle renner voor tjv nog bekend zou worden, maar die hoor ik niet.

koos verrek 3 juli 2019 om 19:05

Heb m effe helemaal geluisterd, complimente jonges !

Romāns Vainšteins 3 juli 2019 om 19:35

En ? Waarom hebben al die teams problemen met de transfers ?

Vinyakke 3 juli 2019 om 20:53

Omdat er maar weinig echt goede renners einde contract of nog vrij zijn, op fuglsang na dan!

koos verrek 3 juli 2019 om 21:07

Gewoon goeie podcast romans, luistert lekker weg. Heb ie m geluisterd?

Vinyakke 3 juli 2019 om 20:55

Om aan te sluiten op hun oproep een renner te linken aan je favoriete team => ik wil D Van Poppel bij Lotto Soudal!

Fuubs 3 juli 2019 om 21:31

Leuk wielerflits! Mogen jullie vaker doen.

Random wielerliefhebber. 3 juli 2019 om 21:59

Mij lijkt het leuk om EBH bij Jumbo Visma te zien rijden.

RiGHT 3 juli 2019 om 22:08

Zou zoveel fijner zijn als er een transcript bij zou zitten, kan ik het tenminste doorlezen op mn werk; terwijl 50 minuten gaan zitten luisteren wat minder geschikt is.

west 4 juli 2019 om 10:04

“Groot probleem” is natuurlijk een paniekreactie op basis van nèt niet alle feiten. Er hebben altijd, sinds het begin der tijden, ploegen onderin en bovenin de divisie geopereerd, en er zijn altijd renners geweest die opstaan en boven hun marktwaarde presteren. En andere daaronder. Dat is wat er ieder jaar gebeurt.

Kettingkast 4 juli 2019 om 12:01

Heerlijke podcast!

Ik vroeg me wel af wanneer bekend wordt welke ploegen een WT licentie gaan krijgen voor de volgende jaren?

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Headlines

Tour de France 2019

Materiaalzone

Populair