Tony Martin verovert tiende Duitse tijdrittitel

zaterdag 19 juni 2021 om 17:36
Tony Martin verovert tiende Duitse tijdrittitel

foto: Cor Vos

Tony Martin is voor de tiende keer in zijn carrière Duits kampioen tijdrijden geworden. De Duitser van Jumbo-Visma reed ook zaterdag weer onbedreigd naar de overwinning. Miguel Heidemann en Max Walscheid pakten het zilver en brons.

Martin is al sinds 2012 de regerend Duits kampioen in deze discipline. De laatste renner die de Duitser wist te verslaan op het Duits kampioenschap was Bert Grabsch, die Martin in 2011 naar de tweede plek verwees.

Bij de vrouwen was het Lisa Brennauer die haar vierde Duitse titel in de tijdrit greep. Zij bleef Lisa Klein met 31 seconden en Hannah Ludwig met 1 minuut en 1 seconde voor.

Tony Martin op weg naar zijn tiende titel – foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

26 Reacties

Borsje 19 juni 2021 om 17:39

Sterke prestatie.

YogiBear 19 juni 2021 om 17:40

Dit zal wereldwijd vast een record zijn; tien keer op rij tijdritkampioen van een land. Toch?

Poeksel 19 juni 2021 om 18:45

Ik vermoed van niet, maar geen tegenbewijs gevonden. Wel nog deze: https://nl.wikipedia.org/wiki/Mia_Radotić

Murcia 19 juni 2021 om 17:42

Kan echt genieten van dit nieuws, zijn tiende! titel en natuurlijk is het deelnemersveld niet geweldig sterk hier maar dat krachtpatsers als Walscheid en Politt die zo veel jonger zijn niet eens in de buurt kunnen komen zegt heel veel over de kwaliteiten van de levende legende die de Pantserwagen is. Geen wonder dat hij de grootste vertrouwenspersoon is voor Primoz binnen de ploeg.

Savojor 19 juni 2021 om 17:43

Toptalent Brenner 57e (!) op ruim 8 minuten.
Die moet toch wel gevallen zijn op pech hebben gehad? Anders is dit wel echt bizar slecht.

Westhoek Express 19 juni 2021 om 18:33

Marco Brenner? Waarom doet die mee met de profs? Dies van 2002.

Daniel17 19 juni 2021 om 21:02

Sunweb dacht de nieuwe Evenepoel binnen te halen, dus ze lieten hem meteen overstappen naar de profs.

Reiger 19 juni 2021 om 17:44

De man met één van de mooiste bijnamen in de sport. “Der Panzerwagen”

Michelangelo 19 juni 2021 om 17:50

Sluit ik me helemaal bij aan. Al vind ik "De Buffel" van flink wat jaartjes geleden zeker een goede tweede.
Beer van Bern is ook leuk… totdat ik zijn t-shirtje zag hangen in het RvVlaanderen museum. Piepklein, daar kon net mijn arm in. Wasbeertje van Bern zou passender zijn.

Reiger 19 juni 2021 om 17:57

Ja ook een topper. Bijnamen moeten kort, bondig,stoer en ladingdekkend zijn.
Der Bomber, monsieur chrono, het slangenmens, Thunderbolt enz. Heerlijk!

Reiger 19 juni 2021 om 18:04

En ja, wanneer je de toppers “in het echt” ziet, vallen ze eigenlijk allemaal in het niet bij de inschatting die je er van hebt gemaakt via de tv beelden. Op mijn 12de was ik al bijna een kop groter dan Bernard Hinault die dat jaar de Tour won. En als ze onderweg naar de top van oa Alpe D’huez ook nog een kilo of 5 zijn kwijtgeraakt zijn het echt jochies op een racefiets die niet zouden misstaan in elke juniorenkoers uit Nederland of België.

ervee 19 juni 2021 om 18:09

@reiger: dat had ik niet met mijn jeugd idool Rik Smits, toen die ik in het echt zag ;)

Reiger 19 juni 2021 om 18:17

The dunking dutchman. Ook een mooie. Bekender in de VS dan in Nederland.

Westhoek Express 19 juni 2021 om 18:32

Der Panzerwagen, heerlijke bijnaam, zonder meer.

monsieur soixante pourcent 19 juni 2021 om 21:48

‘La machine’

Reiger 19 juni 2021 om 21:55

Ja ook een topper! Chavanel met zijn uitdrukkingsloze gelaat. Afgekeken van Jalabert wellicht?

monsieur soixante pourcent 20 juni 2021 om 08:38

Mogelijks! Maître Jacques kon dat ook wel… (-:

Ronellenfitsch 19 juni 2021 om 17:53

Goed, paar serieuze tegenstanders. Rutsch rijdt net als heel EF dit seizoen ook opvallend sterke tijdritten, maar vandaag niet echt.

MichielH 19 juni 2021 om 19:08

Mogen we Tony ook verwachten in een van de ITT’s in de tour? hij lijkt behalve de nationale titelstrijd niet echt meer te presteren in TT’s.

Wheely 19 juni 2021 om 19:50

Daar moet ie knechton

Derierre de la course 19 juni 2021 om 21:38

Ik denk dat dat ligt aan wat er de dagen daarna voor ritten op het programma staan. En hoe moe hij van de dagen er voor is. Afgelopen jaar maakte hij er inderdaad een extra rustdag van. Ik heb geen idee of hij nog serieuze kandidaat is voor de overwinning in een internationaal deelnemersveld.

Dikke vrouw 19 juni 2021 om 19:13

Hup pantserwagen

Baukema Tomoulin 19 juni 2021 om 19:34

Sutterling deed niet mee? Normaal een van de enige concurrenten van Tony in Duitsland op de tijdrit.

Daniel17 19 juni 2021 om 21:03

Sutterlin rijdt enorm slechte tijdridden dit jaar voor zijn doen, maar alsnog vrij raar dat hij niet rijdt idd

Derierre de la course 19 juni 2021 om 21:40

Valt me op dat Duitsland eigenlijk geen echt goede tijdrijders heeft die het Martin ook serieus moeilijk kunnen maken. Had ik me niet gerealiseerd.

Westhoek Express 19 juni 2021 om 21:49

Pollitt kan normaal wel een vuist maken maar zoals meerdere NK Tijdrijden dit seizoen, een rare uitslag. Pogacar op 3, Ganna slecht, Politt hier op 1:24.

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair