Tom Dumoulin gaat door met wielrennen

woensdag 28 juli 2021 om 11:11
Tom Dumoulin gaat door met wielrennen

foto: Cor Vos

De Olympische Spelen waren voor Tom Dumoulin niet zijn laatste kunstje in het wielrennen. De Nederlander, die zilver won op de tijdrit in Tokio, bevestigde na afloop van de individuele tijdrit dat hij dit seizoen nog in actie zal komen voor Jumbo-Visma. Dat deed hij bij de NOS.

“Ik ga door. Ik heb de afgelopen weken besloten dat ik op deze manier het heel leuk vind. Ik heb mijn eigen pad met de ploeg besproken. Hoe gaan we dit vormgeven richting Tokio en richting de toekomst? Op deze manier bevalt het mij heel goed”, zegt Dumoulin, die dit voorjaar enkele maanden onbetaald verlof nam van het wielrennen en in juni terugkeerde.

“We gaan nog een keer goed samenzitten over van alles, welke wedstrijden ik ga rijden. Dat is nog niet precies ingevuld. Maar ik merk wel dat ik wielrennen een mega gave sport vind en dat ik de hoogste doelen wil stellen. Ik voel heel veel support van de mensen om mij heen”, legt hij uit. De Vuelta a España zal Dumoulin niet rijden. Wel hoopt hij eind dit seizoen het WK wielrennen in Vlaanderen te betwisten.

Eerder liet Merijn Zeeman, de sportief manager van Jumbo-Visma, al weten dat hij goede hoop had dat Dumoulin zou doorgaan. “De voortekenen zien er goed uit. Ik heb goede hoop dat hij doorgaat, maar het harde woord moet Tom eerst zelf nog uitspreken”, vertelde Zeeman aan WielerFlits.

Dit artikel delen:

67 Reacties

KennyKlimmen 28 juli 2021 om 11:14

Helemaal mooi. Veel geluk gewenst.

Renaissance 28 juli 2021 om 11:35

Heeft ook gezegd nog voor klassementen te willen gaan, mooi!

Groetjesaandevoetjes 28 juli 2021 om 12:05

waar heeft hij dat gezegd?

Charlie33 28 juli 2021 om 13:14

tom moet naar alpecin fenix, daar kan je lekker je eigen programma kiezen. Als Tom dan wil BMX-en, dan kan dat. Als Tom de triatlon zou willen doen, ook ok.

Tony 28 juli 2021 om 11:16

Ben heel blij dat Tom heeft besloten om door te gaan. Hij heeft te veel talent om te stoppen. Heel veel succes!!

LaDoyenne 28 juli 2021 om 11:16

Mooi! Gelukkig maar. ’t Zou zonde zijn mocht ie ermee stoppen.

Marco 28 juli 2021 om 11:32

Aëro kogel Tom gaat iedereen vermorzelen

thorsen 28 juli 2021 om 11:16

Heel fijn. Naast dat hij een geweldige wielrenner is zijn zijn interviews altijd een aanwinst, alleen maar goed dat wij daar nu langer van kunnen genieten.

Johnny7 28 juli 2021 om 11:16

In het andere nieuwsbericht al geschreven maar doorgaan is top alleen bij TJV? Is een kleinere ploeg waar hij zijn eigen koersen mag uitkiezen niet beter voor hem? Bij TJV mag hij waarschijnlijk niet voor etappes gaan in de Tour etc.. en dat is wel wat hij wil lijkt me? Of is hij daar klaar mee.. Aan de andere kant hij kan zijn huidige begeleiders niet meenemen en volgens mij wil hij daarom bij TJV blijven. LAstig maar lijkt dat Tom en TJV wel tot een mooie deal kunnen komen.

WaarRoglicIsVuur 28 juli 2021 om 12:01

We hebben gezien dat Tom ook prima als meesterknecht mee kan in een grote ronde. Waarom zou hij niet à la Van Aert (al is dat wellicht te hoog gegrepen) zowel kunnen knechten als af en toe mee doen voor de etappewinst?

platteprijs 28 juli 2021 om 13:08

Een van Nederlands beste renners moet niet te veel gaan knechten. Daarvoor continueert hij zijn loopbaan ook niet, denk ik, dan had hij net zo goed kunnen stoppen. En daarvoor heeft Jumbo hem ook niet aangetrokken.

Johnny7 28 juli 2021 om 13:13

Eens met platteprijs,

van Aert is een eenvoudige knecht voor TJV maar Tom is dat niet en moet dat ook niet willen.

Wim Kruithof 28 juli 2021 om 15:56
Quote:
van Aert is een eenvoudige knecht voor TJV maar Tom is dat niet en moet dat ook niet willen.

Bedoel je te zeggen dat je Dumoulin hoger aanslaat dan van Aert? Nee toch zeker… van Aert is zegen voor de ploeg en ik hoop dat Dumoulin dat ook nog zal worden.

nickdt 28 juli 2021 om 18:54

Ligt eraan wat Tom zelf wil. Ik zie hem wel in een Gesink rol bergop.

DuMoullemAert 28 juli 2021 om 11:16

Hij is nog steeds een Top wielrenner.
Geweldig mooi dat hij doorgaat.

rennerske 28 juli 2021 om 11:19

YEAH!!! Kom maar op met die klassieke zeges en Ronderitten!!

Bonorrie 28 juli 2021 om 11:20

Wat een mooi bericht. Was er een beetje bang voor, maar gelukkig kunnen we nog meer genieten van zijn wielerkunsten. Go Tom go

kelderfan 28 juli 2021 om 11:21

Goed nieuws dat Tom doorgaat.

Sloes 28 juli 2021 om 11:22

Top! Hopelijk met wat meer focus op wedstrijden winnen net zoals in een eerder stadium van zijn loopbaan. Tijdritten en lastige eendagswedstrijden. We gaan het zien en genieten.

Turtlehead 28 juli 2021 om 11:23

Mooi zo. Kleine rondjes rijden, paar eendagskoetsen, meesterknecht in Grote Ronde en dan over drie jaar in Parijs een Cancellaraatje doen voor goud.

dnns1973 28 juli 2021 om 15:31

Meester knechten voor wie daar zit

De hongerklop 28 juli 2021 om 11:25

We gaan het zien…

Ik hoop dat ze bij Jumbo beseffen dat het Tom helpt om de verwachtingen openlijk laag te houden. Laag inzetten dan kan het alleen maar meevallen.

Als die een rit in een grote ronde pakt is dat een prachtig resultaat.
Als hij van waarde kan zijn voor Wout in de Klassiekers is dat ook al boven verwachting wat mij betreft.
Een klassement in een grote ronde rijden lijkt me verleden tijd. De kans zich na wat geluk wel voorkomen natuurlijk, maar dan heeft hij geen druk in de aanloop ervan.

meqadon 28 juli 2021 om 14:15

Ze zullen zijn contract dan ook wel moeten aanpassen. Want met het contract dat hy nu verdient is het gewoon veel te weinig wat hy bij jumbo al heeft laten zien

De hongerklop 28 juli 2021 om 15:41

@meqadon
Dat lijkt mij wel ja.

Al weten we niet wat de naam Dumoulin marketingtechnisch betekend. Dat heeft natuurlijk veel invloed op een contract, zie Sagan.

AnderJ 28 juli 2021 om 11:30

“Op deze manier vind ik het erg leuk”. Benieuwd hoe ze dat gaan vorm geven.

Pannenkoek 28 juli 2021 om 11:30

Lekker lekker fietsen, meer hoeft er niet gezegd

BW52 28 juli 2021 om 11:30

Mooi zo geweldig voor de fans ook

Marco 28 juli 2021 om 11:33

Jammer, nu al geen Vuelta.. als hij dan terug is.. ik had het wel willen zien

evanderwel 28 juli 2021 om 12:00

Snap het ook niet zo goed. Aan de andere kant zal Roglic daar willen vlammen, wellicjt kan Dumoulin volgend jaar weer voor de Giro gaan.

Munnichs 28 juli 2021 om 11:38

Heel mooi dat je doorgaat, wij hopen nog heel mooie dingen van je te kunnen zien .

Pascal De Kooning 28 juli 2021 om 11:39

Ben erg benieuwt of hij nog ambitie heeft om de Tour De France te winnen.

KevinK1986 28 juli 2021 om 11:47

Parijs Roubaix, Vlaanderen… verleg je focus naar Klassiekers. Wat Niki Terpstra kan, kun jij helemaal Tommie

go jumbo 28 juli 2021 om 12:05

mooi. was in 2017 en 2018 groot fan van hem en dacht echt na 2019 dat het misschien wel echt klaar was. ben blij dat hij doorgaat en nog het maximale eruit wil halen. hoeft niemand meer iets te bewijzen en gewoon proberen te genieten en komen er vast nog wel mooie resultaten aan! go tom!

Robert Geers 28 juli 2021 om 12:08

Yes!
Was bang dat hij zou stoppen wanneer hij niet op het podium zou komen. Maar dat is helemaal goed gekomen.

Nu volgend jaar samen met Roglic voor het geel gaan in Parijs!

Snoopy 28 juli 2021 om 12:09

Mooi nieuws, al moet ik wel zeggen dat ik mijn twijfels heb of dit standhoudt. Naar aanloop van de Spelen kun je natuurlijk meer motivatie/plezier/ambitie hebben dan doorgaans (aangezien dit zijn allergrootste droom is) ik sluit dan ook niet uit dat dit 'hernieuwde' gevoel vooral inherent stond/staat aan de Spelen, en dat dit gevoel later weer kan wegebben. En dat bedoel ik niet negatief, maar realistisch / dat dit zou kunnen. Ik hoop natuurlijk het tegendeel. En mooi dat hij, tegen de verwachtingen in, toch nog mooi een zilveren medaille heeft.

AustrianOak 28 juli 2021 om 16:48

Alles kan, misschien heb je wel gelijk. Maar over slechts 3 jaar is er weer een kans op olympisch goud. Dat is dezelfde motivatie. Hij is een uitzonderlijk goede tijdrijder, we hebben vast geen betere over 3 jaar. Aangezien MvdP toch echt nog een poging op de mountainbike gaat wagen.

Olly 28 juli 2021 om 12:19

YEEAAH, het antwoord waar ik al maanden op hoopte.
Als er een TTT zit in een grote ronde kan je met TD, PR, WvA en RD de winnaar alvast opschrijven.

Jungle Man 28 juli 2021 om 12:24

Zou het gaaf vinden om hem eens in Parijs Roubaix te zien.

Peet Gute 28 juli 2021 om 12:28

Zou anders mooi zijn om nu te stoppen tenzij hij misschien hij een ploeg vind waar hij zich wel prettig bij voelt.

VerstandOpNul 28 juli 2021 om 12:39

Zijn er aanwijzingen dat hij TJV niet prettig vindt? Bij zijn vorige ploeg gaat het er nog een stuk minder gezelliger aan toe..

Olly 28 juli 2021 om 15:03

@ Peet Gute
????? Wat is dit nu weer voor onzin? Wat heb jij voor inside info die je hier niet deelt?

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair