Tien mogelijke versterkingen voor LottoNL-Jumbo

Tien mogelijke versterkingen voor LottoNL-Jumbo

foto: Sirotti

vrijdag 3 augustus 2018 om 06:00

Op 1 augustus barst ieder jaar de wielertransfermarkt in al zijn hevigheid los. Voor het vierde seizoen op rij zet WielerFlits een aantal mogelijke versterkingen op papier voor Nederlands enige WorldTour-team: LottoNL-Jumbo. De tien namen staan in willekeurige volgorde.

Overzicht 2018
De ploeg van teammanager Richard Plugge begon het seizoen met 27 renners. Na het slaapmiddelen-incident van afgelopen winter, werd in onderling overleg besloten om direct afscheid te nemen van Juan José Lobato. De focus wat betreft versterkingen lag vorig jaar bij het rekruteren van jonge talenten, die van waarde konden zijn in de sprinttrein of – op termijn – de klassementsrenners kunnen ondersteunen. Daarom werden Pascal Eenkhoorn, Neilson Powless en Sepp Kuss aangetrokken. Met Danny van Poppel haalde de ploeg een tweede sprinter in huis. Na het Cannondale-Drapac-debacle deed de ploeg ook haar best om Dylan van Baarle te contracteren, maar hij koos voor Sky.

Na het teleurstellende wielerjaar 2015 gooiden Plugge en consorten in de winter van 2016 het roer om. Er werden plannen gemaakt voor de lange termijn, waarbij de Nederlandse ploeg heel duidelijk koos voor een sprinttrein en een zogenoemde klassementstrein. In 2018 moesten die twee kernen tot wasdom komen. In de Tour de France is dat goed gelukt. LottoNL-Jumbo pakte in Frankrijk drie ritzeges (tweemaal Dylan Groenewegen en één keer Primož Roglič) en eindigde met diezelfde Roglič en Steven Kruijswijk als vierde en vijfde in het eindklassement. Een topprestatie.

Aflopende contracten
LottoNL-Jumbo heeft met het oog op de toekomst al een belangrijke slag geslagen nog voor de transfermarkt officieel open is. De equipe is erin geslaagd om de contracten van kopmannen Kruijswijk, Roglič, Groenewegen en George Bennett te verlengen. Ook blijven de jonge renners Antwan Tolhoek, Amund Grøndahl Jansen, Timo Roosen, Floris De Tier en Koen Bouwman langer aan de ploeg verbonden. Het team behoudt ook de nodige ervaring aan boord, want Tom Leezer, Paul Martens, Maarten Wynants én Robert Gesink staan ook volgend jaar onder contract bij de geel-zwarten.

De som van de hierboven gestelde informatie, leert ons dat LottoNL-Jumbo op dit moment zeventien renners onder contract heeft. Daarnaast zijn er nog eens negen coureurs met een aflopende verbintenis. Bram Tankink liet al eerder weten na dit seizoen een punt achter zijn carrière te zetten. Ook Gijs Van Hoecke vertrekt; hij staat onder andere in de belangstelling van de nieuwe CCC-ploeg. Lars Boom krijgt van de ploegleiding de mogelijkheid om dit najaar een contractverlenging te verdienen. Het team vindt dat onze landgenoot door zijn hartperikelen van eerder dit seizoen geen eerlijke kans heeft gehad om zijn waarde te bewijzen. Eind 2017 won Boom nog drie wedstrijden voor LottoNL-Jumbo.

De toekomst van Stef Clement is onduidelijk. De meesterknecht van Kruijswijk kampt met een mysterieuze rugblessure, waarvan de oorzaak lastig te vinden was. Begin juli liet de voormalig Nederlands kampioen tijdrijden weten dat het de goede kant op gaat, maar dat hij nog niet weet wanneer hij in competitieverband kan fietsen. Met Enrico Battaglin wil de ploeg graag verder, maar de Italiaan heeft meerdere opties. Mocht hij vertrekken, dan is er niet per se de wens om een andere Italiaan aan te trekken. De overige renners met een aflopende verbintenis zijn Jos van Emden, Bert-Jan Lindeman, Daan Olivier en Robert Wagner.

Zoektocht voor 2019
Volgend seizoen neemt De Lotto afscheid als naamgevende sponsor. Jumbo Supermarkten heeft de toekomst van de ploeg echter gegarandeerd met een contract voor minimaal vijf seizoenen. De supermarktketen heeft beloofd extra geld in de wielerploeg te steken. De ploeg droomt ervan om ooit met een zelf opgeleid team de Tour de France te winnen. LottoNL-Jumbo probeert daarom zelf steeds een nieuwe generatie op te leiden. Het team wil nu al de kopmannen van de toekomst in de ploeg hebben, zodat zij over drie of vier jaar het stokje kunnen overnemen van de huidige kopmannen. In combinatie met een WorldTour-programma, de Hammer Series en de talentontwikkeling van de ploeg, denkt zij komend seizoen een selectie van minimaal 26 renners nodig te hebben – tot maximaal 28 coureurs.

Eeder vandaag wisten wij al te melden dat Jonas Vingegaard een contract heeft ondertekend bij de Nederlandse ploeg, terwijl de geruchtenmolen de laatste weken ook op volle toeren draait. Naar verluidt is LottoNL-Jumbo ook tot een akkoord gekomen met Mike Teunissen, Laurens De Plus en Wout van Aert, maar in dat laatste geval gaat het in eerste instantie om 2020. Volgens onze informatie verwelkomt de ploeg in 2019 vijf of zes nieuwe gezichten. Of dat twijfelgeval de wereldkampioen veldrijden betreft, is niet helemaal duidelijk. Dit zou ook stagiair Jan Maas kunnen zijn. Het betekent wel dat er in ieder geval nog drie renners blijven die nu een aflopend contract hebben.

De zoektocht van LottoNL-Jumbo concentreert zich op renners in de leeftijdscategorie van 23 tot 26 jaar oud. De ploeg zou graag een type renner willen aantrekken dat vergelijkbaar is met Timo Roosen. Iemand die bergop iets langer kan aanhaken en de sprinttrein kan versterken. Verder is de ploeg op zoek naar één of twee klimmers die de klassementsrenners kunnen ondersteunen. Dit kan een jong talent zijn, maar ook een renner die al twee of drie jaar profervaring heeft en die zich nog kan ontwikkelen. LottoNL-Jumbo heeft ook de wens om in de klassiekers beter voor de dag te komen. De optelsom leert dat er nog maximaal drie nieuwe renners bij de ploeg komen. Hier volgen tien opties die aan deze voorwaarden voldoen:

  1. flag-us Sean Bennett (22) – Hagens Berman Axeon

foto: Hagens Berman Axeon

De Nederlandse WorldTour-ploeg heeft zich al vaker op de Amerikaanse markt getoond en dat zou dit jaar zo maar weer het geval kunnen zijn. Sean Bennett is een veelzijdige renner die op meerdere terreinen inzetbaar is. De 22-jarige renner uit het Californische El Cerrito werd eerder dit jaar zevende in zowel Gent-Wevelgem U23, als in de beloftenversie van de Ronde van Vlaanderen. In de Tour of California liet hij zien dat hij zich ook in massasprints durft te mengen.

Niet zo zeer als pure spurter, maar daarmee geeft hij wel tekenen dat een rol als lead out-man hem mogelijk ligt. Met zijn elfde plek in de Giro d’Italia voor beloften – waar hij ook een rit won – liet hij eveneens zien te kunnen klimmen en tijdrijden. Hoewel hij als neoprof vastligt tot het einde van 2019, biedt Axel Merckx laatstejaars beloften de kans om zijn Hagens Berman Axeon-ploeg voortijdig te verlaten. De Belgische teammanager wil voornamelijk een U23-programma rijden en het liefst met beloften werken, ondanks dat zijn ploeg over een ProContinental-licentie beschikt.

  1. flag-nl Taco van der Hoorn (24) – Roompot-Nederlandse Loterij

foto: Marcel Koch

Hoewel de Nederlandse wielermarkt redelijk verzadigd is, zijn er een aantal renners die passen in het zoekprofiel van de Nederlandse WorldTour-ploeg. Een van die coureurs is Taco van der Hoorn. De 24-jarige Zuid-Hollander werd in zijn eerste profjaar een van de revelaties van het seizoen 2017, zeker vanuit Nederlands oogpunt.

Van der Hoorn reed zich vorig jaar in de kijker door Schaal Sels te winnen en in Dwars door het Hageland toptalenten Mathieu van der Poel en Wout van Aert tot het uiterste te dwingen. De Nederlander zou in potentie kunnen uitgroeien tot een coureur voor de klassiekers, maar hij zou eveneens een rol kunnen vertolken in de sprinttrein. De vraag is echter of LottoNL-Jumbo overtuigd genoeg is om Van der Hoorn te contracteren. De geboren Rotterdammer stond dit seizoen buitenspel met een hardnekkige hersenschudding. Van der Hoorns ploegmaat Elmar Reinders zou ook een optie zijn.

  1. flag-es Xuban Errazkin (22) – Vito-Feirense-BlackJack

foto: Jan Brychta/Vredeskoers 2018

Talentontwikkeling is een van de belangrijkste pijlers binnen de geel-zwarte brigade van Richard Plugge. De ploeg weet steeds vaker jonge pareltjes aan zich te binden. Daarbij zoeken ze naar talenten die – op termijn – mee kunnen in het hooggebergte. Stagiair Jan Maas (22) is iemand die zo’n rol kan vervullen, evenals de 21-jarige Noor Tobias Foss. Hij geniet nog altijd de interesse van LottoNL-Jumbo, maar de nummer zeven van de Tour de l’Avenir 2017 kent mentaal een lastig jaar. En hoewel ook Maas er goed op staat bij de ploeg, zijn beiden geen winnaarstypes.

Wat dat betreft zou LottoNL-Jumbo een Spaans talent kunnen overwegen. Xuban Errazkin is laatstejaars belofte en viert nota bene tijdens de opening van de transfermarkt (1 augustus) zijn 22ste verjaardag. De Bask proefde eind 2016 al van een profbestaan, toen hij als stagiair uitkwam voor Wilier Triestina-Southeast. Sindsdien ontwikkelt Errazkin zich razendsnel. De klimmer beschikt over een relatief sterk eindschot en zou naast een ondersteunende rol ook goede uitslagen in kleinere wedstrijden kunnen neerzetten. In mei eindigde hij als vijfde tussen de profs in de Vuelta a Madrid en in de Vredeskoers U23 finishte hij enkele weken later als vierde.

  1. flag-at Gregor Mühlberger (24) – BORA-hansgrohe

foto: Sirotti

LottoNL-Jumbo gaat de laatste jaren in het midden van het seizoen steevast naar Oostenrijk voor een hoogtestage. Wellicht dat de Nederlandse equipe volgend jaar wel een renner uit dat land inlijft. Gregor Mühlberger is een coureur die prima als ondersteuning van de klassementsrenners kan dienen. De 24-jarige Oostenrijker stond bij de beloften ook bekend als een talentvolle ronderenner, maar voor het hooggebergte lijkt hij vooralsnog iets tekort te komen. Desondanks kan hij een zeer bruikbare pion zijn.

Wat Mühlberger als voordeel heeft, is dat hij ook op andere terreinen inzetbaar is. De Oostenrijkse kampioen op de weg van 2017 komt ook tot zijn recht tijdens de wat zwaardere eendagskoersen. Wellicht kan de 24-jarige renner dus ook zijn partij meeblazen in de klassiekerkern van de ploeg, terwijl hij ook in rondes van een week goed kan meekomen. Hoewel Mühlberger kansen genoeg krijgt en op zijn plek lijkt te zitten bij BORA-hansgrohe, behoort hij wel tot de categorie renners waarmee LottoNL-Jumbo zou willen werken.

  1. flag-dk Lasse Norman Hansen (26) – Aqua Blue Sport

foto: Sirotti

Met Grøndahl Jansen en Vingegaard staan er reeds twee Scandinaviërs onder contract voor 2019. Het zou echter zo maar kunnen dat er daar eentje bijkomt. Lasse Norman Hansen is een renner die van grote waarde voor een sprinttrein kan zijn, maar wellicht dat er ook mogelijkheden zijn om hem in te zetten tijdens de klassiekers. De 26-jarige Deen heeft een grote motor en zoekt veelvuldig de aanval. De van origine baanwielrenner heeft daarnaast ook een goede tijdrit in zijn benen.

De renner van Aqua Blue Sport is bezig aan zijn vijfde jaar als prof, waarvan de eerste twee op WorldTour-niveau bij Garmin-Sharp en Cannondale-Garmin. Norman Hansen zou bij LottoNL-Jumbo diverse rollen kunnen vervullen. Met zijn inhoud zou de sterke hardrijder een vroege vlucht kunnen controleren aan kop van het peloton, maar met diezelfde grote motor zou hij de lead out-man af kunnen zetten in de laatste vijfhonderd meter van een sprintkoers.

  1. flag-nz Patrick Bevin (27) – BMC

foto: Chris Auld

Eenzelfde soort renner als Norman Hansen, was tot voor de Tour op te pikken bij BMC – dat inmiddels met CCC een nieuwe hoofdsponsor heeft. De één jaar oudere Patrick Bevin lijkt op alle facetten iets beter te zijn dan de robuuste Deen. De 27-jarige Nieuw-Zeelander maakt in 2016 zijn profdebuut bij Cannondale-Drapac. In de jaren daarvoor reed hij in dienst van het Amerikaanse Bissell, maar tot een doorbraak kwam het in die jaren niet. Pas toen hij in 2015 voor Avanti Racing uit zijn thuisland uitkwam, ontbolsterde Bevin.

De Nieuw-Zeelander kon dat jaar alles. Tenminste, in het Aziatische circuit. Bevin eindige kort in meerdere lastige etappekoersen, hij liet zien het middengebergte goed aan te kunnen, wist onder andere Caleb Ewan te verslaan in massasprints en toonde zich steeds vaker in tijdritten. Bij Cannondale-Drapac kon hij die lijn voortzetten in enkele .HC-wedstrijden en heel af en toe ook op WorldTour-niveau. Bevin is een complete renner die zeker van waarde kan zijn in de sprinttrein, maar ook bijvoorbeeld tijdens ploegentijdritten.

  1. flag-gb Tao Geoghegan Hart (23) – Sky

foto: Sirotti

Wanneer de Nederlandse formatie besluit om voor iets meer ervaren klimondersteuning te gaan, is Tao Geoghegan Hart een heel goede optie. De 23-jarige Brit is getalenteerd genoeg om in sommige WorldTour-koersen al het kopmanschap te dragen, ware het niet dat hij bij Sky te maken heeft met moordende concurrentie. Hij heeft onder meer Tour de France-winnaar Geraint Thomas, Chris Froome, Wout Poels en Gianni Moscon voor zich als oudere renners, terwijl wonderkind Egan Arley Bernal ook al stevig op de deur bonst.

Hoewel Hart als Brit bij een Britse ploeg uiteraard op zijn plek is, zou hij kunnen kiezen om bij een kleinere ploeg meer voor eigen kansen te gaan rijden. Wat dat betreft past hij perfect in het plaatje van LottoNL-Jumbo. Hart zou de komende twee seizoenen een meesterknecht van Kruijswijk, Roglič en Bennett kunnen zijn, om daarna het stokje over te nemen en zelf het kopmanschap bij de ploeg in te vullen. Met zijn klimmersbenen en tijdritcapaciteiten, heeft de jonge Brit de kwaliteiten om in de toekomst kopman te zijn van een WorldTour-ploeg.

  1. flag-nl Boy van Poppel (30) – Trek-Segafredo

foto: Sirotti

Afgelopen jaar contracteerde de Nederlandse formatie Danny van Poppel als tweede snelle man naast Groenewegen. De 24-jarige zoon van oud-topsprinter Jean-Paul van Poppel kan terugkijken op een goede eerste seizoenshelft, maar van zijn beoogde sprinttrein is nog niemand zeker van een plekje voor volgend seizoen. De jongste Van Poppel-telg heeft in het verleden echter laten zien niet veel mensen nodig te hebben en had bij Trek Factory Racing vaak genoeg aan zijn zes jaar oudere broer Boy van Poppel.

De 30-jarige Nederlander heeft zich tijdens zijn profcarrière gespecialiseerd in de lead out. Bij Vacansoleil-DCM en de eerste twee jaren bij Trek Factory Racing, was hij in die rol goud waard voor zijn jongere broer Danny. Hoewel de oudste Van Poppel niet helemaal past binnen de schets van LottoNL-Jumbo, is zijn komst wel het overwegen waard. Hij kan als vaste wagon in de trein van zijn broer en hij staat zijn mannetje in de voorjaarsklassiekers. Ook daar kan Boy van Poppel de nodige arbeid voor de kopmannen verrichten.

  1. flag-it Filippo Ganna (22) – UAE Emirates
Tijdritmachine Ganna op het Italiaans kampioenschap tegen de klok -

foto: Sirotti

Filippo Ganna heeft alles in zich om uit te groeien tot een sterke, klassieke coureur. In 2016 wist hij op imponerende wijze Parijs-Roubaix voor beloften op zijn naam te zetten. De lange Italiaan is vooral een uitstekende tijdrijder en werd daardoor in het verleden al eens vergeleken met Fabian Cancellara. Zijn entree bij de profs is nog niet uitgedraaid op een groot succes.

Hoewel een Italiaan geen must is voor LottoNL-Jumbo zou – bij een vertrek van Battaglin – een renner uit dat land een leuke geste zijn voor fietsensponsor Bianchi. Juist dat merk zou ook weleens voor de nodige aantrekkingskracht vanuit Ganna kunnen gelden. De tijdritmachine van Bianchi is de laatste jaren een goede fiets gebleken. Met zijn kwaliteiten zou Ganna een rol kunnen spelen in de sprinttrein, zou hij op termijn uit kunnen groeien tot een kopman voor het klassieke werk en ook in (ploegen)tijdritten kan hij een wapen zijn.

  1. flag-si Matej Mohorič (23) – Bahrain Merida

foto: Marco Alpozzi – LaPresse

De renner die misschien wel het beste past in de zoekopdracht van LottoNL-Jumbo, is Matej Mohorič. De Sloveen viert in oktober zijn 24ste verjaardag. Gezien zijn leeftijd zou de tweevoudig wereldkampioen (in 2012 bij de junioren in Valkenburg, in 2013 bij de beloften in Florence) nog redelijk kneedbaar moeten zijn voor de ploegleiding. Desondanks heeft de coureur al drie WorldTour-ploegen versleten. Hij begon zijn carrière bij het Italiaanse Cannondale, dat een jaar later fuseerde met het Amerikaanse Garmin-Sharp. Na een jaar Lampre-Merida en een seizoen bij diens opvolger UAE Emirates, tekende Mohorič een eenjarig contract bij Bahrain Merida.

De jongeling komt op verschillende terreinen steeds sterker voor de dag en hij begint ook steeds meer (lastige) wedstrijden te winnen. Als aanvaller pakte hij al ritzeges in de Vuelta a España en de Giro d’Italia. Beide grote rondes sloot hij het laatste jaar als dertigste af, waarmee hij laat zien ook meer dan behoorlijk te kunnen klimmen. Wellicht kan de Sloveens kampioen in de bergen een tandem vormen met landgenoot Roglič. Naast zijn aanvalsdrang staat Mohorič ook bekend als een van de beste dalers in het peloton. Hij lijkt voor zijn grote doorbraak te staan en zou ook in de klimklassiekers uit kunnen blinken. Bij LottoNL-Jumbo zou hij in die koersen misschien zelfs op het kopmanschap kunnen rekenen.


Welke renner past volgens het jou het beste bij LottoNL-Jumbo? Laat het weten in de reactie’s.

Dit artikel delen:

71 Reacties

lnnrt 1 augustus 2018 om 12:11

Dylan Teuns

skylimit 1 augustus 2018 om 12:12

Geen van deze 10 zie ik volgend seizoen bij TLJ.

Secondant 1 augustus 2018 om 12:13

Koffiedik kijken, altijd leuk. Mooi artikel en leuke renners genoemd. Vooral Muhlberger en Ganna zie ik wel als kanshebbers en mooie versterkingen voor het knechtnwerk. Hart zal vermoedelijk wel zwichten voor Sky en ik denk niet dat vrijbuiter Mohoric binnen het geschetste profiel past om eerst een paar jaar te knechten.

Jos van Emden moeten ze gelijk verlengen trouwens. Zo’n beetje de beste knecht voor op het vlakke die je als ploeg kan wensen. Veel renners met een grotere motor zijn er niet, zie hem nog tig kilometers op kop rijden op het WK een paar jaar terug. Daarnaast is Jos een garantie op een paar mooie ereplaatsen in de tijdritten en is het gewoon een fijne vent.

GP Blanco 1 augustus 2018 om 12:16

Mohoric is natuurlijk een steengoede renner. Het is wel zo dat hij bij Bahrain gebeiteld zit met een goed betalende sponsor en een grote Sloveense enclave. Misschien dat Roglic een goed woordje kan doen ;).

Timocycling 1 augustus 2018 om 12:19

Mooi lijstje en best realistisch. Het liefst zou ik Mohoric zien, dat is een potentiële topper.

Tao Geoghan Hart is ook een geweldenaar maar die zal onhaalbaar zijn. Die Ezkarrin schijnt ook een erg groot talent te zijn. Zeker een interessante optie. Bevin vind ik een erg goede renner, past goed in de ploeg als lead-out en ook in de tijdrit kan hij goede resultaten overleggen. Met het oog op eventuele TTT's zeer interessant. Aangezien LTJ daar dit jaar ook weer veel tijd verloor.

Ben benieuwd of er eentje van dit lijstje overkomt.

Is dit trouwens ergens op gebaseerd (geruchten/wandelgangen) of is het puur nattevinger werk?

Veloburto 1 augustus 2018 om 12:24

Mohoric zou mooi zijn! Hart zie ik niet gebeuren. Waar gaat Rohan Dennis eigenlijk heen?

Timocycling 1 augustus 2018 om 12:25

@Veloburto: Dennis is naar verluid op weg naar Bahrein.

Elvs 1 augustus 2018 om 12:26

@Secondant, Eens wat betreft Jos. Enorme motor en altijd kans dat hij ergens een TT weet te winnen. Daarbij behoort hij gewoon tot het meubilair van deze ploeg, die moet net als Tankink bij de ploeg blijven tot hij stopt.

Verder een mooi lijstje, met name Mohoric en Hart zie ik graag komen, al vraag ik me af hoe realistisch dat is.

vlek 1 augustus 2018 om 12:31

Ik denk dat de belangrijkste versterkingen al min of meer bekend zijn en dat de grootste namen bij de verlengingen zitten. Maas is wel interessant als redelijk Nederlands talent met de potentie om een uitstekende ‘middenvelder’ te worden. Van der Hoorn is een heerlijke renner en zou ook goed bij Van Poppel passen (een van de speerpunten waarvoor nu nog versterking gaat moeten komen), maar zou zelf misschien meer vrijheid willen in het voorjaar en heeft al een aardige connectie met Sunweb. Van Poppel is wat dat betreft wat waarschijnlijker voor die plek. Ganna vind ik verder ook wel een aardige optie.

Quote:
LottoNL-Jumbo gaat de laatste jaren in het midden van het seizoen steevast naar Oostenrijk voor een hoogtestage. Wellicht dat de Nederlandse equipe volgend jaar wel een renner uit dat land inlijft.

Briljante parodie. ;)

Imbatido 1 augustus 2018 om 12:33

Boy van Poppel, Bevin en Bennett (al hebben ze ook al Powless en Kuss) zouden wel kunnen denk ik. Van Poppel zou dan een vervanger van Wagner kunnen zijn, al is hij verder niet echt een bijzondere renner. Veel anderen uit het lijstje zijn pas net prof en zitten wel op hun plek denk ik. Mohoric zit pas sinds dit jaar bij Bahrein en rijdt beter dan ooit. Waarom dan vertrekken? Geoghegan Hart heeft ook bewust voor Sky gekozen lijkt me, doet het prima, zie ik niet verhuizen. Mühlberger en Ganna idem. Ezkarrin zal eerder naar Movistar gaan. Lasse Norman Hansen is niet direct een versterking, dan kunnen ze net zo goed Lindeman houden. Taco van der Hoorn lijkt me onrealistisch na een lange inactiviteit, die moet eerst maar weer lekker bij Roompot gaan koersen en op niveau komen.

Andere opties:
Maurits Lammertink. Goede heuvelrenner, daar hebben ze wel gebrek aan. Behoorlijk allround en heeft een aardig sprintje. Heeft een aflopend contract bij Katusha.

Jan Polanc. Ook een Sloveen, maar wel realistischer dan Mohoric denk ik. Kan goed bergop. Dit jaar geen echte uitschieters, maar vorig jaar 11e in de Giro.

Verlengen: Van Emden, Clement en Boom nog een kans geven.

dnDaris 1 augustus 2018 om 12:37

Boom zal wel een jaar bijtekenen.
Clement zelfde verhaal.
Battaglin vind ik niet bij het team passen. Als ik hem was zou ik elders gaan kijken.
Van Emden zal wel verlengen.
Lindeman zal vermoedelijk weg moeten. Heeft na zijn overwinning in Spanje drie jaar geleden geen uitslag meer gereden.
Olivier is talent af en heeft te weinig kwaliteit om mee door te gaan.
Wagner kan ik moeilijk beoordelen, maar mijn indruk is dat het beste er af is.

De eerste vier genoemde versterkingen lijken me om diverse redenen nogal vergezocht.
Met de komst van Teunissen (en Van Aert) lijkt me er geen behoefte te zijn aan Norman Hansen of Bevin.
Van Poppel kan inderdaad wel wat directe versterking voor zijn trein gebruiken. Van Poppel ligt dan erg voor de hand.
Hart, Ganna en Mohoric zouden directe versterkingen voor de ploeg zijn. Lijken me wel renners die overal heen kunnen.

Samlambeej 1 augustus 2018 om 12:38

10. niet het postuur van een renner, meer een bodybuilder
9. Taco vergeet wel eens die sinaasappelpel op z’n hoofd te zetten
8. onbetrouwbaar
7.kan
6.onregelmatig
5.kan alleen voor TTT (nodig?) en op kop rijden (vlak welliswaar)
4.onbeschikbaar
3. kan maar geen top
2.onbeschikbaar
1.onbetaalbaar en dat is ruzie zoeken, Mohoric gaat voor zichzelf.

Dan is Mühlberger de enige goeie optie van deze 10. Zijn er tekenen dat die het Duitse Bora-kamp wil verlaten? Ze zijn daar goed bezig met relatief onbekende duitsers/oostenrijkers zeg maar allemaal tegelijk hun niveau met een egale curve op te krikken. Voordeel is dat er daarom binnenin een strijd heerst om de selectie voor grote wedstrijden.

UrbanSteel 1 augustus 2018 om 12:38

8 Van de 10 een buitenlander, zou weinig meer overblijven van een/de Nederlandse (inbreng) ploeg.
Gaat nooit gebeuren met Jumbo, die zullen wel Belgische inbreng eisen omdat ze die markt willen openbreken.

LutsenkoFan 1 augustus 2018 om 12:41

Muhlberger reed een goede Tour dus ik verwacht dat ze daarmee verder willen.

Lotto Jumbo heeft veel dure mannen binnen het team nu en daar kan geen Mohoric of

inspector 1 augustus 2018 om 12:45

En kevin inkelaar? Zauw ik nemen

jvh93 1 augustus 2018 om 12:52

Kijkend naar de Belgische ambities van Jumbo verwacht ik inderdaad wel 2 tot 3 extra belgen bij de ploeg. Dylan Teuns zou dan een geweldige aanwinst kunnen zijn, maar lijkt veel te duur en onhaalbaar. Serge Pauwels vind ik ook wel een interessante optie wat dat betreft en Laurens de Plus zou natuurlijk ook een meer dan prima aanwinst zijn. Taco vd Hoorn heft dit seizoen amper gereden en zal denk ik (nog) geen optie zijn. Boy v Poppel zie ik ook niet zo snel komen aangezien Danny ooit gezegd heft dat het nadat hij en zijn broer uit elkaar gingen qua ploeg het eigenlijk beter begon te lopen voor Danny.

Qua nederlanders is Teunissen een van de meest interessante renners om terug te halen, maar ik zie ook mogelijkheden met Maurits Lammertink en wellicht Oscar Riesebeek (die de laatste maanden prima rijd en nog mogelijkheden lijkt te hebben in het heuvelwerk). Mollema is ook vrij, maar zal wel veel te duur zijn en Terpstra zie ik niet zo snel naar TLJ gaan (zeker niet als Van Aert gaat komen).

Uit bovenstaand lijstje zouden Mohoric en Hart wel geweldige versterkingen zijn , maar dat zie ik niet gebeuren. Ganna ken ik niet zo goed en Bevin/Muhlberger vind ik niet echt binnen de ploeg passen. Wellicht dat een TJ van Garderen een leuke versterking zou kunnen zijn of eventueel Lawson Craddock. Daarnaast vind ik Buchmann een hele interessante renner. maar ook deze jongens lijken mij onhaalbaar. Plugge mag mij verrassen komende maanden!

molovin 1 augustus 2018 om 12:56

Gaan ze de opleidingsploeg nog nieuw leven inblazen ook? De ploeg van Rabo destijds heeft wel degelijk heel veel opgeleverd. Alleen plukt Rabo daar de vruchten zelf niet meer van.

nonkel 1 augustus 2018 om 13:02

Amador kan op elk terrein uit de voeten

Prima Facie 1 augustus 2018 om 13:09

http://www.wielerflits.nl/nieuws/96304/tien-ideale-versterkingen-voor-lottonl-jumbo.html

Nog even in herinnering roepen dat WF Roglic ook gescout had :)

skylimit 1 augustus 2018 om 13:10

Als je het oog op belgen laat vallen, zijn Quinten Hermans, Edward Planckaert, Kevin Detombe
misschien interessante opties.

Wheely 1 augustus 2018 om 13:13

Ik denk dat ze bij Sunweb ook wat advies nodig hebben, bij TLJ werp het in ieder geval zijn vruchten af. ;)

Sjoerdson Hagen 1 augustus 2018 om 13:14

Leuk artikel. Moest pas nog aan de eerste “editie” van dit artikel denken in 2015: http://www.wielerflits.nl/nieuws/96304/tien-ideale-versterkingen-voor-lottonl-jumbo.html

Grappig om dit met de kennis die we nu hebben terug te lezen (net als de bijbehorende poll). Het is allemaal natuurlijk puur speculeren, maar daardoor is het juist leuk om over een paar jaar eens te kijken hoe deze tien renners zich hebben ontwikkeld.

SS3000NL 1 augustus 2018 om 13:16

Moreno Hofland, 26, heeft in België 2 jaar geleerd hoe een sprint aan te trekken. Geen contract voor 2019. Plus als ze dan geen van hun sprinters naar bijvoorbeeld Londen willen sturen, kan hij wat wt punten scoren.

jvh93 1 augustus 2018 om 13:24

Ik had trouwens die jonge pool die mee was op trainingskamp wel verwacht in dit lijstje (waar Jan Maas ook genoemd staat bijvoorbeeld)

Prima Facie 1 augustus 2018 om 13:26

Twee quotes van mezelf uit het artikel van 2015 waar ik het niet meer mee eens ben:

Quote:
Prima Facie – 1 augustus 2015 om 10:49 – Bewerkt op 01 augustus 2015 om 09:50
Bepaalde topics horen verborgen te blijven in de reacties en op het forum. Sommige flitsers vinden het leuk om te speculeren over mogelijke aankopen van TLJ (dat is ook best leuk) maar daar zou de redactie niet aan mee moeten doen. Komt er straks ook een groot verhaal over de tien verdachtste renners uit het peloton?
Quote:
Prima Facie – 1 augustus 2015 om 12:57
Van Poppel en Groenewegen op een hoogte stellen getuigt niet echt van kijk op de zaak. Van Poppel is een multitalent dat ook kan sprinten. Groenewegen lijkt niet meer te worden dan een sprinter van de tweede rij.

Headlines

Materiaalzone

Populair