Thalita de Jong crosst vanaf 1 januari voor nieuwe veldritploeg

dinsdag 27 november 2018 om 08:00
Thalita de Jong crosst vanaf 1 januari voor nieuwe veldritploeg

foto: Photopress.be

Thalita de Jong staat vanaf 1 januari 2019 onder contract bij de nieuwe veldritploeg Chevalmeire. De 25-jarige Nederlandse tekent voor drie seizoenen.

De wereldkampioene van 2016 vertrok deze zomer bij Experza-Footlogix vanwege een meningsverschil. De Jong staat daarnaast al maanden langs de kant vanwege overbelasting.

Davy Wijnant wordt de sportief manager. De Belgische ploegleider trok in september eveneens de deur achter zich dicht bij Experza-Footlogix. Hij zal zijn werkzaamheden in de cross combineren met zijn nieuwe job als ploegleider bij Health Mate-Cyclelive, een vrouwenploeg op de weg.

In eerste instantie zal De Jong blijven rijden als eenmansploeg. Manager Wijnant probeert de komende tijd de veldritselectie nog aan te vullen met twee extra rensters.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Cadellie 26 november 2018 om 15:51

Zal (helaas voor haar) nooit meer wat worden.

west 26 november 2018 om 15:55

Benieuwd of dat ooit nog wat wordt… Ten eerste of gewoon weer haar eigen niveau consequent kan halen en dan nog eens zien of ze de stap kan maken die Betsema/Worst/Alvarado nu aan het maken zijn…

wielrenner 26 november 2018 om 16:09

Nou Thalita, lees die bagger(zie Cadellie) die ze hier op WF over jou schrijven maar niet.

Brabander 26 november 2018 om 17:02

Je weet het nooit natuurlijk. Maar feit is wel dat ze nu al wel heel lang niet op enig niveau is. Ik heb dat hetzelfde met Sophie de Boer. Dat duurt te lang. Maar beide dames mogen me altijd verrassen. Marianne Vos is ook teruggekomen.

sooike 26 november 2018 om 17:19

Lekker motiverend, die opmerkingen hier. Ik hoop voor haar het allerbeste !

west 26 november 2018 om 17:23

Sorry, ik was even vergeten dat wij vrouwtjes van die tere zieltjes hebben en dat je alleen kritisch en/of negatief mag zijn over mannen en/of Lotto-Jumbo

Brabander 26 november 2018 om 18:29

Zo ernstig was het nu ook weer niet. Er wordt haar ook het beste gegund.

petoi 26 november 2018 om 17:23

Thalita maakt voor de derde achtereenvolgende keer de fout om een heel team te dragen met een meerjarig contract. Besef moet toch eens komen dat er in België qua kader toch weinig talent zit. Enige positieve hier is dat het om een crossploeg gaat. (begeleid door wegcoach, waarom?) Beter was het mijnsinziens om een paar crossen te rijden en dan volgend jaar bij de grotere ploegen aan te sluiten (Telenet, Steylaert of de ploeg van Cant & Alvarado)

Ik vrees dat Cadelie wel eens gelijk kan krijgen maar hoop ontzettend dat Thalita weer iets van haar oude vorm terug kan krijgen.

Cadellie 26 november 2018 om 19:01

Begrijp mij niet verkeerd, tuurlijk hoop ik dat ze terug op niveau komt. Maar als je zoveel wisselt, en het duurt (te) lang. Gaat het helaas nooit meer wat worden. En ik hoop echt dat ze het tegendeel bewijst maar ik ben er bang voor.

Brabander 26 november 2018 om 19:12

Hier sluit ik mij volledig bij aan.

trickstuff 27 november 2018 om 07:01

Ik hoop voor haar dat er nog een andere fiets komt, dit is een wereldkampioen onwaardig

HoofdIsVrij 27 november 2018 om 11:48

Nog nooit van het fietsenmerk gehoord.

Is het ook bekend wanneer Thalita voor het eerst weer zal crossen?

vanSpringel 28 november 2018 om 23:59

Een ploeg bestaat altijd uit meer dan 1 renner of renster.

Headlines

Materiaalzone

Populair