Wielertenues 2021: Team Jumbo-Visma showt tenue en fiets voor 2021

vrijdag 1 januari 2021 om 12:13
Wielertenues 2021: Team Jumbo-Visma showt tenue en fiets voor 2021

Nieuwsjaarsdag is traditioneel het moment waarop ploegen foto’s met daarop het nieuwe shirt en materiaal wereldkundig maken. Ook Team Jumbo-Visma presenteert vandaag zijn nieuwe tenue en materiaal, met een foto met daarop Tom Dumoulin, Rick Pluimers (Jumbo-Visma Development Team) en Jip van den Bos (Jumbo-Visma Women).

Het shirt van AGU – dat eerder deze week al uitlekte – kent weinig veranderingen. De armen zijn nu zwart in plaats van geel, met de kenmerkende é van fietsenleverancier Cervélo op de schouders. Het honingraatmotief valt hierdoor beter op. Het beeldmerk van de ploeg is een verwijzing naar een bijenkorf, waar samenwerken centraal staat. Het shirt is nu al te bestellen in de webshop van de ploeg.

Het team ruilt in 2021 de fietsen van Bianchi in voor Cervélo. Op de foto toont Tom Dumoulin voor het eerst de kleurstelling van de fiets. Er wordt gekozen voor een zwart exemplaar, met een gele voorvork en witte letters op de onderbuis. De fiets is afgemonteerd met Shimano Dura Ace en Vittoria Corsa banden.

Dit artikel delen:

31 Reacties

TijmenCamps 1 januari 2021 om 12:19

Meh valt tegen.

krypton 1 januari 2021 om 12:25

Tom laat ons zien wat de ideale hoogte is?

Jan 1 januari 2021 om 12:27

Voor de geïnteresseerden
Hier heeft Jumbo (Frits van Eerd) de supermarkt kleuren. Dus ook het team shirt van afgeleid
https://www.snaplap.net/minardi/

hjjanssen1973 1 januari 2021 om 12:31

Volgens mij moet ie lichamelijk wat sterker worden, meer trainen op spierkracht. Misschien eens met Sagan in het krachthonk.

Derierre de la course 1 januari 2021 om 13:20

Dat had hij voordat hij ronderenner werd.

Merlinappa 1 januari 2021 om 13:26

Als je de docu hebt gekeken zie je dat Tom sowieso relatief gespierd is voor een (ronde)renner. Ten Dam heeft het er zelfs nog over in z’n laatste podcast. Denk niet dat meer krachthonk zin heeft.

Laatste man 1 januari 2021 om 12:31

Had meer in gezeten. Saai, te weinig gedaan met geel/zwart mix op de fiets, Cervelo letters te groot.

Bianchi was alles of niet (steeds meer alles naar mijn mening).

Kelder is de Man 1 januari 2021 om 12:35

Eens.
Er moest nog wat geel in.. Ach, doe de vork maar, dan zijn we d'r klaar mee.

Derierre de la course 1 januari 2021 om 13:21

Eens, ik vind het design van die fiets te makkelijk.

Arry1337 1 januari 2021 om 12:32

edit wf: bedankt, aangepast

janwillem92 1 januari 2021 om 13:00

Dikke upgrade als je het mij vraagt.

Romāns Vainšteins 1 januari 2021 om 13:03

Altijd confronterend wanneer de gefotografeerde personen meer uitstralen dan het shirt dat ze aanhebben. Dan had je beter grijze muizen gepakt voor de sessie.

Zonder een fanaat te zijn op dit gebied kan ik de nieuwe fiets, die niet pretendeert meer te zijn dan een fiets, wél waarderen.

Haha EDIT : ik had de gele voorvork niet gezien, had die lekker zwart gehouden dan.

the student 1 januari 2021 om 13:10

Ik vind de fiets erg saai en inspiratieloos. Zeker als je de gele vork op het S5 model ziet is het zelfs lelijk te noemen. Er had echt meer in gezeten om een echte gave killerbee fiets te spuiten. Het shirt blijft wel oke.

Derierre de la course 1 januari 2021 om 13:22

Ik zou ook veel meer doen met die zeshoeken. Kan je echt wel toffe patronen mee maken.

Zou het zwart zijn omdat ze het frame dan niet hoeven te spuiten en dit weer wat grammen scheelt?

lathumnees 1 januari 2021 om 16:09

@ derrière

Dat vermoed ik ook.

fietsvriend 1 januari 2021 om 13:20

Is dat vele zwart niet gewoon gunstiger voor het gewicht?

(Ik loop hier nou heel wijsneuzerig te doen maar heb vorig jaar op deze site geleerd dat de Bianchi Nero lichter is doordat ie niet gespoten hoeft te worden)

En verder, topfietsje. Hopelijk vindt Dumoulin zijn ideale positie en kan hij weer meedoen om de knikkers dit jaar. Zevende in de Tour met een derde bal, dat moet toch de beste derde bal prestatie ooit zijn.

Tot slot, gelukkig nieuwjaar allemaal. Hopen op weer zo’n topseizoen als 2020 – wat een achtbaan was dat – en veel premium geouwehoer in de nababbel op deze site.

Derierre de la course 1 januari 2021 om 13:24

Reageerde op de vorige post hetzelfde idd. Gewoon zwart omdat wat grammen verf scheelt?

Checco 1 januari 2021 om 13:26

Volledig zwart met gele letters was beter geweest.

Romāns Vainšteins 1 januari 2021 om 13:28

Ja. Dat.

cubie 1 januari 2021 om 13:27

Dit verdient niet de schoonheidsprijs. Toch geen gezicht, renner met zwarte broek op een zwarte fiets met een gele vork. Veruit de lelijkste combinatie die ik tot duxver gezien heb.

Merlinappa 1 januari 2021 om 13:28

Strakke fiets, gele vork is vet.

En natuurlijk scheelt het zwarte in gewicht: zwart is altijd lichter en lichte kleuren zoals geel zijn zwaarder want meer lagen nodig.

AWestie 1 januari 2021 om 14:26

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken, ik denk on the whole een vooruitgang. Wel fijn dat we fiets en shirt al eerder zagen, vast bewuste lekjes ;)

LB108 1 januari 2021 om 15:50

Aeropak die er minst aero uitziet..

S. Morgenstern 1 januari 2021 om 22:57

Welk aeropak? Volgens mij heeft geen van drie er één aan.

Wim 1 januari 2021 om 16:36

Het belangrijkste is de herkenbaarheid van de coureurs in het peloton. De meeste wielershirts zijn sowieso niet echt mooi.

Apemantus 1 januari 2021 om 17:09

Ik vind de zwarte regenjasjes met geel Jumbo logo er altijd fraai uitzien. Maar ik denk dat geel de dominante kleur is in de huisstijl van Jumbo, en dat we voorlopig niet hoeven te wachten op zwarte truien. Verder zijn dit zeker geen lelijke shirts, en een stukje continuïteit omwille van de herkenbaarheid. Elk jaar een radicaal nieuw design lijkt me ook geen goed plan.

Pedalo 1 januari 2021 om 22:48

Dit zal de klimfiets, lichte versie, zijn. Wout werd in november op de aero bike gezien. Loopt geel van de voorvork door op de voorkant balhoofdbuis en zit op de achtervork ook meer geel.

Murcia 1 januari 2021 om 23:01

Klopt, dit is de R5.

Blackcanyon 1 januari 2021 om 23:42

Zou het Fizik zadel op de foto het consumentenzadel zijn waar Dumoulin het in de documentaire het over heeft? T zadel waar hij nu mee rijdt? Of de Fizik sore perineum.

Wat is t verschil tussen een consumentenzadel en t zadel wat ze normaal gebruiken? Behalve dat consumentenzadels kennelijk wel geschikt zijn om met een ontsteking te fietsen. Want je zou zeggen dat de zadelfabrikant de zadels die de pro’s gebruiken in grote aantallen in t topsegment willen verkopen aan consumenten.

LanterneRouge 2 januari 2021 om 10:07

Bij een ‘consumenten zadel’ is de comfort/gewicht verdeling anders. Ietsje zwaarder tbv wat meer kussens of flexibiliteit.

Mischa 2 januari 2021 om 10:34

Met een consumentenzadel van 65gr meer kan je natuurlijk niet meekomen.

Headlines

Materiaalzone

Populair