Stefano Garzelli nieuwe ploegleider Nippo-Vini Fantini

woensdag 29 juli 2015 om 19:32
Stefano Garzelli nieuwe ploegleider Nippo-Vini Fantini

foto: Sirotti, archief

Nippo-Vini Fantini breidt vanaf augustus de staf uit met Stefano Garzelli. De winnaar van de Giro van 2000 was vorig seizoen nog ploegleider bij Neri Sottoli, maar hij zal vanaf komende maand deze rol bij Nippo-Vini Fantini gaan vervullen. Dit meldt SpazioCiclismo.

De 42-jarige Italiaan stopte in augustus 2013 met zijn profcarrière bij Vini Fantini, waarna hij bij diezelfde formatie als ploegleider aan de gang ging. Garzelli hield het niet lang vol. Sinds dit jaar is hij ook actief bij de RAI als commentator. Dit zal hij combineren met zijn ploegleiderschap bij de ProContinentale ploeg.

In de Vuelta a Burgos (4-8 augustus) en de Tour du Limousin (18-21 augustus) maakt Garzelli zijn opwachting in de volgwagen. “Ik ben blij om terug te keren in een baan die ik gepassioneerd uitoefen en waar ik actief in wil blijven, zonder daarbij mijn rol bij televisie te verliezen”, vertelt hij.

Bij Nippo-Vini Fantini komt Garzelli onder andere Damiano Cunego tegen, met wie hij vele duels heeft uitgevochten tussen 2003 en 2013.

Dit artikel delen:

16 Reacties

Italia 29 juli 2015 om 19:35

Altijd een leuke renner gevonden die Garzelli.

xistnc 29 juli 2015 om 19:36

Ah, dat boezemt vertrouwen in. Hier zijn wiki, klik. Vermoedelijk gaat dit onmiddellijk consequenties hebben voor de waterhoen en ontbijtmelk, mocht die op de menukaart staan.

spherepeer 29 juli 2015 om 20:06

haha die waterhoen en ontbijtmelk :’). Wat slecht!

Bertvd 29 juli 2015 om 21:11

Hahaha. Die pakhazen verzinnen altijd wel hele slechte smoezen. Maar goed. Deze is dus ook weer in het peloton. Echt een aanwinst. .. kuch

Polleke 29 juli 2015 om 21:14

Kolder van de beste soort…. Sommige ploegen wentelen zich werkelijk in de modder….

123poetertjes 29 juli 2015 om 21:19

Ach ja, zolang de heren Dekker en Knaven ook nog actief zijn als ploegleiders zie ik hier geen probleem in. Garzelli was trouwens wel een prachtrenner die altijd de aanval koos, zeker in zijn nadagen.
In de Giro die pupil Cunego won werd hij zesde.

Omhoog73 29 juli 2015 om 22:36

@123poetertjes

Je kunt onze rechtschapen nederlandse boerenjongens toch niet vergelijken met de vuige italianen? ;)

Japsie 30 juli 2015 om 07:49

Over de wiki van Garzelli: Hoewel Garzelli misschien als klimmer iets moet onderdoen voor Pantani in zijn beste jaren.
Zal wel geschreven zijn door een fan van Stefano :)

Lucatony 30 juli 2015 om 07:53

Beetje treurig dat iedereen maar zo blijft zeuren telkens als er ergens een ploegleider wordt aangenomen met een dopingverleden. Reality check: vrijwel alle oud-renners hebben een dopingverleden en daardoor ook vrijwel alle ploegleiders. Wat smoesjes betreft ligt dit voor mij in de lijn van een PDM-kippetje.

west 30 juli 2015 om 09:21

Tsja, zoek een oud-renner van 40+ die schoon was. Dan maar eentje die gepakt is en de laatste 6-7 jaar van zijn carrière geloofwaardige uitslagen heeft gereden.

WielerFlitser 30 juli 2015 om 10:09

Tja, uiteraard wordt hier direct gerefereerd aan zijn verleden. Bij deze ploeg is het inmiddels wel een behoorlijke optelsom geworden….

zoetepap 30 juli 2015 om 10:42

Straf heel straf. Onder het huidige klimaat. Slaan nu best wel Thanxsgiving over of andere feestmaaltijdjes. Het is vandaag ook net de verjaardag van de Kellog ontbijd dacht ik.

west 30 juli 2015 om 12:29

@Zoetepap
Que?

zoetepap 30 juli 2015 om 13:13

edit redactie: geen onzin svp

west 30 juli 2015 om 13:16

@zoete Pap
No mucho, Het wordt mij ook nog niet veel duidelijker… Maar zal aan mij liggen.

zoetepap 30 juli 2015 om 13:49

@redactie; pardon. @west no problemo.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair