Spullen bestolen Mathieu van der Poel terecht: dader blijkt jager

vrijdag 8 november 2019 om 18:26
Spullen bestolen Mathieu van der Poel terecht: dader blijkt jager

foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel hoeft niet langer te zoeken naar zijn regenjack en bril, die hij eerder deze week tijdens een training in de Antwerpse Kempen kwijtraakte. Vandaag is immers bekend geworden dat een jager ze had meegenomen.


Van der Poel liet gisteren op zijn social media weten dat iemand zijn regenjack en bril had meegenomen. Die spullen lagen bij een boom, terwijl hij in de omgeving van Westmalle zijn training aan het afwerken was. “Bedankt aan de klootzak die mijn regenjack en bril heeft gestolen toen ik mijn crosstraining aan het doen was. Ik ben trots op je”, schreef hij met een cynisch applaustekentje erbij.

Vandaag bleek de ‘dief’ terecht en bleek van diefstal geen sprake, vertelde Walter Van Loon, inwoner van het naburige Schilde, aan Radio 2 Antwerpen. Hij was aan het wandelen met zijn honden in het bos toen hij Van der Poel tegenkwam. “Hij vroeg me of ik zijn regenjas en koersbril had gezien, maar dat was niet het geval. Ik wenste hem nog veel goede moed zonder regenjas, want het was hard aan het regenen.”

Wit jasje
Op de terugweg zag hij een jager wandelen met een wit jasje over zijn schouder. “En ik herkende meteen het logo van de ploeg van Mathieu, want ik ben een grote fan. De jager vertelde me dat hij de spullen in het zand had gevonden. Ik heb toen aangeboden om ze naar Mathieu te brengen, maar ik vond hem niet meer.” Omdat Van Loon de contactgegevens van Van der Poel niet heeft, benaderde hij de radiozender.

De redactie nam vervolgens contact op met Van der Poels vader Adrie en hij wil bekijken of er een ontmoeting geregeld kan worden tussen Walter en Mathieu tijdens de Jaarmarktcross in Niel.

Dit artikel delen:

40 Reacties

Matje VdP 8 november 2019 om 18:30

Ok, denk dat Mathieu volgende keer even beter na moet denken voor hij zoiets plaatst.

LucasR 8 november 2019 om 18:33

Tja, hoezo? Mijn eerste gedachte zou ook zijn dat iemand het heeft gejat.

S. Morgenstern 8 november 2019 om 18:45

Omdat je kunt leren van zo’n ervaring, waardoor je eerste gedachte met meerdere scenario’s rekening kan houden en daarmee genuanceerder mag zijn.

HennieK 8 november 2019 om 19:19

@LucasR dan heb jij er misschien nu ook van geleerd? Je primaire reactie is niet altijd de beste, die wijsheid komt meestal met de jaren, ook bij Mathieu! Zeker als je een publiek figuur bent.

LucasR 8 november 2019 om 18:32

Wat een avonturen!

Franco Ballerini 8 november 2019 om 18:43

Totaal niet nieuwswaardig. Ik kijk nu al weer uit naar de Omloop.

Covadonga 8 november 2019 om 19:12

+1

Derierre de la course 8 november 2019 om 22:54

@Franco, 1e x dat ik het met je eens ben.

WernerFranke 8 november 2019 om 18:32

Weinig verrassend, dit scenario.

JayJay 8 november 2019 om 18:42

West heeft heel de tijd gelijk gehad. Goed voor jouw West ;-)

xistnc 8 november 2019 om 22:08

Ja, ik zie een patroon ;)

Kosmonaut 8 november 2019 om 18:50

Tsja, je vraagt er natuurlijk wel om als je je spullen gewoon ergens onbeheerd neerlegt. Zeker zo’n bril…. Neemt niet weg dat je met je tengels van andermans spullen moet afblijven natuurlijk maar gelukkig is van jatten in dit geval geen sprake.

yo-eddy 8 november 2019 om 19:11

“Ik wenste hem nog veel goede moed zonder regenjas, want het was hard aan het regenen.”

Ik vermoed dat dit de grootste reden was v.d. wat lompe post van Mathieu ….. gewoon chagrijnig.

Romāns Vainšteins 8 november 2019 om 19:22

Zeer aannemelijk, daarom moet je vooral van twitter wegblijven als bv’r.

mooiman 8 november 2019 om 19:17

Huiveringwekkend nieuws weer dit

Verweggistan 8 november 2019 om 19:20

Meer veldrijders dan wild in een Belgisch bos denk ik.

miguelon 8 november 2019 om 19:21

Twee conclusies :
1. West en co hadden meer gelijk dan ze zelf konden of durfden vermoeden, leuk om die hele discussie opnieuw te gaan lezen.
2. MVDP is een onwaarschijnlijke bleiter en een aansteller

Romāns Vainšteins 8 november 2019 om 19:30

Ik vermoed dat met name punt 2 door enkele vrome hardcore-fanboys ernstig in twijfel zal worden getrokken.

Op zich is het ook niet zo ernstig, hij dacht shit gejat en begon vervolgens grommend wat op zijn smartie te pielen. Nooit slim als wielerflits zelfs de scheikundige samenstelling van je scheten gedetailleerd in kaart brengt doch even goed begrijpelijk.

DeGroteMolen 8 november 2019 om 19:59

3. Miguelon is een behoorlijk frusto. Geniet van het EK zondag.

HennieK 8 november 2019 om 19:29

Er was dus feitelijk geen sprake van diefstal, gezien het feit dat de jager zich kennelijk als een goed huisvader heeft ontfermd over een achtergelaten zaak zonder het zich te willen toeëigenen, er is dan ook geen “bestolene” en geen dader.

Maar gelukkig wel een mooie circle jerk op Wielerflits, heerlijk! Op naar de 200 posts… :-)

Leve de komkommertijd!

koos verrek 8 november 2019 om 19:34

Die jager had ze dan toch gestolen?? Dan hebt matje toch gelijk??

Romāns Vainšteins 8 november 2019 om 19:38

Jajo, die heppie gelijk eg.

koos verrek 8 november 2019 om 19:43

Romans wat ben je toch zuur heb ie privé problemen of zo?

Derierre de la course 8 november 2019 om 22:55

Ik vind hem eigenlijk wel grappig.

Jacco van Stierop 8 november 2019 om 20:17

Dus veldrittrainingen durven af te werken in een bos waar ook jagers zich ophouden? Het is me er eentje.
Hij zal niet de eerste wielrenner zijn die met een schot hagel in zijn achterste thuiskomt.

koos verrek 8 november 2019 om 20:22

En daarna nog de tour won

CyclesGoff 8 november 2019 om 20:53

En nadat de dappere jager de jas had geretourneerd, gaf vader hem een dikke sigaar, die de jager achter zijn oor stopte. “Nogmaals: welbedankt jager” sprak vader. “Graag gedaan, mijnheer” sprak de jager “en jij jongen: voortaan beter op je dure spullen passen”. “Jawel mijnheer”, sprak de kleine Mathieu bedremmeld. En lachend trok de jager huiswaarts. Eind goed, al goed.

Volgende week een nieuw avontuur!

Franco Ballerini 8 november 2019 om 21:17

Ik vind hem goed. Doet me aan de oude Russen denken. Benieuwd wat Oblomov er van vindt.

vanSpringel 8 november 2019 om 21:45

Hahaha !

Matje VdP 8 november 2019 om 23:07

+1

Merlinappa 8 november 2019 om 21:31

Maarre, de spullen zijn dus wel verplaatst voordat de jager ze vond, maak ik op uit dit verhaal. Dus er heeft iemand aan gezeten.

Romāns Vainšteins 8 november 2019 om 23:13

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm, ja dat is ook wel weer waar ja …

sooike 8 november 2019 om 23:36

Mijn schoonmoeder is nog altijd niet teruggevonden !

Adrianus 9 november 2019 om 03:49

De jager is geen boswachter of bosopzichter, misschien eerder een soort stroper, hij had met zijn tengels van de spullen moeten blijven. Ze lagen als sportkleding duidelijk onder een boom, zo als veel sporters doen, als ze met een training bezig zijn, niet zo maar weg geslingerd of verloren. Zijn verklaring is gewoon een smoesje, toen hij er naar gevraagd werd door de heer van Loon.

Romāns Vainšteins 9 november 2019 om 08:33

Ik heb dat nog nooit van mijn leven gezien, dat hele hier als volkomen logisch aangeduide spullen onder de boom mikken om rondjes er om heen te rijden. En ik mtb behoorlijk wat bossen door.

Pieter Martens 9 november 2019 om 06:26

In mijn fietstruitjes zitten altijd drie grote zakken op de achterkant ……

Koersmaniak 9 november 2019 om 08:34

Misschien kan WF eens een onderzoek doen naar geschikte fietskledij met achterzakken voor VDP.

#janker zou ene vdp enkele jaren geleden gereageerd hebben op dergelijk verhaal

Adrianus 9 november 2019 om 10:02

Nu geen jager, maar een jogger, die betrapt werd met het regenboogjasje met duidelijk de namen van de sponsor er op en tevens de zonnebril met oranje glazen in zijn handen. Interview met de Belg Walter van Loon inde krant Het Nieuwsblad. Uiteindelijk gaf de jogger de spullen terug aan van Loon, die echter Mathieu niet op tijd kon vinden. Aanvankelijk dus gewoon gejat.

leegloper 9 november 2019 om 10:17

Dus je wilt MVDP zijn spullen terugbrengen en je neemt contact op met een radiozender?

leegloper 9 november 2019 om 10:24

Nu ik meer artikelen erover lees, blijven er belangrijke vragen over:
Had Walter van L. de Gazet van Antwerpen benaderd of radio 2 Antwerpen? Of beiden?
Was het een jager of een jogger?
Was er zand onder de boom of had nog iemand anders voor de joggende jager de spullen verplaatst?
Hing het shirt losjes over de schouder en duidelijk zichtbaar of was het opgerold in de geniepige knuistjes van een jogger? En had die jogger ergens een bidon staan met een briefje erop?
Ik hoop dat WF hierin duikt.