Mathieu van der Poel bestolen tijdens training

donderdag 7 november 2019 om 12:57
Mathieu van der Poel bestolen tijdens training

foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel is tijdens een training in de Antwerpse Kempen bestolen. De wereldkampioen veldrijden laat op social media weten dat iemand zijn regenjack en bril heeft meegenomen. Die spullen lagen bij een boom, terwijl Van der Poel zijn training aan het afwerken was.


“Bedankt aan de klootzak die mijn regenjack en bril heeft gestolen toen ik mijn veldrittraining aan het doen was. Ik ben trots op je”, schrijft Van der Poel met een cynisch applaustekentje erbij.

De Nederlander bereidt zich in de omgeving van Westmalle in de provincie Antwerpen voor op het EK veldrijden van komend weekend in Silvelle, Italië. Daarna rijdt hij nog zes crossen in november. Afgelopen weekend begon Van der Poel zijn seizoen met winst in de Superprestige van Ruddervoorde.

Dit artikel delen:

96 Reacties

Silent Hill 7 november 2019 om 13:01

Ooh nee ! Verschrikkelijk !

Patrickvanv 7 november 2019 om 13:07

Het blijft natuurlijk stelen, maar als je je spullen zo achter laat vraag je er bijna om, misschien dat de “vinder” het dankzij zijn instagram post nog teruggeeft

west 7 november 2019 om 13:33

Gezien de toon van het bericht zou MvdP, mocht ik de spulletjes "gevonden" hebben, in de heg kunnen zakken. Dat teruggeven kan ie vergeten als ie niet normaal kan reageren.

Merlinappa 7 november 2019 om 15:18

Edit redactie: Niet doen.

west 7 november 2019 om 15:51

Ja, want dat is exact hetzelfde ja. Doe effe normaal.

wiebipedia 7 november 2019 om 16:20

@west
Stereotype verloedering van de maatschappij. Het slachtoffer afschieten omdat hij pissig wordt van diefstal van zijn eigen spullen.

west 7 november 2019 om 16:36

En daar gaat het dus mis. We weten niet of er een diefstal was. Iemand is iets kwijt. Dat kan inderdaad zijn gestolen, dat kan met de beste bedoelingen zijn meegenomen, dat kan voor afval zijn aangezien. Maar ondertussen wordt er wel iemand voor asshole uitgemaakt. Het enige wat we weten is dat iemand spullen in het bos tegen een boom heeft aangegooid. En dat kan je laks vinden of niet.

wiebipedia 7 november 2019 om 16:49

@west
Vervang diefstal voor vermissing. Nog steeds niet gek om je er over op te winden.

west 7 november 2019 om 16:56

Maar nog minder reden om zo er zo asociaal in te vliegen op social media. Ten eerste je weet het dus niet zeker, ten tweede jebent een BN’er en ter derde je staat gigantisch voor aap mochten die spullen met de beste bedoelingen weer boven water komen.

Merlinappa 7 november 2019 om 17:07

@west

Hier zonder verdere informatie aannames maken ook niet. Wie weet deed ie een rondje van 200 meter en kwam ie elke minuut langs z'n jassie. Dat soort rondjes zijn niet vreemd als CX training namelijk.

Romāns Vainšteins 7 november 2019 om 17:10

Het hele artikel is een grote aanname, daar mag je uiteraard gaten in schieten.

Samlambeej 7 november 2019 om 18:07

200 m/minuut, gaat Matje zo hard op training?
Die dief moet dan toch een paar rondjes achter de boom geschuild hebben alvorens z'n slag te slaan!

freirefreire 7 november 2019 om 21:13

Ik heb de afgelopen tijd al meerdere reacties van @west gezien onder meerdere posts, en ik herken een patroon. Met alle respect, maar je lijkt me zo iemand die vooral plezier haalt uit het roepen dat alles en iedereen stom is. Lijkt me heel vermoeiend.

xistnc 7 november 2019 om 22:47

@freirefreire
Ik lees van west vooral een inhoudelijke benadering. Kun je me een discussie noemen waar jij een inhoudelijke bijdrage aan hebt geleverd?

kielabokki 7 november 2019 om 13:11

Erg, maar niet zo erg als een bril jatten van iemand die een doodsmak maakt op de fiets. Dat zal ik niet snel vergeten (GvA/RVV).

WernerFranke 7 november 2019 om 13:12

“Doodsmak”

Yeez 7 november 2019 om 13:14

Welk jaar doel je op? 2017? Met sagan en naesen? Daar stond ik bij namelijk. Belgische supporter klom het hek over om de bril van Sagan te pakken. Zieke geest

kielabokki 7 november 2019 om 13:30

2016, waar hij samen met wat andere BMC-ers viel.

Mijn geheugen kan het fout hebben, maar herinner me dat er meteen iemand op zijn bril dook. Terwijl Greg lag te kermen van de pijn. Chique.

WernerFranke 7 november 2019 om 13:12

Intressant artikel.
Lijkt me een gevalletje van een wandelaar die verlaten spullen aantreft en denkt dat iemand ze vergeten is.

Chasse_patate 7 november 2019 om 13:14

Is geen stelen, is je spullen laten slingeren. Ik zou ze ook meenemen omdat je denkt dat iemand ze gewoon vergeten is.

Verweggistan 7 november 2019 om 13:27

Precies. En keurig bij politie/ gemeente ingeleverd.

vanSpringel 7 november 2019 om 14:19

Denk exact hetzelfde. Iemand is daar langsgereden, zag die spulletjes, en in de omgeving verder niemand (omdat MvdP zijn ronde uit ’t zicht aan het rijden was) en heeft toen het jack en bril meegenomen in de veronderstelling dat het jammer zou zijn, mocht iemand anders dan de eerlijke vinder daar gebruik van gaan maken.

Pizzi 7 november 2019 om 13:17

Hetzelfde wel eens meegemaakt in Girona. Is gewoon stelen hoor.

LB108 7 november 2019 om 13:28

Als je ergens iets vind is dit niet stelen maar “verloren” voorwerp vinden..

Samlambeej 7 november 2019 om 13:19

Zou die persoon engels kunnen lezen? Dat valt te betwijfelen.

Melkzuur 7 november 2019 om 13:34

Het is toch gewoon in de Kempen, niet in Friesland?

Samlambeej 7 november 2019 om 14:33

Ik wil maar zeggen: kans is klein dat 'the asshole' emveedepee followed op Instaaa Xx

LB108 7 november 2019 om 13:28

Wie laat nu ook iets in een bos naast een boom liggen…

leegloper 7 november 2019 om 13:38

Een hond.

john 7 november 2019 om 13:32

wat een geluk dat het geen Nederlander of Vlaming was ,anders stond het wel in het Nederland/Vlaams

john 7 november 2019 om 13:35

Misschien kunnen we een crowdfunding gaan organiseren zodat de Heer V/D Poel een nieuwe jack en bril kan kopen

Marco Willems 7 november 2019 om 13:36

Tja zelf schuld, nooit je spullen ergens neerleggen waar je ze niet kunt zien.

leegloper 7 november 2019 om 13:39

Klopt. En toch blijft het een klootzak, als iemand het meeneemt voor eigen gebruik.

west 7 november 2019 om 13:56

Dat eigen gebruik valt natuurlijk te bezien. 80% van de mensen die zich door het bos bewegen zijn geen sporters. Dan zijn het gewoon een veels te dun regenjasje met waarschijnlijk al blubber eraan van de heenweg en een plastikkerige zonnebril van een onbekend merk. En dan moet je er maar opkomen dat iemand dat daar neerlegt omdat ie nu aan het trainen is. Het is soms te makkelijk om iemand een klootzak te noemen als je ervan uitgaat dat iedereen hetzelfde perspectief heeft als jij.

Marco Willems 7 november 2019 om 17:58

@Leegloper… Dus stel een oud vrouwtje loopt met de hond, ziet de spulletjes, wacht even om te kijken of er iemand is en denkt ‘nou dan breng ik het wel naar gemeentelijke lost & found’, dan is die mevrouw dus een klootzak? Lekker kort door de bocht dit aangezien je geen weet hebt van intentie oid, enige wat bekend is, is dat Tjeu dom genoeg is was om zijn dure spul bij een boom te leggen in een bos.

Kelder is de Man 7 november 2019 om 19:42

Als je zoiets op straat/woonwijk vindt.. eens. Maar In een bos zou ik lekker laten liggen. Kans is groot dat iemand het daar even heeft neergelegd, zoals vdP. En als het vergeten is, zal de persoon wel terugkomen om het op te pikken.

leegloper 7 november 2019 om 13:39

100% advertentie?

Pizzi 7 november 2019 om 16:45

Dan had 'ie het merk van het regenjasje erbij moeten zetten ;) (Nu is het 50% advertentie. Ofzo.)

Kevin Lowagie 7 november 2019 om 13:45

Je legt je regenjack en bril daar voor een reden. Je wil na de intensieve training niet ziek worden door te snel af te koelen. Daarom doe je na de training een regenjack aan. Als je alleen bent, kan je niet anders dan deze ergens leggen. Verdomd frustrerend als dan blijkt dat deze er niet meer liggen.

leegloper 7 november 2019 om 13:54

Maar nu heeft hij ook kans om verkouden te worden. Toch een probleem.

vanSpringel 7 november 2019 om 14:21

Wat gedacht van “in je achterzak” ? Zo veel ruimte vraagt het toch allemaal niet. Of in een kluisje aan het begin van de trainingsroute bij start van het parcours.

kielabokki 7 november 2019 om 13:51

Ergens in Vlaanderen loopt er nu een flashy boswachter rond.

Japsie 7 november 2019 om 13:53

Komkommertijd

xistnc 7 november 2019 om 13:54

Geen rommel in het bos achter laten. Geldt ook voor Mathieu.

Canabliz 7 november 2019 om 14:06

Ja, wel een zielige reactie van Mathieu. Toch niet de slimste als hij niet kan bedenken dat iemand ze misschien mee heeft genomen om de items te proberen te herenigen met de eigenaar. Wat dat betreft was een vriendelijke oproep beter geweest.

Kelder is de Man 7 november 2019 om 23:29

Zou willen dat ik zo’n positief beeld had van de mens. Kom op zeg.. wie is hier nou niet de slimste.

Anketieletje 8 november 2019 om 17:04

Over een zielige reactie gesproken….

Romāns Vainšteins 7 november 2019 om 14:09

Gewoon een milieubewuste wandelaar die zich afvraagt welke zieke geest nou zijn kapotte rommel midden in het bos neerflikkert en die troep netjes in de dichtstbijzijnde prullenbak gedouwd heeft.

Het getuigt tenminste van ookgklepprojectie dat iedereen weet wat voor waarde die spullen vertegenwoordigt en dat die een iets verderop zich het hijgens trainende veldrijder toebehoren.

Samlambeej 7 november 2019 om 14:35

in tears

Seb Doet er niet Toe 7 november 2019 om 14:11

Mijn koerstrui heeft 3 van die achterzakken waar ik een regenjackie opgevouwen in kan doen en in een ander mijn bril, en dan heb je er nog eentje over voor bijvoorbeeld een etui met telefoon sleutels en wat geld…….

vanSpringel 7 november 2019 om 14:22

Da’s toevallig, die van mij ook !

west 7 november 2019 om 14:32

Huh! Hebben jullie die van mij gejat, assholes! Want ik heb een jackie in het bos van me af gepleurt en die had ook 3 zakken!
(FYI: jullie zijn niet echt assholes hoor ;) )

VerstandOpNul 7 november 2019 om 14:39

Marginalen!!

Polleke 7 november 2019 om 14:52

Schokkend…MVDP heeft vandaag alvast 2 dingen geleerd….

meestre 7 november 2019 om 15:19

Mss stond Mathieu gewoon 2 m verder zijn stretching of core training te doen en liep de dief er vanachter zijn rug mee weg.

Mathieu is altijd heel correct.
Ik denk dat jullie het wat te vlug int belachelijke trekken

west 7 november 2019 om 15:24

In de categorie dingen uit je duim zuigen; we kunnen er met zijn allen wat van, maar dat slaat helemaal nergens op.

leegloper 7 november 2019 om 15:26

Dat Mathieu correct is maakt toch niet uit? Nouja, misschien dat het minder snel in hem opkomt, dat iemand zo’n jackie (met regenboogstrepen?) best wil meenemen. Maar het blijft laks van hem, correct of niet.

meestre 7 november 2019 om 15:26

Wacht effen zijn verhaal af

west 7 november 2019 om 15:50

Dan is het sympathiek van de dief dat ie alleen het jackie en de bril heeft meegenomen en de fiets heeft laten staan..

Romāns Vainšteins 7 november 2019 om 15:51

Ok, we wachten en zetten met terugwerkende kracht even onze grappen on hold.

meestre 7 november 2019 om 15:58

Weet je wat grappig is ? Ik ben hier als Vlaming den Hollander aant verdedigen.
Zo zie je tkan ook anders

Emergo 7 november 2019 om 16:42

@West Je maakt je hier anders behoorlijk druk over een jack en een bril.

west 7 november 2019 om 16:45

Niet over een jack en een bril. Over schelden op het internet.

Kelder is de Man 7 november 2019 om 15:19

Wat een naief gedoe hier.

jibi verboort 7 november 2019 om 15:56

Twee dagen later..lag het er nog!

Ik durf eerlijk te bekennen dat ik ook een keer wat in het bos heb laten liggen. Het was voor mij een opluchting dat ik het kwijt was. Niemand bleek er belangstelling voor te hebben; alleen wat vliegen…..strontvliegen!

LightPhoenix 7 november 2019 om 16:09

De vraag is hoever hij weg is, als hij achter de boom rijd dus dat het op een afstand van 10 meter is dan is het diefstal. Als je mvdp nergens meer kan zien lijkt het me geen diefstal.

leegloper 7 november 2019 om 16:19

Het is sowieso diefstal als het niet naar gevonden voorwerpen wordt gebracht. Je blijft van andermans spullen af.

stalle 7 november 2019 om 16:20

Gewoon iemand die zwerfvuil aan het opruimen was.Mag het?