‘Sosa tekent deze week driejarig contract bij Sky’

maandag 26 november 2018 om 15:22

foto: Sirotti

Iván Ramiro Sosa tekent deze week een driejarig contract bij Sky. Dat meldt Cyclingnews. De Colombiaanse klimmer bevestigde eerder een transfer naar Trek-Segafredo, maar dat contract werd nooit getekend. Na een managerswissel ging een streep door die overstap en beschikte Sky opeens over de beste papieren.


Sosa zal op 10 december voor het eerst zijn nieuwe ploeggenoten van de Britse miljoenenformatie ontmoeten. Dat is tijdens het trainingskamp van de ploeg op Mallorca. Naar verluidt is de 21-jarige klimgeit verzekerd van een plekje in de selectie voor de Giro d’Italia.

Bij Sky wordt Sosa herenigd met zijn landgenoot en generatiegenoot Egan Arley Bernal, met wie hij in 2017 samen koerste voor Androni Giocattoli-Sidermec. De Italiaanse ploeg van de excentrieke baas Gianni Savio ontvangt een vergoeding voor Sosa, die afgelopen seizoen furore maakte met de winst in de Adriatica Ionica Race en enkele dagen de leiderstrui in de Tour of the Alps. Daarna won hij ook etappes in de Vuelta a Burgos en de Tour de l’Avenir.

Dit artikel delen:

21 Reacties

jessevdalen 26 november 2018 om 15:31

Gadverdamme zeg

Front-runner 26 november 2018 om 16:15

Dit was precies mijn reactie

jessevdalen 26 november 2018 om 15:32

Sky zit de komende 10 jaar gebakken met al deze aankomen. Ronduit jammer

AlfredoBinda 26 november 2018 om 15:38

Jep, het wordt met het jaar alleen maar erger. De Tour zal de komende tien jaar gewoon elk jaar door een Sky renner gewonnen worden. Als ze zouden willen kunnen ze met Bernal zelfs het record van 5 tourzeges met 2 vingers in de neus breken.

Nog een geluk dat ze de Giro en Vuelta wat minder serieus nemen bij Sky, want als ze daar ook wat meer aandacht aan besteden kunnen ze gewoon een 30/30 scoren qua eindzeges in grote rondes de komende 10 jaar.

leegloper 26 november 2018 om 16:50

1 Tourzege win je niet met 2 vingers in de neus. Meer dan 5 Tourzeges dus ook niet. En 30/30… Denk je echt dat Dumoulin of Yates in geen enkele ronde een keer beter gaan zijn? Of worden die volgend jaar ook weggekocht? En dan laat ik valpartijen etc. buiten beschouwing. Of een mindere dag, waardoor Quintana dankzij Contador toch nog onverwacht de Vuelta kan winnen.

FDJ 26 november 2018 om 16:52

@Alfredo dat met Bernal is nog maar afwachten natuurlijk. Tot nu toe is gebleken dat de Colombiaanse renners heel jong heel goed zijn maar daarna zich nauwelijks doorontwikelen of zelfs terugvallen qua niveau.

Angelo Pauwels 26 november 2018 om 17:39

Nog een Sjans da ze Remco Evenepoel niet hebben kunnen kopen. Die zie ik in de toekomst het sky blok wel moeilijk maken.

Titaantje 26 november 2018 om 17:44

Quintana zou met 5 vingers in zijn neusje ook alle records gaan breken. Vooralsnog staat hij op 0 tourzeges.

Mwielerfan 26 november 2018 om 22:43

Jammer voor sky dat vdp alle tours gaat winnen.
En alsof deze jonkies tien jaar bij sky blijven

west 26 november 2018 om 15:43

Nog geen wedstrijd zien fietsen en ik mag em nu al niet. Ideaal, zo’n onsympatieke erbij. Maakt kiezen voor wie je moet supporteren een stuk makkelijker

Fast Freddy 26 november 2018 om 16:14

Zum kotsen

Bever 26 november 2018 om 16:20

Het wordt echt tijd voor een budget grens voor teams. Dit is geen gelijk speelveld meer. Mijn enige hoop is nog dat de nieuwe eigenaar van Sky (News) de sponsoring stopt!

Stenalic 26 november 2018 om 17:27

Wat doen ze bij Sky toch hun best om het meest ongeliefde team te blijven. Chapeau voor de volharding.

Binda 26 november 2018 om 17:53

Sky is hard op weg om een tweede USPostal te worden. Wat een onsympathieke ploeg zeg. Kopen, kopen, kopen, want het is makkelijker de concurrent te kopen dan hem te moeten verslaan.

Mwielerfan 26 november 2018 om 22:44

Hoezo worden?

Viktrodriguez 26 november 2018 om 17:56

Jammer dat Sosa het hoofd op hol is gebracht door die nieuwe manager van hem.

ah-ja 26 november 2018 om 18:11

UAE gaat dra naar vergelijkbaar budget en grootheidswaanzin, die zie ik het SKY over paar jaar nog lastig maken, en er is inderdaad nog ene Remco Evenepoel

Geit in mijn Kelderman 26 november 2018 om 19:07

Houdt het dan nooit eens op met deze afgrijselijke club? Onsympathieker krijg je een ploeg niet in het wielerpeloton.

hessers 27 november 2018 om 00:25

En waarom krijgt Savio een vergoeding? Is contract voortijdig beëindigd? Redelijk uniek toch?

Sonsbach Allstars 27 november 2018 om 07:31

Eerst nog maar eens zien wat de groeicurve van Sosa gaat doen. Op gebied van TUE’s en andere preparaten in de grijze zone zal hij in ieder geval wat marginal gains laten zien.

john 27 november 2018 om 08:47

Je woord geven aan een ander team .en er dan achter komen dat je Astma hebt .
ja dan ga je fietsen bij het team met de beste medicijn, die alles mag en kan doen zonder inmenging van de UCI