Trek-Segafredo bevestigt komst Iván Ramiro Sosa

maandag 27 augustus 2018 om 16:05

foto: Sirotti

Trek-Segafredo heeft de komst van Iván Ramiro Sosa bevestigd. De overstap van de pas 20-jarige Colombiaan van Androni Giocattoli-Sidermec naar de Amerikaanse WorldTour-formatie hing al enige tijd in de lucht. Hij tekende een tweejarig contract.


“Ik ben een man van weinig woorden, maar ik ben erg blij dat ik me ga voegen bij Trek-Segafredo. Ik heb altijd al willen koersen op het hoogste niveau, in de WorldTour. Ik geloof dat dit het doel is van elke jonge profrenner. Kortom, ik ben erg gemotiveerd. Trek-Segafredo is de perfecte ploeg voor mij om te blijven groeien en leren. Hopelijk kan ik mooie resultaten neerzetten”, aldus Sosa.

Sosa reed een sterke Ronde van Burgos, met een etappewinst en de eindzege als resultaat. Het talent won dit jaar al meer wedstrijden; zo was hij al de beste in de Adriatica Ionica Race, de Sibiu Cycling Tour en de Ronde van Bihor-Bellotto. In de voorbij Tour de l’Avenir won hij een rit. De Colombiaan is bezig aan zijn tweede seizoen op pro-continentaal niveau.

Dit artikel delen:

12 Reacties

Marcel1112 27 augustus 2018 om 16:11

Had ik graag bij Sunweb gezien.

west 27 augustus 2018 om 16:14

Na de ronde van de toekomst weer ietsje in prijs gedaald dan daarvoor met die hype dat het de “nieuwe” Bernal is?

KimJungPoels 27 augustus 2018 om 16:22

Nee hoor

albertocontador1 27 augustus 2018 om 16:21

vind trek segafredo een zeer mooie ploeg en ben blij dat ze na contador eindelijk weer 2 renners hebben van wereldtop! als sosa zich zo door blijft ontwikkelen natuurlijk

BoomHoogerland 27 augustus 2018 om 16:48

Wie is dan de tweede? Als je dan sosa al de eerste zou vinden

jnb01 27 augustus 2018 om 17:24

Ik neem aan dat hij doelt op Porte

BoomHoogerland 27 augustus 2018 om 17:35

Porte als wereldtop, dat kan op basis van kleinere rondes. Maar dat moet toch pijn doen als contador liefhebber (afgaande op je naam) dat je van contandor, aanvaller pur sang, naar porte, wieltjesplakker gaat als ploeg

Tpinotfan 27 augustus 2018 om 16:31

Hopelijk gaat het hem beter af dan Arredondo of Pantano. Renners van wie toch meer werd verwacht dan ze nu presteren.

LyndaLid 27 augustus 2018 om 17:07

Rijdt Arredondo nog?

AWestie 27 augustus 2018 om 16:35

Hopelijk neemt de Spaanstalige enclave hem onder zijn hoede, las op twitter al een reactie van iemand dat het een verlegen ventje is. Voorzichtig brengen.

IlPirata 27 augustus 2018 om 17:32

Goede aankoop van Trek.
Gaan ze veel plezier mee hebben.

Taliesin 28 augustus 2018 om 16:23

Lijkt me een vele malen betere renner dan een Arredondo ( wie?) en Pantano.
Niveau Bernal, ik verheug me op veel mooie wedstrijden tussen deze super talenten.