Sosa bevestigt overstap naar Sky: “Begin het seizoen in eigen land”

dinsdag 4 december 2018 om 15:34

foto: Sirotti

Iván Ramiro Sosa heeft een einde gemaakt aan alle onzekerheid: de Colombiaan koerst volgend seizoen voor Sky. De 21-jarige klimmer – die lang op weg leek naar Trek-Segafredo – heeft aan Ciclismointernacional laten weten inderdaad de overstap te maken naar de Britse ploeg.


Onlangs wist Cyclingnews al te melden dat Sosa binnenkort een driejarig contract zal ondertekenen. Het Colombiaanse toptalent leek aanvankelijk op weg naar Trek-Segafredo, maar een managerswissel zorgde ervoor dat Sky opeens de beste papieren had. De Britse formatie won uiteindelijk de strijd om Sosa’s handtekening.

Transfersoap of niet, Sosa zelf is tevreden met zijn nieuwe werkgever. “Ik ben heel erg blij met mijn nieuwe ploeg. Ik zal proberen om zo goed mogelijk te presteren.” Bij Sky zal hij zijn oud-ploeggenoot én vriend Egan Bernal weer tegenkomen. “Ik heb heel erg veel van Egan geleerd. Ik wil hem dan ook graag helpen.”

Debuut in eigen land 
Sosa zal zijn seizoen naar alle waarschijnlijkheid beginnen in eigen land. “Normaal gesproken zal de Ronde van Colombia mijn eerste wedstrijd worden voor Sky. Het is zeker spannend, maar ik kijk er ook heel erg naar uit. Sky is namelijk de beste ploeg ter wereld. Iedereen wil er voor rijden.”

Dit artikel delen:

8 Reacties

Tim Booth 4 december 2018 om 15:55

“Iedereen wil er voor rijden.” Remco Evenepoel ??

Harm Zijlstra 4 december 2018 om 16:45

De gebroeders Yates ??

Viktrodriguez 4 december 2018 om 17:02

Ik vermoed dat weinig renners met eigen ambities waarvoor de financiële vergoeding van secundair belang is voor Sky willen rijden. Beste voorbeelden inderdaad de Yates broers, die juist bewust niet voor Sky hebben gekozen. Ook al heeft Simon voor de opleidingsinstituut gereden van de door Sky gesponsorde wielerbond.

Mark 4 december 2018 om 18:15

Nou ik kan me ook wel voorstellen dat je ook qua materiaal, trainingsfaciliteiten, op tijd uitbetaling van salaris en ploegstructuur bij Sky wil rijden. Dat is ook de reden waarom Poels niet meer weg wil, die heeft de chaos bij Vacansoleil meegemaakt.

Viktrodriguez 4 december 2018 om 18:27

Ik krijg ook het idee dat Poels niet bepaald erg ambitieus is en wel prima op zijn plek zit als knecht van Froome.

Mwielerfan 4 december 2018 om 18:52

En Poels rijdt graag bij verdachte teams kennelijk. Grappig dat qs het minst verdachte team uit zn cariere is en dat hij daar niks liet zien. Al lag dat ongetwijfeld grotendeels aan zn val.

aardappeljager 4 december 2018 om 21:10

Beste ploeg voor het ronde werk.
Ik geef zelf toch de voorleur aan de klassiekers en dan is Sky niet de beste ploeg

Geurt Harm 5 december 2018 om 13:30

Als ik wielrenner was met de capaciteiten van Poels, zou ik altijd voor eigen kans willen kunnen rijden. Na je 32e nog een paar jaar knechten voor een echte topper is prima, maar je wilt toch ook een eigen erelijst als je de kwaliteiten hebt? Of zou geld dan werkelijk alles vergoeden…?