Rolland verlaat zinkende schip van Europcar: “Nieuwe impuls nodig”

zondag 23 augustus 2015 om 11:53
Rolland verlaat zinkende schip van Europcar: “Nieuwe impuls nodig”

foto: Sirotti

Pierre Rolland verlaat Europcar. Dat heeft de Fransman gezegd tegenover L’Equipe. Voor Jean-René Bernaudeau betekent dat, na Cyril Gautier, al de tweede renner die het zinkende schip verlaat. De manager heeft nog steeds geen sponsor gevonden voor het komende seizoen.

“Ik moet Jean-René wel bedanken”, zegt Rolland, die de voorbije Tour de France als tiende afsloot. “Het was een genoegen om zeven jaar lang met hem samen te werken. Maar ik heb een nieuwe impuls nodig in mijn carrière. Ik wil de WorldTour bereiken, en dus heb ik besloten om ergens anders te tekenen.”

Cannondale-Garmin, IAM Cycling en Trek Factory Racing lijken in een hevige strijd verwikkeld te zijn om de handtekening van de klimmer. Ook Lampre-Merida wordt genoemd. “Ik had het geluk dat veel teams geïnteresseerd waren. Ik was aangenaam verrast door de getoonde interesse van enkele grote buitenlandse ploegen”, vertelt Rolland, die morgen zijn nieuwe werkgever naar buiten zal brengen. “Ik moest een keuze maken, maar ik wil graag alle geïnteresseerde ploegen bedanken.”

Dit artikel delen:

19 Reacties

mollemarijden 23 augustus 2015 om 11:55

Vind IAM cycling een hele mooie ploeg voor hem.
Trek heeft toch Mollema voor de TDF en samen lijkt me niet handig.

0
aoyen 23 augustus 2015 om 11:56

Als hij naar Trek gaat dan kan Bauke zijn kopmanschap voor de tour dus al weer inleveren?

0
Luuk van der Meer 23 augustus 2015 om 12:00

Rolland naar IAM, dat zou toch een droomtransfer zijn. Lijkt mij ook voor hem het beste

0
krypton 23 augustus 2015 om 12:09

Lijkt toch Cannondale-Garmin te worden als je de media mag geloven.

0
Paul Urbach 23 augustus 2015 om 12:17

Ik zal naar IAM gaan, word je de absolute kopman, want hij is kwa klassement wel wat beter als Frank.

0
koos1 23 augustus 2015 om 12:28

Het lijkt er nu wel erg op de het definitief voorbij is voor Europcar. Jammer want was toch altijd een aanvallende ploeg.

0
123poetertjes 23 augustus 2015 om 12:36

Veel nieuwe impulsen de laatste tijd, zijn die soms in de aanbieding?

0
Wim Kruithof 23 augustus 2015 om 12:44

ik vind “nieuwe impulsen nodig,” de meest kansloze open deur in interviews.

IAM zou mooi zijn, maar vermoed Garmin, nu enkele sterk houders dreigen te verdwijnen.

0
ikbenprocycling 23 augustus 2015 om 13:11

Als je jarenlang van dezelfde coach ‘hop hop hop’ (maar dan op z’n frans) hoort, kan een andere coach die ‘hop hop hop’ roept wel verfrissend zijn, zeker in een andere taal of accent.

0
wiebipedia 23 augustus 2015 om 13:23

Hoezo zou bauke z'n kopmanschap moeten inleveren als Rolland komt? Zijn even oud en bauke rijdt minstens gelijkwaardig. Maar vaak Betere constantere resultaten in grote rondes. Mollema is over de volledige linie gewoon een betere renner en veel meer gewonnen

0
Turtlehead 23 augustus 2015 om 13:28

@ikbenprocycling: jij bent zeker ook actief op Second Love? ;)
On: benieuwd hoe hij in een andere omgeving zal functioneren. IAM is het meest Frans georiënteerd, wat dat betreft zou dat t beste zijn. Vaughters cluppie lijkt me niet zo logisch wat dat betreft.

0
Titaantje 23 augustus 2015 om 13:29

Bauke is een betere puncheur en ik denk ook wel een betere tijdrijder. Qua klimmen liggen ze dicht bij elkaar, maar Bauke is constanter. Rolland is met zijn wisselende dagen dan wel weer een veel betere aanvaller en kan nog eens echt verrassen. Dat doet Bauke in de tour eigenlijk nooit.

Als Rolland verstandig is dan zie ik hem ook naar IAM gaan overigens.

0
Purito 23 augustus 2015 om 13:34
Quote:
Mollema is over de volledige linie gewoon een betere renner en veel meer gewonnen

Weet je dat laatste wel zeker?

0
IljoKeisseFan 23 augustus 2015 om 13:50

Redactie wordt geloof ik opgevonden van de uitdrukking zinkend schip. In elk Europcar artikel komt het wel ter sprake..

0
ikbenprocycling 23 augustus 2015 om 13:54

@Turtlehead: Nee, ik ben toch een serial type ;-)
ON: Rolland bij IAM zou mooi zijn.

0
wiebipedia 23 augustus 2015 om 14:37

@purito
Ja

0
Romāns Vainšteins 23 augustus 2015 om 15:06

‘Mollema is over de volledige linie gewoon een betere renner en veel meer gewonnen’

Onzin, Rolland is itt Mollema een renner die op pure intuitie rijdt en met lijmig aanklampen waarschijnlijk ook wel eens tot stek 6-7 had kunnen komen, het zijn allebei prima renners maar doe mij liever Rolland maar hoor. Ik denk dan ook dat hij de ploegen voor het uitkiezen heeft, toprenner.

0
Purito 23 augustus 2015 om 15:11

@wiebipedia
Nou, dat klopt niet. Rolland heeft zelfs meer grote overwinningen.

0
Romāns Vainšteins 23 augustus 2015 om 17:53

Daarnaast vertegenwoordigt Rolland nog eens een publicitaire meerwaarde van heb ik jou daar want zelf als ie slecht is rijdt hij nog meerdere dagen uren voorop in de bergen.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone