Rib Greipel blijkt gebroken, Kuurne-Brussel-Kuurne in gevaar

maandag 22 februari 2016 om 15:24
Rib Greipel blijkt gebroken, Kuurne-Brussel-Kuurne in gevaar

Foto: Marcel Koch

De schade die André Greipel heeft overgehouden aan zijn val in de Ronde van de Algarve blijkt erger dan verwacht. Waar aanvankelijk werd gesproken over een gekneusde rib, blijkt deze nu toch te zijn gebroken, meldt zijn ploeg Lotto Soudal.

Door de kwetsuur komt de deelname van Greipel zondag aan Kuurne-Brussel-Kuurne in gevaar. Later deze week wordt daarover een beslissing genomen. In 2011 finishte de Duitser als derde in de Vlaamse voorjaarskoers.

Dit artikel delen:

10 Reacties

Netraam 22 februari 2016 om 15:32

Das balen, hopelijk kan hij in Vlaanderen etc. weer zo sterk zijn als dat hij vorig jaar was!

RRobson 22 februari 2016 om 15:43

Kuurne wordt inderdaad moeilijk zo, al is het wel op zondag en niet op zaterdag (omloop)

52voor11achter 22 februari 2016 om 16:28

Vervelend voor Greipel, maar goed voor ons: Het openingsweekend staat voor de deur!

Wielerfan1987 22 februari 2016 om 17:10

Het veld voor Kuurne wordt zo wel uitgedund, volgens bronnen ook geen Bouhanni in Kuurne

nickdt 22 februari 2016 om 17:19

Hoe minder sprinters, hoe beter voor Groenewegen hahaha. Nee ff zonder dollen. Jammer dit. Had zeker een kans gehad op de overwinning en ik zie liever Greipel winnen dan Kristoff.

vincenzo 22 februari 2016 om 17:28

Ik heb wel eens gehoord dat een gekneusde rib meer last geeft bij inspanning dan een gebroken rib.

rahimns 22 februari 2016 om 17:33

@Vincenzo ik heb onlangs 2 ribben gebroken… vergeet het maar, ik heb nog nooit zoveel pijn gevoeld. Nu ligt het er nog een beetje aan welke rib, maar ik kan me niet voorstellen dat je daar mee kan fietsen.

moa 22 februari 2016 om 19:03

Ik ben na mij ribbreuken na tien dagen weer op de fiets gekropen, met pijnstillers. Kasseien zijn sterk af te raden .

Het niet kunnen slapen van de pijn de eerste week vond ik erger dan de pijn op de fiets wel.

Thijs E 22 februari 2016 om 21:55

Greipel, niet mijn favoriete renner, maar wat een aanwinst voor je teamspirit. Goed als sprinter en een goede knecht in RVV afgelopen jaar.

Lello 23 februari 2016 om 12:48

Heel jammer voor greipel,maar opnieuw een kans voor jens debusschere.Zal zaterdag en zondag heel dicht zitten en in Kuurne moet hij misschien enkel kristoff vrezen bij een eventuele massasprint!!!

Headlines

Materiaalzone

Populair