Remco Evenepoel: “De belangrijkste les van 2021? Dat niet alles vanzelf gaat”

Remco Evenepoel: “De belangrijkste les van 2021? Dat niet alles vanzelf gaat”

foto: Nico Dick

dinsdag 11 januari 2022 om 07:45
Interview

Quick-Step-Alpha Vinyl, zo heet de ploeg van Patrick Lefevere officieel sinds 1 januari, hield vandaag (maandag) een persdag in het Spaanse Calpe. Uiteraard was Remco Evenepoel er de drukst gesolliciteerde renner. Het Belgische talent begint aan 2022 met een propere lei. Fysiek en mentaal loopt alles perfect, zegt hij. En hij gaat straks met Wout van Aert koffie drinken.

55 minuten. Dat was de tijd die in het Suitopia Hotel in Calpe per renner was uitgetrokken om alle aanwezige media te woord te staan. Voor sommigen zat de klus er na tien minuten al op. Evenepoel daarentegen moest overuren kloppen. Toegegeven, hij deed het met de glimlach.

De Nederlandstalige geschreven pers kwam als eerste aan de beurt. Evenepoel begon met een korte terugblik op 2021. “Mijn uiteindelijke balans? Met acht overwinningen vielen de resultaten mee, al had ik misschien iets meer kunnen doen in de grotere koersen. Maar dat zat er pas op het einde van het seizoen in.”

“In de Giro reed ik een goede eerste tien dagen, maar dan kwam de verwachte terugval. We wisten vooraf niet wanneer die zou komen. Hij kwam net op de zwaarste dag, met het slechtste weer, net voor de rustdag. Mijn lichaam was die dag op. Op de rustdag zelf raakte ik de fiets niet aan, waarna het weer wat beter ging. Maar toen kwam die val. Anders had ik de Giro misschien kunnen uitrijden en João Almeida nog helpen.”

“Mentaal was ik in Lombardije niet in staat een rol van betekenis te spelen”
“Na die Ronde van Italië is het in stijgende lijn blijven gaan, weliswaar met dat dal op de Olympische Spelen. En die had ik niet zien aankomen. Vermoedelijk heb ik iets te vroeg te hard gewerkt, had ik die intensiteit op training beter twee weken later gelegd. Achteraf is het makkelijk praten. Pas in augustus ging alles weer zoals verhoopt en volgden ook resultaten.”

De Ronde van Lombardije was nog een afknapper, zegt hij. “Ik was er fysiek, maar vooral mentaal niet in staat om een rol van betekenis te spelen. Terug naar de plek des onheils. Met uitgerekend een start aan de andere kant van de berg waar ik twaalf maanden eerder zo zwaar gevallen was. Mentaal een zware beproeving.”

Dat hij veel geleerd heeft, vertelt Evenepoel. “Vooral in de ontwikkeling van mezelf. Wat de belangrijkste lessen zijn? Dat niet alles vanzelf gaat. En dat je honderd procent voorbereid moet zijn op een grote ronde. Vijf weken training volstaan niet. Niet dat we dat niet verwacht hadden, maar toch. Als je na tien dagen tweede staat in het klassement… En tot slot: dat er meer moeilijke dan goede momenten zijn in een carrière. Voor die bewuste val in 2020 liep alles perfect. Daarna niet meer. Dat was nieuw.”

Definitief verlost van heupblessure
Na het seizoen ging de riem eraf. “Ik heb een maand niéts gedaan. Ik heb mijn lichaam de tijd gegeven te resetten. Dat was geleden van de eerste lockdown. Ik ben op reis geweest, opgestaan wanneer ik wil, geen zorgen gehad. Het heeft me goed gedaan. En de honger weer aangewakkerd. Na die maand had ik stilaan weer nood aan die structuur.”

Van zijn heupblessure is hij intussen helemaal verlost. “Er is zeker niets wat het presteren nog zou kunnen belemmeren. Na een dag of tien training moet alles wel een keer goed losgemaakt worden, maar eigenlijk is dat meer door die val in de Giro – waar Nieve op mij inreed – dan door die heupblessure. Er is ook wat gesleuteld aan mijn fietspositie, om alles wat comfortabeler te maken. Dat is twee, drie weken geleden. Ook dat gaat nu goed.”

“Alaphilippe en ik zijn complementair”, zegt Evenepoel – foto: Cor Vos

Evenepoel hoopt dat 2022 opnieuw een ‘normaal’ jaar wordt. Zijn programma ligt zo goed als vast, met focus op de Tirreno, Ronde van het Baskenland en de Ardennenklassiekers in het voorjaar en de Vuelta in het najaar. “Voor de Tour de France is het nog te vroeg. Ik heb in de Giro onvoldoende ervaring kunnen opdoen. Misschien in 2023. Misschien… De Giro kon dit jaar niet omdat ik echt de Ardennenklassiekers een keer wil doen. Samen met Julian (Alaphilippe, red).”

Complementair met Alaphilippe
Dat hij en Alaphilippe complementair zijn, zegt hij. “We hebben al bewezen dat we samen kunnen koersen. Kijk naar de Druivenkoers in Overijse. Ik in de aanval, hij met overschot daarachter. Dat kan ook zo in Luik-Bastenaken-Luik. En ik ben niet te beroerd om in de Waalse Pijl aan de voet van de Muur van Hoei vol aan te trekken voor hem, waarna hij zijn laatste cartouche kan afschieten. We zijn verschillende types, maar complementair. En we begrijpen elkaar.”

Ambities voor de Vuelta spreekt Evenepoel nog niet echt uit. “Ik ken de samenstelling van onze ploeg nog niet, maar sowieso wordt dat geen honderd procent klassementsploeg. Er zullen teams aan de start staan die sterker zijn in het gebergte. Maar zowel de ploegen- als individuele tijdrit zijn mooie kansen om vooruit te denken. Daartegenover staat dat het drie zware en lange weken worden. Lastig, warm. Ik heb gezien hoe daar vorig jaar gekoerst is…”

Het vertrek van João Almeida ziet hij als een verlies. “Als je zijn resultaten bekijkt… Hij reed al twee keer top tien in de Giro. Die is moeilijk te vervangen. Toch heeft Patrick (Lefevere, red) zijn best gedaan. Hij heeft een paar goede jonge gasten binnengehaald, waaronder een paar goede vrienden van mij zoals Ilan Van Wilder en Louis Vervaeke. Je hoort mij daarover niet klagen. Maar de ploeg is wel jong. We moeten geduld hebben, want het wordt een proces van een langere periode. Maar dat gaat goed komen.”

Op de koffie met Wout
Tot slot werd Evenepoel nog een keertje gepolst naar zijn relatie met Wout van Aert. “Ook dat komt in orde”, belooft hij. “Ik heb Wout een berichtje gestuurd rond Nieuwjaar. En hem gezegd dat we dit moeten oplossen, want dit jaar is er een WK op een gelijkaardig parcours. Hij zal weer favoriet zijn. En er kan opnieuw aanvallend gekoerst worden. We zijn landgenoten en het is goed dat we met elkaar door dezelfde deur kunnen.”

Dat heel dat gedoe rond het WK wat opgeblazen is, vindt hij. “We zijn geen vijanden! Het is allemaal wat uit de hand gelopen, maar er is nooit ruzie geweest. Na de stages gaan we heel snel samenzitten. Eventueel met bondscoach Vanthourenhout erbij, want dat is een belangrijke schakel.”

Evenepoel was druk gesolliciteerd – foto: Nico Dick

Dit artikel delen:

61 Reacties

notriple 10 januari 2022 om 19:30

Ik reageer niet.

Romāns Vainšteins 10 januari 2022 om 19:35

Dat doe je al nooit joh.

Wel fijn voor Vanthourenhout dat deze als belangrijke schakel aangeduid wordt, haha.

Posterix 11 januari 2022 om 12:25

anderen maken er hun hobby van…

Michelangelo 10 januari 2022 om 19:42

Fijn voor Vanthourenhout dat hij ook nog wat mag zeggen over de Belgische selectie… het lijkt er bijna op alsof zijn mening er net zo weinig toe doet als die van mij!

Romāns Vainšteins 10 januari 2022 om 20:00

Wat klaag je nou? Als hij een beetje normale statements uitspuwt en rolverdelingen maakt mag hij, indien fit genoeg, gewoon mee naar down under. Wisselt trouwens sneller een band dan menigeen verwachten zou.

Michelangelo 11 januari 2022 om 09:43

Waarschijnlijk sneller dan die dikke mechanieker van Shimano…

https://www.youtube.com/watch?v=YL-zn12fKhs

FrankyVercauteren 11 januari 2022 om 11:22

Die mechanieker had komiek moeten worden, niet alleen omwille van zijn geklungel op het moment zelf maar nog meer omwille van zijn commentaar achteraf (zoals die uitleg dat een voorwiel voor hem niet hetzelfde betekent als voor REV, hahaha).

Marco 11 januari 2022 om 11:39

Had? Hij is het geworden https://youtu.be/bR4d5-i6PB4

LaDoyenne 10 januari 2022 om 19:43

“Vijf weken training volstaan niet.”

De Giro d’Italia ving aan op 8 mei 2021. Sinds 8 februari 2021 zat Remco weer op de fiets na een onderbreking van enkele weken in een trainingsperiode die was aangevangen sinds begin oktober 2020.

11 na 11 10 januari 2022 om 20:27

Revalidatie is niet hetzelfde als trainen met het oog op een klassement.

Melkzuur 10 januari 2022 om 20:44

“Fietsen is fietsen!” dixit LaDoyenne.

LaDoyenne 10 januari 2022 om 20:46

@11 na 11

En toch was trainen voor een klassement wat hij aan het doen was sinds begin november 2020. De Giro was namelijk zijn eerste wedstrijd; het klassement zijn doel.

LaDoyenne 10 januari 2022 om 20:48

@Melkzuur

Nee. Er zaten (minstens) 2 hoogtestages in zijn voorbereiding.

Kelder is de Man 10 januari 2022 om 21:24

Melkzuur
Geweldige tv. Ik mis Man bijt Hond.

meqadon 11 januari 2022 om 11:00

Vdp heeft zogezegd ook nog niet getraind door zn rugblessure maar heeft ook al verschillende ritjes gemaakt met de fiets.

FrankyVercauteren 11 januari 2022 om 11:20

Oude koeien …

Cochise 10 januari 2022 om 19:49

Het lijkt alsof ze nu allemaal wel begrepen hebben dat de planning eerder op de lange termijn moet. Hij spreekt over z’n vriend Van Wilder die gehaald is maar die zou de Giro rijden, dus het is zeker nog niet iedereen in dienst voor een goed Vuelta-klassement. En zo hoort het ook.

Murcia 10 januari 2022 om 20:21

Hij weet donders goed dat de ploeg nauwelijks klimknechten van betekenis heeft, een pittig probleem als je een grote ronde wilt winnen. Niet onoverkomelijk als je Pogacar heet maar voor Remco is de uitdaging in dat aspect groter. Terecht daarom nu de focus op de World Tour koersen van een week en in de Vuelta je groei laten zien als ronde renner.

S'mon 10 januari 2022 om 20:09

Ik heb het interview natuurlijk niet gehoord en enkel gelezen, maar ik heb de indruk dat hij (eindelijk) doorheeft dat hij niet al zijn gedachten meer luidop moet zeggen. Mogelijks zijn er ook geen vragen gesteld waarop hij fout had kunnen antwoorden, dat weet ik niet.

Gunther Leonhardt 10 januari 2022 om 20:19

Als hij stopt met wilde gebaren en tactisch niet meer rondrijdt als een demente kameel, ben ik al lang tevreden.
Ik vermoed dat er op hem is ingepraat, al dan niet met zachte dwang.

Michelangelo 10 januari 2022 om 20:24

Nee joh, die heeft in zijn vakantie op zijn gemak hier wat rondgehangen op WF….

LaDoyenne 10 januari 2022 om 20:29

Ook is hij al een aantal malen flink op zijn smoel gegaan (Giro, O.S., Lombardije, Chrono des Nations,…).

Peetvader 10 januari 2022 om 23:41

Chrono des nations is een criterium waar Evenepoel zijn geld kwam ophalen. Die hoort niet in dit rijtje.

LaDoyenne 11 januari 2022 om 08:56

@Peetvader

Mooi excuus. Kan eventueel toegepast worden op elke wedstrijd die hij verliest, in het bijzonder die in zijn specialiteit -het tijdrijden-, op zijn -naar eigen zeggen- voorkeurparcours en -op Küng na- zonder tegenstand.

Beer 11 januari 2022 om 09:06

Kreeg Evenepoel dan een startpremie op de OS en in Lombardije?

En wat is jouw excuus om hier dagelijks te komen anti-evenepoelen?

LaDoyenne 11 januari 2022 om 09:33

@Beer

“Kreeg Evenepoel dan een startpremie op de OS en in Lombardije?”

Wie weet ontving Lefevere een mooie som om Evenepoel aan de Giro, Lombardije,.. te doen verschijnen.

“En wat is jouw excuus om hier dagelijks te komen anti-evenepoelen?”

De onzin die de entourage van Evenepoel, zijn groupies en -vooral- hijzelf spuit.

Zo blaast vandaag Lefevere op Sporza opnieuw lucht in de ballon.

Beer 11 januari 2022 om 09:38

“Wie weet….”
Niet dus. Je weet niks. Je insinueert om door te kunnen gaan met je karaktermoord.

Misschien ook even Het Nieuwsblad van vandaag lezen. Lefevere zuigt wat lucht uit de ballon door schuld te bekennen over hoe ze bijdroegen aan de hype richting Giro. Dat komt je niet zo goed uit waarschijnlijk, maar ik zou het toch even opnemen in je excelletje met Evenepoel related quotes.

Marik 11 januari 2022 om 09:48

En zo blijven diverse karaktermoorden bestaan in de “poel des verderfs.”
De lieden hier doen actief aan iets met de pot en de ketel in een wanhopige poging om de eigen poulains zo hoog mogelijk op het podium te hijsen.
Waar de één de ene Poel afkraakt, daar kraakt de ander de andere Poel af.
En zo blijven we rondzwemmen en wordt het vanzelf een “poel des doods.”

Michelangelo 11 januari 2022 om 10:02

@Beer,
Toen ik hier Evenepoel en Lefevere hier bekritiseerde over het creeren van de hype rond de Giro, was je er als de kippen bij om mij af te fakkelen. Want wat ik schreef was allemaal onzin, niet waar, bedoeld om te stoken etc.

En nu Lefevere eindelijk toegeeft dat hij meegewerkt heeft aan ‘de hype’ krijgt hij van jou het compliment dat hij lucht uit de ballon laat.

Eigenlijk zou je mij moeten complimenteren met het feit dat ik destijds haarfijn geanalyseerd heb over wat er aan de hand was. En je excuses aan moeten bieden voor je bashen destijds!

LaDoyenne 11 januari 2022 om 10:04

@Beer

"Niet dus. Je weet niks. Je insinueert om door te kunnen gaan met je karaktermoord."

Het zijn jij, Peetvader en andere Evenepoel-groupies die niets weten. Lefevere blijkbaar ook niet. Ik citeer Lefevere: "wellicht is hem [Remco] een mooie startpremie geboden" (WF, 11/10/2021). Wellicht.

Beer 11 januari 2022 om 10:05

Nee hoor Marik, zoals wel vaker sla je de bal compleet mis.

1. Frequentie: zie je mij hier dagelijks iets over VDP posten zoals La Doyenne en Michel. doen over Evenepoel?
2. Heb je mij ooit al iets negatiefs zien schrijven over de fysieke capaciteiten van VDP? Als renner is hij fenomenaal.
3. Onderbouwing; mijn kritiek gaat over het gedrag van VDP off bike, gestaaft met voorbeelden & geschreven omwille van de mantel der liefde.

Jouw probleem met mijn post over dat onderwerp is net die mantel der liefde; die je graag onaangeroerd laat.

Beer 11 januari 2022 om 10:07

Michel; geen zaken beginnen verzinnen hé vriend. Ik heb NOOIT iets geschreven over wat jij hier beschrijft:

“@Beer,
Toen ik hier Evenepoel en Lefevere hier bekritiseerde over het creeren van de hype rond de Giro, was je er als de kippen bij om mij af te fakkelen. Want wat ik schreef was allemaal onzin, niet waar, bedoeld om te stoken etc.”

Stoppen met liegen dus.

LaDoyenne; startpremie in de Giro heb ik al vaker iets over gelezen. Al de rest komt uit jouw dikke duim.

LaDoyenne 11 januari 2022 om 10:12

@Beer

“LaDoyenne; startpremie in de Giro heb ik al vaker iets over gelezen. Al de rest komt uit jouw dikke duim.”

Het ENIGE dat daarover ooit verschenen is, is Lefevere’s uitspraak “WELLICHT is hem een mooie startpremie geboden”. M.a.w. al de rest komt uit jouw dikke duim.

Remco is in de “Chrono” flink op zijn bek gegaan. Getuige zijn irritante gebaren naar de motard in de laatste rechte lijn toen ie begreep dat hij zelfs het podium niet meer ging halen.

Alfons Haavers 11 januari 2022 om 10:18

Heb het gevoel dat sommigen hier weer stevig aan het opbouwen zijn richting Evenemoeheid en een REV-out.

Signalen herkennen, grenzen bewaken.

LaDoyenne 11 januari 2022 om 10:21

@Alfons Haavers

"Heb het gevoel dat sommigen hier weer stevig aan het opbouwen zijn richting Evenemoeheid en een REV-out."

Inderdaad. Vanochtend nog, op Sporza: Patrick Lefevere.

Beer 11 januari 2022 om 10:29

Doyenne; wat komt hier dan juist uit mijn dikke duim?

LaDoyenne 11 januari 2022 om 10:39

@Beer

De startpremie die wèl zou betaald zijn voor Remco’s deelname aan de “Chrono des nations”, die hij beschamend verloor, en niét voor zijn deelname aan andere wedstrijden.

Romāns Vainšteins 11 januari 2022 om 10:46

Lefevere speelt gewoon op zij Capo-di-Capi’s met de kloten van de massa. Beetje pleasen van zo had ik het niet bedoeld, beetje opfokken van dat jong is fanatastisch. Iedereen in de war, iedereen tureluurs.

Beer 11 januari 2022 om 10:54

@Doyenne; he???

Ik schrijf toch niet dat hij een startpremie kreeg voor de Chrono des Nations.

Marik 11 januari 2022 om 11:01

Daar waar ik eerder schreef over de diverse poelen (doods en verderfs) daar schrijf ik nu over een kippenren. Er wordt lustig heen en weer gekakeld en de ene kip tokt nog harder dan de rest. Een kleine tip van ome Marik: meer argumenten, of meer woorden gebruiken in een reactie betekent niet automatisch dat je gelijk hebt. Dank u allen voor het bezorgen van een voor mij amusante ochtend. De beer is aardig los in dit draadje.

FrankyVercauteren 11 januari 2022 om 11:19

@LaDoyenne: elke wielrenner gaat wel eens op zijn smoel. Sommige ook letterlijk …

LaDoyenne 11 januari 2022 om 13:32

@Beer

Kort samengevat:

Peetvader: “Chrono des nations is een criterium waar Evenepoel zijn geld kwam ophalen.”
Doyenne: “Mooi excuus. Kan eventueel toegepast worden op elke wedstrijd die hij verliest”
Beer: “Kreeg Evenepoel dan een startpremie op de OS en in Lombardije?”
LaDoyenne: “Wie weet ontving Lefevere een mooie som om Evenepoel aan de Giro, Lombardije,.. te doen verschijnen.”
Beer: “Niet dus. Je weet niks. Je insinueert”
LaDoyenne: “Het zijn jij, Peetvader en andere Evenepoel-groupies die niets weten. Lefevere blijkbaar ook niet. Ik citeer Lefevere: “wellicht is hem [Remco] een mooie startpremie geboden”

M.a.w. Peetvader beweert dat Remco een startpremie kreeg voor de Chrono, jij dat hij geen startpremie kreeg voor andere wedstrijden, Lefevere vermoedt dat Remco een startpremie voor de Chrono kreeg.

Laten we het houden op het volgende: wanneer Remco een wedstrijd wint, dan was dat de bedoeling. Wanneer hij een wedstrijd verliest, dan was dat ook de bedoeling: hij reed de wedstrijd namelijk enkel voor het geld.
Alzo is Remco’s slaagpercentage 100%, tweemaal dat van Merckx. Hoera!

P.S. Het artikel waar jij naar verwijst is een betaalartikel. Ik zal het lezen zodra ik dat kan.

Maillot à Pois 11 januari 2022 om 14:00

Misschien moeten LaDoyenne en Beer eens samen een Westmalle gaan drinken

Marik 11 januari 2022 om 14:07

Beer moet inmiddels met zoveel mensen een pintje drinken, dat hij elke dag laveloos op de bank zou kunnen liggen.

Maillot à Pois 11 januari 2022 om 14:15

@Marik
Jij hebt dan weer een ecologische voetafdruk ter grootte van Siberië met al die vuurtjes die je hier probeert op te stoken.

Marik 11 januari 2022 om 14:22

Maillot een dikke duim voor je metafoor, ik hou ervan, hulde!

LaDoyenne 11 januari 2022 om 14:29

@Maillot à Pois

Eigenlijk is dat een heel goed idee. ‘k Sta er zelf van versteld welke reacties mijn ludieke commentaren, vaak louter citaten van Evenepoel, zijn vader of Lefevere zelf of gewoonweg oude voorspellingen van WF’ers, opwekken. Een beetje humor mag toch, niet?

5211 11 januari 2022 om 18:14

Beer: Frequentie: zie je mij hier dagelijks iets over VDP posten zoals La Doyenne en Michel. doen over Evenepoel?

Vrijwel overal waar M dP of zijn vader werden genoemd hen jij vergelijkbare negativiteit gepost zoals waar je hier naar verwijst.
Types zoals jij en de schilder waren een aanleiding om eens een account aan te maken.
Echter enige objectiviteit blijft ver te zoeken bij jullie wanneer het jullie rode vlaggen betreft.

SoloSlim 11 januari 2022 om 09:49

Mooi interview.. Kan niet verstaan dat er hier opnieuw kritiek wordt op gegeven.
Iemand die ook iets nuttig te melden heeft?
-Wie wordt de tegenstanders in de Tirreno? Lijkt minder bezet dit jaar.
-Baskenland kan mooi worden met Rev, Poga, Roglic, …

Klein Verzet 11 januari 2022 om 11:45

Bij Evenepoel ontkom ik er niet aan om aan Lefevere te denken. Een naam die klinkt als een ouwe zak met slechte wijn. Hele slechte. Evenepoel daarentegen heeft de uitstraling van een veel te vroeg geplukte druif. Evident te klein en totaal niet rijp. Ingedroogd kan ie wellicht nog voort als krent.

Zwarte Panter 11 januari 2022 om 11:50

Maar hebben wij er een in Nederland met de kwaliteiten rond rijden. Zou niet weten wie

Panache 11 januari 2022 om 13:19

Exact zo’n renner? Nee. Maar wat maakt dat uit? We hebben met Dumoulin, van der Poel, Mollema, van Baarle, Kelderman, Jakobsen en Groenewegen op ieder aspect van het wielrennen wereldtop in huis.

Tollpatscher 11 januari 2022 om 12:39

‘REMCO EVENEPOEL: “DE BELANGRIJKSTE LES VAN 2021? DAT NIET ALLES VANZELF GAAT”’
Zo’n uitspraak van een profwielrenner, onafhankelijk van hoe oud die is.

Wat een prietpraat!!

girardengo 11 januari 2022 om 12:51

Zo te zien heeft niet iedereen zin om zich in dit nieuwe jaar een beetje te matigen…

Barry Batsbak 11 januari 2022 om 13:41

Zou ook wat vreemd zijn. Gezamenlijk heel 2021 keihard geoefend om dan in 2022 niet meer te praktiseren.

kiekske 11 januari 2022 om 13:35

Erger me aan de haters en erger me aan zogezegde kenners die hem lief hebben. Gelukkig zijn er toch die wat normaal reageren. Ik geniet van zijn koersstijl. Ik snap niet dat de haters dat niet inzien. Hij maakt Koers, veel mooier dan een wieltjeszuiger. Zijn grootspraak maakt hem niet populair. En die zeggen dat hij zeker een grote ronde gaan winnen zitten in een tunnelvisie. Hij moet nog heel veel stappen maken en vooral keer bewijzen in het hooggebergte. Nu ontopic, mij lijkt hij iets slimmer te reageren. Nu nog in de koers.

girardengo 11 januari 2022 om 13:50

Uit zijn programma van dit seizoen en zijn ´geleerde lessen´ blijkt in ieder geval dat zijn instelling volwassener is geworden.

LaDoyenne 11 januari 2022 om 14:20

@kiekske

Je vat de discussie over Evenepoel in een notedop samen, waarvoor dank. Remco is inderdaad een goede renner die beter wat minder arrogant zou zijn. Zijn interview geeft aan dat hij dat laatste nu is, of moet zijn.

5211 11 januari 2022 om 18:18

Eens Kiekske. Plus ook deze jongen leert van zijn ervaringen wat normaal is. Behalve dat fanaten die op aantal renners vrijwel altijd zuur reageren of hele epistels schrijven om ze af te branden, van dergelijke lieden valt geen objectieviteit te verwachten.

Zwarte Panter 11 januari 2022 om 16:19

Maar die zijn jaren ouder….

Jean Dumas 12 januari 2022 om 13:23

Je ergert je suf als je dit leest: mentaal niet in staat in Lombardije te presteren, Nieve de schuld geven van zijn Giro-val en Wout vertellen dat ‘we dit moeten oplossen’. Weet deze jongen wel wat anciënniteit is in een conservatieve sport?