Tim Merlier, Casper Pedersen en Jan Hirt zijn officieel gepresenteerd als nieuwe aanwinsten bij Quick-Step Alpha Vinyl. Dat Merlier en Pedersen vanaf 2023 in de kleuren van Soudal-Quickstep (de opvolger van Quick-Step Alpha Vinyl) rijden, was al bekend. Ook de komst van Hirt hing reeds in de lucht.
Merlier, die overkomt van Alpecin-Deceuninck, heeft een contract getekend tot eind 2025. Hirt (Intermarché-Wanty-Gobert) en Pedersen (Team DSM) blijven tot eind 2024. “We zijn heel blij met de zaken die we hebben gedaan en dat we drie sterke renners hebben kunnen halen om ons team voor de komende jaren te versterken”, zegt ploegbaas Patrick Lefevere. “Ik denk dat mijn bewondering voor Tim goed gedocumenteerd is en het zal fantastisch zijn om beide Belgische kampioenentruien terug bij de Wolfpack te hebben (Remco Evenepoel is Belgisch kampioen tijdrijden, red.).”
“Ik ben ook onder de indruk van het talent van Casper Pedersen. Ik denk dat hij kan kijken naar zijn landgenoot Michael Mørkøv, met wie hij veel karaktereigenschappen deelt en van wie hij veel kan leren. En we hebben Jan Hirt, die zijn klimtalent brengt. Hij is al een aantal jaar sterk, zoals we dit jaar zagen in de Giro d’Italia. Hij heeft het talent om zelf voor resultaten te gaan, maar hij werkt ook heel hard voor anderen.”
“Alle drie de renners hebben grote individuele talenten, maar zijn ook echte teamspelers, die denk ik goed passen bij de Wolfpack en zijn filosofie. We kijken er naar uit om met hen te werken”, sluit Lefevere af.
16 Reacties
29 man sterk al in ‘23. Einde verhaal dus vr Steels en Stybar!
Stybar zou toch stoppen en gaan mountainbiken niet?
Steels zou nr 30 kunnen zijn want die wou graag blijven en een knecht kan je altijd gebruiken.
Edit: volgens PCS nog maar 28 renners voor 23. Lampaert heeft blijkbaar nog niet officieel verlengd. 29 dus inderdaad.
Ik zie Stybar naar Baloise-Trek / Trek gaan. Nys laat de broers Aerts vertrekken naar een team rond Wellens, en Sweeck (streekgenoot) heeft ie ook niet binnen gehaald. Dus ik denk dat er al iets anders speelt.
At Steven-E – ik denk niet dat Nys op continentaal niveau het salaris van Styby kan betalen.
Als Styby wil mountainbiken en met een royaal salaris wil prof blijven kan hij beter bij DirectEnergie aankloppen en de plaats van Terpstra innemen en kan hij samen met Sagan gaan mountainbiken en gravellen.
Prima aanwinsten natuurlijk, maar de positie van Quick Step in het Vlaamse voorjaar blijft onder druk staan.
Ala in de Vlaamse als kopman samen met asgreen?
En in Ardennen alle ballen op Remco
Als ploeg hebben ze teleurgesteld in het Vlaamse voorjaar, wat toch 20jaar hun core business was.
Ondertussen hebben ze al een aantal jaren dezelfde kern, maar toch nog geen vernieuwing op dat vlak?
Misschien toch iemand voor het plaatsje dat vrijkomt door Keisse, Stybar en Devenyns?
Alaphilippe niet vergeten
Alaphilippe zou zich focussen op de Ardennenklassiekers tot wanneer hij Luik heeft gewonnen.
En bjerg komt ook nog bij de wolfjes geloof ik top talent kan heel wat meer dan knechten in de zandbak ploeg
@Dikke vrouw Bjerg is wel talent af. Hij rijdt al 3 jaar bij UAE, 3 GT’s gereden en is volgend jaar 24. Ze blijven geen talenten
Gerucht gaat dat ze ook Roglic uit zijn benarde positie bij TJV willen halen. Want Patlef heeft erg te doen met Roglic, die nu nooit meer de Tour zal kunnen winnen nu Vingegaard hem voorbij is gevlogen.
Wie weet houden ze daar een plekje voor vrij.
Dat zou wel een stunt van formaat zijn
@Gijsbert Van Beers van waar haal je dit gerucht? Had eerder gelezen dat Ineos Roglic wil binnenhalen.
Zeer benieuwd of Hirt zijn prestatie en niveau an de Giro kan vasthouden de komende jaren. Ben er namelijk bang voor.
Hirt paste wel in de koers stijl van Intermarche.
Ik heb ook mijn vragen bij de Wolfpack.
In de grote rondes gaan ze sowieso met Merlier en Jakobsen voor ritzeges en die hebben allebei 4 knechten nodig om over de bergen te geraken. Voor die rol is Hirt te goed.
Knechten voor Remco zie ik hem ook niet doen.
Het wordt afwachten wat zijn rol gaat zijn!