Plugge over gesprek Groenewegen en Jakobsen: “Niet het gevoel dat Fabio niet blij was”

zaterdag 15 mei 2021 om 07:00
Plugge over gesprek Groenewegen en Jakobsen: “Niet het gevoel dat Fabio niet blij was”

foto: Cor Vos

Ploegmanager Richard Plugge van Jumbo-Visma en Dylan Groenewegen hadden niet het gevoel dat Fabio Jakobsen niet blij was met hun recente ontmoeting, waarin de renners hun hart luchtten na de gebeurtenissen van vorig jaar in de Ronde van Polen.

Dat vertelde Plugge vrijdag in het tv-programma Kop over Kop in de Giro, waar hij te gast was bij de nabespreking van de zevende Giro-etappe. “Wat tijdens die ontmoeting allemaal is gezegd, laten we tussen hen. We hebben dat gesprek gehad en dat is verlopen zoals Fabio dat had willen hebben. Dat is prima. Op de inhoud gaan we verder niet in.”

Kort voor de Giro, waar Groenewegen zijn comeback maakte na zijn schorsing, haalde Jakobsen in een serie tweets fel uit naar de renner van Jumbo-Visma. Hij was niet blij met diens uitspraken in de media en liet weten dat Groenewegen ‘geen persoonlijke excuses had aangeboden en ook geen bereidheid had getoond om verantwoordelijkheid voor zijn daden te nemen’.

“Wat Dylan ook terecht zei, we wisten dat er ook negatieve reacties zouden komen. Dit was er daar een van”, zei Plugge over de uitlatingen op Twitter. “Mijn gevoel over de ontmoeting was hetzelfde als dat van Dylan. Goed, dat is mijn gevoel daarover. Fabio heeft daar zijn eigen gevoelens bij, dat kan en mag.”

Verzekeringswerk
Of de juridische strijd vooral over de knikkers gaat, werd de ploegmanager gevraagd. “Natuurlijk gaat het over verzekeringswerk. Maar ook over twee jongens die iets met elkaar hebben en die dat met elkaar moeten uitspreken. Ik denk dat dat heel belangrijk is geweest en ook gebeurd is.”

foto: Cor Vos

“We hebben geprobeerd om zo veel mogelijk te onderstrepen: leg nou gewoon op tafel wat je van elkaar vindt op dit moment. Ik heb daar een goed gevoel over, Dylan heeft daar een goed gevoel over. En Fabio heeft daar een ander gevoel bij – of zijn management, dat kan ook”, vertelde hij verder.

“Op het moment dat we uit elkaar gingen, hadden wij het niet zo ervaren dat Fabio daar niet zo blij mee was.” Het liefst zag Plugge dat beide renners onderling met elkaar praatten. “Volgens mij is dat wat Fabio ook graag wilde. En wat Dylan altijd graag heeft gewild. Maar goed, het werd anders ingestoken – wat we ook aan hen hebben gelaten. Daarmee is het voor ons klaar.”

Juristen
Zo schoven ook juristen aan bij de ontmoeting. “Wij wilden graag iemand van de ploeg erbij. Die keuze is ook aan hen gelaten. Daar maakt iedereen zijn eigen keuze in. En dan kom je hierop uit. Nogmaals, wij hadden een goed gevoel bij het gesprek. Hoe het verder gaat? Dat weet ik niet. Het ligt voor ons in handen van de verzekeraar.”

Plugge hoopt dat Groenewegen en Jakobsen nog eens met elkaar spreken zonder juristen of het management erbij. “Dat zou mijn grote wens zijn. Maar of dat ook gaat gebeuren, weet ik niet. Ik hoop dat het ook Fabio zijn wens is en ik weet zeker dat het Dylan zijn wens is. En ik hoop dat het gaat gebeuren. Het gaat hier om juridisch – , en verzekeringswerk, noem het maar op. Allemaal zakelijk gedoe. Maar het gaat ook wel om twee mensen. En dat is, denk ik, het allerbelangrijkst.”

Dit artikel delen:

92 Reacties

meestre 15 mei 2021 om 07:19

Het proberen goed te maken met juristen. Amai

mus van de maasstad 15 mei 2021 om 07:40

Raar hè na al die debiele uitspraken van padje

Turtlehead 15 mei 2021 om 11:48

Dat staat er niet.

Ze spreken elkaar, en dan ga je overleggen over hoe iedereen zich daar goed bij voelt. En dan komt dit er uit. Zo gaat dat.

Erg is het wel. Juristen zijn nu eenmaal niet geïnteresseerd in hoe iemand zich voelt, of hoe hij als mens of topsporter weer verder kan.

vocsnor 15 mei 2021 om 16:21

Plugge zegt eigenlijk: wij hadden niet de indruk dat Fabio geïntimideerd werd door onze batterij juristen. Hij kreeg alle ruimte om gewoon toe te geven dat het een ongelukje was, en zand erover.

Murcia 15 mei 2021 om 16:29

@vocsnor
Dat zegt Plugge niet, dat zeg jij waarbij je hem gebruikt als een verlengstuk van je eigen mening. Schrijf dan gewoon op wat jezelf vind in plaats van hem woorden en meningen uit te laat spreken die hij nooit gedaan heeft.

Pietspeed 15 mei 2021 om 20:07

De beelden spreken voor zich, en meer dan voldoende.

https://youtu.be/6s8f98Frj78

Groenewegen en TJV hadden allang deze kwestie proactief moeten oplossen. Daar behoort immateriële en materiële compensatie toe.

josi 15 mei 2021 om 07:35

Jammer dat ze niet gewoon met z’n tweeën om tafel hebben kunnen gaan zitten. Hopelijk komt dat er in de toekomst nog van. Met juristen erbij gaat het natuurlijk maar om 1 ding en daar ligt nooit de echte oplossing.

platteprijs 15 mei 2021 om 07:59

Het is de vraag wat Jakobsen zelf graag zou willen. Maar ik vrees dat de grote grijze wolf aan de touwtjes trekt.

Marik 15 mei 2021 om 08:17

Steeds meer wordt er duidelijk dat Fabio wordt gestuurd door juridische krachten. Dit helpt ook niet bij het herstel van die jongen. Als Lefevre echt zo begaan was met de mensen in zijn ploeg, zoals hij altijd beweert, dan stopt hij met dit hele circus.

Wim Kruithof 15 mei 2021 om 08:52

ga ik volledig in mee Marik. Wel jammer dat Plugge zich toch laat verleiden om over de inhoud te praten (“we hebben geprobeerd om zoveel mogelijk te onderstrepen…”).

Hier zal weer een reactie op
volgen, wat weer een tegenreactie ontlokt. The saga continues…

r525 15 mei 2021 om 10:22

Toch bijzonder hoeveel mensen op dit forum voor Jakobsen denken te spreken. Als Fabio wilt dat dit stopt, dan stopt het.

Marik 15 mei 2021 om 10:36

r525 zo zou het moeten zijn. Echter, zo is het niet.

Nillus 15 mei 2021 om 08:20

Goed gezien van die grijze wolf.
Je weet natuurlijk niet wat Jakobsen er zelf van vind.
Het zal zo zijn dat een 1 op 1 gesprek wordt afgeraden door het juridisch team.
Als Groenewege dan iets toegeeft over fout of schuld is het zonder getuigen en niet bruikbaar.
Best wel erg..

meestre 15 mei 2021 om 08:26

Zo ver ( als gewone mens ) had ik het nog niet bekeken. Maar je hebt gelijk denk ik .

ti-raleigh 15 mei 2021 om 08:28

Lefevere heeft het grootste probleem. Hij wil geld omdat Fabio niet meer kan presteren. En zolang dat niet rond is mág Fabio niet presteren. Gaat hij wel presteren, komt er geen geld.

nickdt 15 mei 2021 om 08:58

Klopt. En stel dat Jakobsen iets wint voor Groenewegen dat doet, kan Lefevere nog een groter probleem hebben, want dan kan Groenewegen beargumenteren dat hij door Lefeveres uitspraken mentaal gebroken is en als zodanig een schadevergoeding van Lefevere eisen.

LDV 15 mei 2021 om 09:29

@nickdt DG kan nooit een schadevergoeding eisen voor mentaal kwetsbare gebeurtenissen, waar hij ooit zelf de aanleiding voor was. Er is ook geen misdrijf gebeurd door PatLev.

Hoe je het draait of keert, PatLev heeft hier de touwtjes in handen.

xistnc 15 mei 2021 om 09:34

De houtjes en de touwtjes, met Fabio als marionet? Het wordt er niet beter van, voor niemand.

r525 15 mei 2021 om 10:29

Ik heb ook helemaal niks met Patrick Lefevre. Maar de haat gaat hier onderhands zo diep dat sommige verhalen op complot theorieën beginnen te lijken.
Is Lefevre ook onderdeel van de kinderbloeddrinkende illuminatie?

ronddraaien 15 mei 2021 om 10:48

@nickdt
Denk je dat echt of is dit sarcasme? Ik raak er even niet uit

nickdt 15 mei 2021 om 12:28

Dat kan zeker wel, door uitspraken die daaruit voortvloeien.

Lefevere noemde Groenewegen een moordenaar, daaruit vloeide bedreigingen voorut voor Groenewegen en zijn familie. Is dus zeker wel mogelijk om Lefevere daarvoor vanuit het mentale aspect verantwoordelijk te houden, door diens uitspraken.

ronddraaien 15 mei 2021 om 13:49

@nick
Dan zou ik zeggen: niet wachten op een eerste zege van Jakobsen maar meteen die rechtszaak opstarten! Ik vrees alleen dat niet 1 advocaat zo dom zal zijn om daar aan deel te nemen.

Anders kijken 15 mei 2021 om 08:43

Hopelijk gaat Fabio wel presteren en minstens op het niveau welke hij had. Lijkt mij dan ook makkelijker om de tussenliggende periode financieel te waarderen op gemiste inkomsten en PR waarde. Is de zaak ook eerder afhandelt.

Rufusvb 16 mei 2021 om 00:54

Ik denk eerlijk gezegd dat de PR waarde van Fabio door de crash een stuk hoger ligt dan ervoor… dus gebrek aan inkomsten weet ik zo net nog niet… extra (zorg)kosten natuurlijk wel en dat is inderdaad een verzekeringskwestie zoals Plugge al aankaart.

Panache 15 mei 2021 om 08:49

Jammer dat iemand de noodzaak voelde deze titel te gebruiken in dit toch wel pijnlijke onderwerp.

Bulcke 15 mei 2021 om 09:29

Lijkt me juist een treffend citaat.

Panache 15 mei 2021 om 09:57

Het lijkt wederom geen citaat, dat is nog het ergste.
"Niet het gevoel dat Fabio niet blij was".
Versus
"Fabio heeft daar zijn eigen gevoelens bij, dat kan en mag”.
"En Fabio heeft daar een ander gevoel bij – of zijn management, dat kan ook”.
“Op het moment dat we uit elkaar gingen, hadden wij het niet zo ervaren dat Fabio daar niet zo blij mee was.”

Dus je ziet 2x een begripvol citaat en 1x een citaat die neigt naar de titel maar toch een andere nuance weergeeft.

De titel van dit artikel stookt het welles-nietes vuurtje op. Totaal niet nodig en ook niet in lijn met de citaten van Plugge die toch wel genuanceerd zijn.

Jakobsen is slachtoffer en door citaten te herschrijven denkt de publieke opinie straks ook nog eens dat hij hier de leugenaar is (terwijl het allemaal veel gecompliceerder ligt). Hier wat terughoudender in zijn als pers is een vorm van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

fietsvriend 15 mei 2021 om 10:17

Ben het met je eens, Panache. Had Plugge er misschien ook helemaal niets over moeten zeggen? Het wordt zo welles-nietes. En de kop port dat alleen maar op.

Bulcke 15 mei 2021 om 10:21

Je hebt gelijk panache. Ik heb me ook door de kop laten leiden bij het lezen van het artikel. Nu leent nuance zich slecht voor een pakkende kop, maar het had idd anders gekund

Turtlehead 15 mei 2021 om 11:50

@Panache: +1. Erg triest. Je legt het ook goed uit.

rennerske 15 mei 2021 om 08:49

The love of money is the root of all evil.

Wim Kruithof 15 mei 2021 om 08:54

daar heeft Portnoy toch een ander idee over…

FDJ 15 mei 2021 om 08:50

Hoeveel gesprekken heeft Fabio (en juristen, lefevre, etc) al met de organisatie van de Ronde van Polen gehad?

Ik gok precies 0. Terwijl daar uiteindelijk veel meer te halen valt/viel. Het is makkelijker aan te tonen dat een hekwerk niet deugt en dat daardoor de gevolgen groot en ernstig waren dan de schuldvraag in een flits van een seconde in een sportwedstrijd.

Vraag is natuurlijk wat er daar destijds aan bewijsmateriaal is verzameld en hoe duidelijk en bruikbaar de tv beelden zijn. Het niet op lijn sprinten van Groenewegen is de oorzaak (waar ik nog altijd niet in opzet geloof), het gevolg, en dus ook de langdurige revalidatie en ernstige verwondingen, ligt in schuld bij de falende constructie van de hekwerken. Ik krijg alleen het idee dat het kamp Jakobsen zich in complete tunnelvisie vastbijt op Groenewegen.

Wim Kruithof 15 mei 2021 om 08:55

+1 FDJ tunnelvisie.

Panache 15 mei 2021 om 09:16

Je dient eerst uit te pluizen wat de exacte voorschriften zijn, voordat je kan aantonen dat de organisatie in gebreke was. Was de functie van de hekken om het parcours af te zetten, of om de renners te beschermen?
Om Polen of de UCI als medeschuldig te kunnen ‘veroordelen’ zal je toch inzage moeten hebben in de onderlinge contracten tussen UCI en organisatie, UCI en ploegen, ploegen en renner.

r525 15 mei 2021 om 10:27

Tja andersom is er natuurlijk ook behoorlijk wat tunnelvisie.
Hier op wielerflits lijkt bijna iedereen er heilig van overtuigd dat er geen opzet was vanuit Groenewegen. Tuurlijk was er geen opzet iemand half dood te rijden, echter was het wel de opzet van de hele actie om Jakobsen te blokken, met dit als onfortuinlijk gevolg.
Beide kanten verdienen de schoonheidsprijs niet.

klootje kriekeljon 15 mei 2021 om 11:01

R525, ik lees nu vanaf Europcar jouw reacties. En daar meen ik ook een lijn in te kunnen herkennen. Zo zullen we allemaal enigszins ‘biased’ zijn.

Nillus 15 mei 2021 om 11:02

Nouww..
Groenewege kijkt daadwerkelijk waar Jacobsen is tijdens de sprint..
Dan komt het ellenboogje naar buiten , en gaat de deur dicht.
Jacobsen duikt in een gat dat er niet is en crashed dan..
Of Groenewege bewust of instinctief zo reageerd zal niemand weten.
Het is de Uci te verwijten dat ze de regels in het verleden niet strakker gehanteerd hebben.
Ronde van polen dat de nadar niet deugde.

r525 15 mei 2021 om 11:23

@klootje
Oh dat zal zeker. En als dat in reacties naar voren komt hoop ik dan ook zeker dat mensen me er op aan spreken. Ik geloof er heilig in, hoe minder ‘biased’ we hier zijn, hoe leuker en beter de discussies worden.

klootje kriekeljon 15 mei 2021 om 11:41

Niemand is objectief, je kunt er alleen naar streven dat te zijn.

Spake Breekerd 15 mei 2021 om 08:55

Misschien dat ze dit jaar nog tijdens een wandeletappe elkaar even op kunnen zoeken. Beetje bijpraten zonder mee(f)luisteraars. Zou dat helpen?

Romāns Vainšteins 15 mei 2021 om 09:03

En dan sneaky oortjes vol open en de recorder mee laten lopen.

Onie 15 mei 2021 om 12:05

Dan moet Hugh Carthy er niet bij zijn.

klootje kriekeljon 15 mei 2021 om 09:01

Plugge brengt het zo correct mogelijk onder woorden. Jakobsen moet eigenlijk wat waken voor de publieke opinie, die aan het omslaan is. Lefevere voert oorlog over de rug van anderen. Al die wolven die bij de roedel horen, worden verstoten zodra er geen nut meer voor hen is.

ronddraaien 15 mei 2021 om 10:53

Publieke opinie op dit forum, op internationale websites wordt dit incident toch met een minder geelzwartkleurige bril benaderd.

Bulcke 15 mei 2021 om 12:10

@ronddraaien: ik ben niet zo thuis op internationale fora. En die ik gevonden heb hebben geen reactiemogelijkheid, dus is het lastig om een beeld te vormen van de publieke opinie elders. Kan je me helpen aan wat voorbeelden?

ronddraaien 15 mei 2021 om 13:48

Cyclingnews bijvoorbeeld

vocsnor 15 mei 2021 om 16:18

Publieke opinie is niet aan het omslaan. Is vanaf dag 1 hetzelfde geweest.
Wij houden er gewoon niet van om te moeten vaststellen dat iemand van “ons” iets verkeerd heeft gedaan.
Met een buitenlandse dader was het makkelijk: schuldig.
Met een buitenlands slachtoffer was het makkelijk: ongelukje.
Met NL dader en slachtoffer krijg je zoiets als: dader heeft wel wat verkeerd gedaan, maar … organisatie….hekken…..UCI…Lefevere…..
Alles na de “maar” dient om alles voor de “maar” te minimaliseren.

Als het aan de publieke opinie ligt, heeft Jacobsen pech. Nog een compassie contractje en verdwijnen….

Bulcke 15 mei 2021 om 19:51

Thanx ronddraaien.

Misschien is het mijn geelzwarte bril, maar ik zie geen wezenlijk verschil. Heb maar 1 artikel gelezen, dus kan net de verkeerde zijn natuurlijk. Bij de reacties lees ik eigenlijk hetzelfde als hier. Iets meer nuance soms waarbij begrip wordt getoond voor beide kanten. Niet de veroordeling aan het adres van groenewegen/ jumbo die ik had verwacht door jouw opmerking

hitman79 15 mei 2021 om 09:13

Goh ja,
Net zoals het juridische kamp van Fabio graag zou horen dat Dylan schuld treft, doet het kamp van Dylan er alles aan om het helemaal op de dingen des levens te steken. En vinden wij dit nou echt dingen des levens? Normvervaging.. dat is des levens.

horsm 15 mei 2021 om 09:17

Ik vind Plugge hier correct, en krijg de indruk dat zowel Lefevere als het team rond Jakobsen een beetje aan het rommelen is met de weergave vd feiten rond deze ontmoeting. Verder alleen maar eindeloos verdrietig – voor alletwee, maar het meest voor Fabio, natuurlijk.

LDV 15 mei 2021 om 09:32

Normvervaging… Bekijk die sprint nu nog eens een keer of drie…

Eens zien of jij dit zo makkelijk zou laten passeren moest het uw zoon, dochter, vriend, vriendin zijn…

Ik denk dat de meeste normvervaging, het feit is dat de sprint al min of meer als een normale gebeurtenis word aanschouwd.

Bulcke 15 mei 2021 om 10:09

Wie vindt het normaal wat er in de sprint is gebeurd? Dat hoor ik niemand zeggen. Veel mensen vonden de straf die groenewegen heedt gekregen te hoog, maar niet omdat de overtreding niet zwaar genoeg was. Wel omdat de sanctie niet consequent wordt toegepast.
De enige normvervaging die ik rond dit hele voorval heb gezien was de reactie van lefevre

Mike1973 15 mei 2021 om 12:20

@LDV:
Deze situatie is te complex om zo maar Dylan( hij is wel de aanleiding, maar ook de oorzaak van de schade?) de schuld te geven voor de ontstane schade bij Fabio.
1. Fabio heeft ook remmen op z’n fiets. Hij had kunnen remmen en achteraf bezwaar kunnen maken ipv in het gat te duiken.
2. het hekwerk heeft de schade meer dan waarschijnlijk verergerd
3. De aflopende finishstraat heeft ook bijgedragen aan de ontstane schade
4. De UCI heeft alles goedgekeurd.

Aangezien er nu juristen bij betrokken zijn, wordt dit allemaal in overweging mee genomen.

horsm 15 mei 2021 om 13:40

@LDV, ik had het over iets anders, nl de ‘rommelige’ manier waarop Lefevere en de juridische woordvoerders van Jakobsen om zijn gegaan met de feiten over de ontmoeting. Hun uitspraken klopten vaak niet helemaal. Dat vind ik niet slim en ook niet zo correct, vooral niet omdat het samenging met een poging om via sociale media de negatieve stemming omtrent Groenewegen wat op te jutten. Dat vind ik niet goed. Ook niet voor Jakobsen, die ik natuurlijk als het grootste slachtoffer zie.

Joost Mehrtens 15 mei 2021 om 09:26

Jakobsen is dus eigenlijk teleurgesteld dat Groenewegen in het bijzijn van juristen geen schuld bekende en zijn eis op schadevergoeding wilde onderbouwen?

LDV 15 mei 2021 om 09:33

Logisch.

Als DG zijn fout erkend, dan kan de verzekering eindelijk de zaak oplossen en kan iedere partij verder gaan.

Het rekken van deze zaak is uitsluitend te wijten aan DG en zijn gebrek aan moreel besef.

Bulcke 15 mei 2021 om 09:54

Groenewegen heeft al op diverse momenten zijn aandeel benoemd en aangegeven dat hij de gevolgen verschrikkelijk vindt. Als je zijn moreel besef afwezig vindt moet je de reacties van dg kort na het ongeluk nig maar eens terugzoeken. Dat Groenewegen en JV niet gelijk zeggen dat ze voor alle mogelijke kosten en gedorven inkomsten willen opdraaien is niet zo vreemd en heeft niets mey moreel besef te maken

LDV 15 mei 2021 om 09:55

Potje breken = potje betalen.

Dat heet fatsoen!

Bulcke 15 mei 2021 om 10:01

Dus dat is de mores is het wielrennen?

Marik 15 mei 2021 om 10:38

LDV in een simplistische wereld zou je absoluut gelijk hebben. Ik vermoed dat ook jij wel doorhebt dat deze situatie iets complexer is dan een simpel potje breken.

Aart van Woud 15 mei 2021 om 13:51

LDV je praat onzin. Het is te wijten aan Lefevre die koste wat kost munt wil slaan uit dit gebeuren. Over moreel besef gesproken… Deze zaak is veel complexer dan jij stelt. Maar ja, in België moet en zal men haten… Het is niet anders…

SpeedyLegs 15 mei 2021 om 09:34

Als je iets wil overbrengen, wat voor jou van groot belang is, dan is het goed om te checken of dat ook zo geland is. Dan hoef je achteraf niet over ” gevoel hebben bij” te praten.

Als je iets perse gezegd wil hebben dan moet je desnoods daarom vragen. Dan hoef je achteraf niet verongelijkt te reageren. Dat kun je dan beter in dat gesprek doen.

Aart van Woud 15 mei 2021 om 13:55

Misschien had Jakobsen ook gewoon zelf op dat moment kunnen zeggen dat het hem was tegengevallen, en niet een paar dagen later pas via Twitter reageren.

FritsvanHoefelen 15 mei 2021 om 09:51

Deze reactie werd u aangeboden door de juristen van Jumbo-Visma.

Dikke vrouw 15 mei 2021 om 09:58

Tuurlijk zou dat het best zijn, maar dan wel zonder afluisterapparatuur of iets van dergelijke aard

ssj 15 mei 2021 om 11:22

Lekker vertrouwelijk

Gerard111 15 mei 2021 om 10:00

Excuses maken lijkt wat meer op een bekentenis dus dat zal niet zo snel gebeuren denk ik zo maar is.

Wildebert 15 mei 2021 om 10:46

En zo werd dit de langste sprint ooit. Zucht!

Rufusvb 16 mei 2021 om 01:01

En een van de meeste lelijke valpartijen ooit: niet alleen van Fabio en Dylan, maar ook van de partijen eromheen die door het juridische moddergevecht via de media naar mijn idee ook flink op hun bek gaan…

Glorious 15 mei 2021 om 10:58

Jakobsen wordt geïndoctrineerd door die enge Lefevere. En hierdoor wordt jakobsen net zo triest.

De Siepel 15 mei 2021 om 11:27

Plugge geeft het uitstekend weer. De menselijke kant en de verzekeringskwestie. Lefevere gooit het echter door elkaar en maakt van Fabio een juridische speelbal.
Al eerder aangegeven, de beide renners willen ook verder met wielrennen. Een driegesprek met een onafhankelijke mediator was veel verstandiger geweest dan met juristen op de achtergrond.
Nu, wordt het op dun ijs lopen en zijn de verhoudingen nog veel meer verslechterd dan verbeterd.

Pietspeed 15 mei 2021 om 11:33

Aha, Plugge krijgt weer een podium voor een charmeoffensief.
“….Daarmee is het voor ons klaar.”

Ter herinnering, een ieder schrok zich wezenloos, of Jacobsen het wel zou overleven, etc. Dat Dylan de gevolgen niet heeft gewild, zal ook niemand aan twijfelen. Blijft een feit dat Groenewegen bewust of onbewust van zijn lijn afgeweken, (groten)deels schuld heeft aan het ongeval. Dat kan strafrechtelijke, civielrechtelijke en disciplinaire sancties hebben. Het laatste heeft Dylan uitgezeten.
En beiden zitten nu mentaal en fysiek met achterstand weer op de fiets als concullega’s. Zijn beide topsporters, die uiteindelijk weer op ’n sportieve wijze tegen elkaar wedstrijden willen winnen. Dan moet tussen hen beiden lijkt me zo enigszins de lucht geklaard zijn. Excuses menselijkerwijs zijn op z’n minst op zijn plaats. Dat kan ook makkelijk in juridisch opzicht, omdat dit bij zeer hoge uitzondering juridisch niet als erkenning van aansprakelijkheid wordt aangemerkt.
TJV als werkgever had allang deze zaak proactief financieel en juridisch moeten oplossen. En niet zich verbergen achter juridisch en of verzekeringsrechtelijk getouwtrek. Nu komt het voor dat via tijd(rekken), gelet op een positief herstelproces van Jacobsen, de schade getracht wordt te minimaliseren. Gaat uiteindelijk ten koste van alle betrokkenen, maar vooral van Jacobsen en Groenewegen, en het wielerpubliek.
Bij de zaak Nouri van Ajax gaat het wellicht om miljoenen. Hier eerder om tonnen. Oplossen dus asap.

Michelangelo 15 mei 2021 om 13:06

Pietspeed, je vergeet even dat lefevere de werkgever is van jakobsen, en niet plugge.

En de werkgever van jakobsen heeft hem de opdracht gegeven om te sprinten, bergaf met enkel een helmpje ter bescherming. Met de wetenschap dat er in massasprints regelmatig wordt geduwd gekwakt en ook zwaar gevallen.

Eigenlijk zou jakobsen eerst zijn hand op moeten houden bij de geldwolf zelf…

Pietspeed 15 mei 2021 om 19:59

MA vlg mij ben kort van geheugen vwb het ongeval, en maak je jezelf nogal ongeloofwaardig:

https://youtu.be/6s8f98Frj78

‘Met de wetenschap dat er in massasprints regelmatig wordt geduwd gekwakt en ook zwaar gevallen’..

debarreman 15 mei 2021 om 11:52

Paar noties uit een artikel in de Volkskrant vanochtend:
– Jacobsen nam het initiatief voor het gesprek
– Lefevre raadde hem af een gesprek te voeren.
– Jacobsen wilde ‘sorry’ horen om het ongeluk achter zich te kunnen.
– Jacobsen nam zijn advocaat mee. Waarom is gissen.
– Daarom nam Groenewegen ook juristen mee en Plugge.
– Het artikel voert een letselschade expert op die aangeeft dat het maken van verontschuldigingen strikt dient te worden onderscheiden (en door de rechter wordt onderscheiden) van aansprakelijkheid.
– Kans op hogere claims door geen sorry te zeggen neemt toe.

platteprijs 15 mei 2021 om 12:21

En de bron van de Volkskrant is?

hjjanssen1973 15 mei 2021 om 12:14

De eerste ontmoeting tussen Fabio en Dylan was dus een meeting met 10 man… waarvan de meesten jurist of manager…. tjakkaa.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair