Fabio Jakobsen haalt keihard uit naar Dylan Groenewegen: “Onze ontmoeting had vertrouwelijk moeten blijven”

vrijdag 7 mei 2021 om 07:15
Fabio Jakobsen haalt keihard uit naar Dylan Groenewegen: “Onze ontmoeting had vertrouwelijk moeten blijven”

foto: Cor Vos

Fabio Jakobsen heeft in een serie tweets fel uitgehaald naar Dylan Groenewegen. De sprinter van Deceuninck-Quick-Step is niet blij met de recente uitspraken in de media van Groenewegen. “Ik ben teleurgesteld dat Dylan in het openbaar gesproken heeft over onze ontmoeting.”

Groenewegen en Jakobsen zijn de hoofdrolspelers in het grote drama van de Ronde van Polen van vorig jaar. In de ontknoping van de openingsetappe veroorzaakte Groenewegen een massale valpartij, waarbij Jakobsen levensgevaarlijk gewond raakte. De sprinter van Jumbo-Visma werd voor zijn ongeoorloofde sprint voor negen maanden geschorst.

Ontmoeting
Jakobsen maakte in april na een intensieve revalidatie van negen maanden zijn comeback in de Ronde van Turkije. Groenewegen, wiens schorsing morgen afloopt, keert zaterdag weer terug in het profpeloton in de Giro d’Italia.

In aanloop naar zijn comeback stond Groenewegen vorige week de Nederlandstalige pers te woord. In interview met onder andere deze website sprak hij openhartig over zijn eerste ontmoeting met Jakobsen sinds het ongeluk.

‘Dylan heeft mij geen excuses aangeboden’
In een serie tweets reageert Jakobsen op deze uitlatingen: “Ik ben verrast over de uitspraken van Dylan Groenewegen over onze recente ontmoeting. Wat er besproken is tijdens deze bijeenkomst had vertrouwelijk moeten blijven tussen ons en ons juridisch team.”

“Laat ik duidelijk zijn: Dylan heeft mij geen persoonlijke excuses aangeboden en heeft ook geen bereidheid getoond om enige verantwoordelijk voor zijn daden te nemen. Ik zou nog steeds graag tot overeenstemming met Dylan willen komen”, schrijft de Nederlandse kampioen van 2019 op social media.

“Mijn juridisch team is bezig vervolgstappen ingang te zetten. Om die reden zal ik verder geen commentaar geven.”

Dit artikel delen:

421 Reacties

damianweber_ 6 mei 2021 om 20:43

Oei

hjjanssen1973 6 mei 2021 om 20:44

Oei oei oei.

Scorel 6 mei 2021 om 20:54

Ja Henk Jan, dit is allemaal erg vervelend. Haat is altijd een slechte raadgever.

hjjanssen1973 6 mei 2021 om 21:03

Heeee Scorel !! :-)
Tja dat gaat weer vervelend worden.
Moet ik Dylan nu uit mijn Giro ploeg halen?

Scorel 7 mei 2021 om 08:39

Ja Henk J , ik zou hem maar in je ploeg houden. Als hij niet presteert stapt hij af.

tdola 6 mei 2021 om 20:44

Volgens mij heeft groenewegen toch juist inhoudelijk niet veel over deze ontmoeting gezegd?

nasibal 6 mei 2021 om 21:08

Precies mijn gedachte.

Dylan heeft naar mijn weten alleen gezegd dat er een gesprek is geweest en dat hij er een goed gevoel bij had. Niets inhoudelijks. Door te zeggen dat Dylan géén excuses heeft aangeboden of verantwoordelijkheid neemt is het juist Fabio die inhoudelijk een tipje van de sluier oplicht. Immers, zeggen dat iets níet gebeurd is is net zo goed iets zeggen over de inhoud.

Scorel 7 mei 2021 om 08:37

Henk Jan ik zou hem maar in je ploeg houden. Als hij niet presteert stapt hij af.

Frits van Jumbo 7 mei 2021 om 19:23

Inderdaad. Vertrouwelijk is toch wat anders dan geheim. Fabio gaat hier juist op de inhoud in, terwijl Groenewegen feitelijk alleen zegt dat een gesprek heeft plaatsgevonden.
Jakobsen laat hier even zijn tanden zien hoor!

FritsvanHoefelen 6 mei 2021 om 20:45

Groenewegen had bij Humberto niet moeten acteren dat de kous af was. Jakobsen moet zo niet reageren.

Arme SEG

F4L 6 mei 2021 om 20:46

Wat is er precies bij Humberto gezegd? Als ik namelijk de artikelen lees dan heeft Groenewegen alleen gezegd dat ze beiden hun hart konden luchten.

FritsvanHoefelen 6 mei 2021 om 20:49

Het gaat om de laatste zin:

,,We hebben allebei ons hart kunnen luchten. Het was heel fijn. Wat er precies is besproken, houd ik onder ons. Maar het voelt heel goed dat we elkaar gezien hebben voordat we allebei weer in koers gingen. We zitten nu niet elke avond met elkaar aan de koffie. Maar dat was daarvoor ook niet zo. We kijken als sportmannen weer naar de toekomst, als goede collega’s.’’

F4L 6 mei 2021 om 20:51

@Frits, dat lees ik, maar daar zegt hij toch niets over de exacte inhoud van de meeting (behalve dan dat ze hun hard hebben kunnen luchten). Jakobsen is degene die nu over de inhoud van de meeting begint, namelijk dat Groenewegen niet zijn excuses heeft aangeboden.

Het kan zijn dat Dylan iets bij Humberto heeft gezegd en daar was ik benieuwd naar.

FritsvanHoefelen 6 mei 2021 om 20:54

Die laatste zin gaat toch juist wél de inhoud in? Het geeft aan dat de kous af is tussen de renners, maar dat is dus blijkbaar niet zo.

F4L 6 mei 2021 om 21:03

Ik vind het weinig inhoud eerlijk gezegd. Fabio impliceert in zijn reactie dat Dylan heeft gezegd dat hij excuses heeft gemaakt en zijn verantwoordelijkheid heeft genomen, maar dat is dus niet zo. Het is vooral Fabio die naar buiten brengt wat er is gezegd, of vooral wat er niet is gezegd.

nasibal 6 mei 2021 om 21:11

@Frits

dat ‘de kous af is’ is (of niet) is meer een resultaat van het gesprek, niet de inhoud.
Net zoals dat na een sollicatiegesprek vermelden dat iemand het wel of niet geworden is nog steeds niets prijsgeeft over wát er inhoudelijk besproken is.

Lendilonus 6 mei 2021 om 21:41

Met SEG medelijden hebben lijkt me overbodig. Als ik over die affaire rond de transfer van De Vrij naar lees, waren zij de grootste boeven hier aan tafel.

xistnc 6 mei 2021 om 21:45

SEG heeft inderdaad wel wat anders aan het hoofd. Bij de miljoenen van De Vrij met bijkomende imagoschade zijn twee wielrennertjes maar klein bier.

Magician 6 mei 2021 om 22:31

Met het jaarsalaris (wat min of meer ook dat tekengeld was) kan je een leuk wielerploegje maken.

fietsvriend 6 mei 2021 om 20:45

Heeft Evenepoel al gereageerd?

Had me voorgenomen niks over deze zaak te zeggen, maar juristen zijn een lelijk volkje.

Juridisch had DG meer baat bij het naar buiten brengen dat er gesproken was, FJ heeft meer baat bij dat niet naar buiten brengen. Nu is het toch weer lelijk geworden.

Alleen maar verliezers, helaas.

Thoin 6 mei 2021 om 20:47

Niet alle juristen over dezelfde kam scheren aub :D in dit geval was een omerta beter geweest inderdaad.

fietsvriend 6 mei 2021 om 20:48

Niks persoonlijks, Thoin. Omerta was beter geweest voor Jakobsen toch?

Thoin 6 mei 2021 om 20:50

Goh beide denk ik… Groenewegen kan ook gewoon reageren met: leuk dat Fabio terug koerst en hopelijk wint hij snel.

Etika 6 mei 2021 om 20:46

Rare jongens, die sprinters.

krypton 6 mei 2021 om 20:47

Wat een kansloze actie van Jakobsen. Groenewegen heeft juist niets over de inhoud van het gesprek gezegd, alleen dat ze beiden hun “hart hebben kunnen luchten”. Waar is dit in godsnaam voor nodig?

Cochise 6 mei 2021 om 20:52

Lijkt me dat ze een ontmoeting gehad hebben waar Groenewegen allesbehalve excuses gemaakt heeft, maar wel achteraf in de media deed alsof Jakobsen het heel positief was en hij dus wat legitimering zocht om weer aanvaard te worden in het peloton?

Johnny7 6 mei 2021 om 20:52

Zeer goede actie van Jakobsen. Die Groenewegen doet overal alsof hij zo zielig is maar het feit dat hij geen excuses heeft aangeboden zegt genoeg over wat een vies ventje die Groenwegen daadwerkelijk is.

nasibal 6 mei 2021 om 21:14

Beetje kort door de bocht Johnny. Erkennen van schuld in welke vorm dan ook zou in deze fase belangrijke juridische implicaties kunnen hebben. Of je het leuk vind of niet, dat is iets om rekening mee te houden en hoeft niets te zeggen over de persoon Groenewegen.

Of Groenewegen overigens een klootzak is of niet weet ik niet, dus dit is in die zin niet in verdediging van een andere mening.

roeleur 6 mei 2021 om 21:14

Kan me voorstellen dat Jakobsen het behoorlijk schofterig vindt dat Groenewegen na zoveel tijd nooit excuses heeft gemaakt en dan in de media doet of ze een goed gesprek hebben gehad. Dat durft die gele fluim natuurlijk niet vanwege de juridische consequenties. Betalen gaat hij toch!

bartp25 6 mei 2021 om 21:31

@roeleur ik kan me vergissen maar volgens mij heeft DG direct na het gebeuren, in tranen, het boetekleed aangetrokken.

roeleur 6 mei 2021 om 21:49

@bartp25 Inderdaad, hij zei een fout te hebben gemaakt door van z’n lijn af te wijken maar vergat er bij te zeggen hoeveel wel en dat z’n rechter elleboog ook een enorme fout had gemaakt. Dat huilen was natuurlijk ook angst voor zijn eigen toekomst. Blijkbaar wil Jakobsen een overtuigender schuldbekentenis dan alleen dit en daar kan ik me iets bij voorstellen.

Merlinappa 7 mei 2021 om 08:12

@Roeleur

Nog overtuigender? Wat moet ie doen, harakiri plegen ofzo? Man man man.

bartp25 7 mei 2021 om 08:45

Ik geloof er niks van dat dat huilen was voor zijn eigen toekomst, dat zou impliceren dat het geveinst was. Als je dat interview terug kijkt zie je dat hij ieder woord meent en dat het tranen zijn voor jakobsen.

Marik 6 mei 2021 om 20:48

Dit is wel jammer. De mannen hebben de kans laten liggen om deze zaak tot rust te laten komen. Als het klopt wat Fabio zegt, dan is dit wel een gemiste kans van Groenewegen. Excuses maken lijkt me belangrijk. Nu blijft Fabio met wrok zitten en dat had niet gehoeven. Zonde.

Jooop 6 mei 2021 om 20:48

Lijkt erop dat Jakobsen erkenning van schuld wil als basis voor verhalen van schade. Groenewegen heeft daar begrijpelijkerwijs weinig trek in. Hoop dat het achter de schermen door de juridische teams opgelost kan worden.

Etika 6 mei 2021 om 20:50

Volledig akkoord.

xistnc 6 mei 2021 om 21:00

Precies.

Jakobsen geeft zelf aan niets te kunnen zeggen vanwege de juridische procedure. Verwacht hij dan van Groenewegen wel dat die uitspraken doet die juridische lading kunnen krijgen? Beetje naiëf.

Groenewegen heeft zijn eigen gevoel uitgesproken na de ontmoeting. Jakobsen hoeft dat op geen enkele manier op zichzelf te betrekken. En over de inhoud heeft Groenewegen het niet gehad.

molovin 6 mei 2021 om 21:03

Volgens mij sla je de spijker op zijn kop.

Quincy Adams 6 mei 2021 om 21:11

Lijkt het op. Vanaf de zijlijn.

Maar ook: we weten niet wat gezegd is in het gesprek. Als Fabio er een nare smaak aan overhield en Dylan in de media mooi weer speelt, kan dat natuurlijk steken.
Hoewel de taal van Fabio behoorlijk agressief is. En natuurlijk niet in de (niet zo) sociale media hoeft te belanden.

Krakowic 6 mei 2021 om 21:17

Ik vraag me af in hoeverre het Jakobsen zelf is die dat wil. De juridisering van conflicten zien we in de hele maatschappij natuurlijk toenemen, geen goeie ontwikkeling wat mij betreft.
Het hele idee dat ik ooit van Jakobsen had strookt absoluut niet met wat hier nu gebeurt. Dacht dat het een nuchtere gast was die niet op z’n mondje gevallen was bovendien. Iemand die prima voor zichzelf op kon komen. Nu lijkt het er toch sterk op dat hij zich laat leiden door juridische adviseurs en totaal de regie uit handen heeft gegeven. Tot op zekere hoogte is dat natuurlijk goed te begrijpen, prima om juridisch eens goed uit te zoeken hoe de vork in de steel steekt bij deze zaak en natuurlijk doet je juridisch team dat. Maar nu lijkt het de persoonlijke sfeer in getrokken te worden en dan vind ik het zeer kwalijk dat je je zo laat leiden door wat anderen je vertellen dat je moet doen. Veel aannames van mijn kant, dat weet ik, maar het voelt toch niet sjiek.
Tot slot, dit was 30 jaar geleden toch nooit gebeurd? Dan hadden die mannen het uitgesproken, was er een keer een interview gegeven ergens en dan was de kous daadwerkelijk af geweest. Vroeger was zeker niet alles beter, maar in dit soort gevallen..

Joaquim Agostinho 6 mei 2021 om 23:36

“Dacht dat het een nuchtere gast was die niet op z’n mondje gevallen was bovendien.”
Dan heb je niet erg opgelet…

Ronellenfitsch 6 mei 2021 om 20:48

Hup Fabio. Groenewegen is niet de snuggerste en zeker niet de beste acteur. Kan maar beter de publiciteit blijven mijden en lekker met z’n Rolexen blijven spelen.

Lalsacien 7 mei 2021 om 06:12

Ik dacht dat Terpstra de Rolexen bij Quick Step had uitgedeeld?

rahimns 6 mei 2021 om 20:48

Uit de tweets haal je ook duidelijk dat Fabio de interviews met Dylan nooit gezien heeft. Hij zegt inhoudelijk meer over het gesprek dan Dylan zelf.

FritsvanHoefelen 6 mei 2021 om 20:51

Zou jij ook ooit iets kritisch over Jumbo kunnen zeggen? Of mag dat niet vanuit je rol?

rahimns 6 mei 2021 om 21:11

Ik kom hier alleen om inhoudelijk te discussiëren, niet over mijzelf. Zou het op prijs stellen als je dat respecteert.

FritsvanHoefelen 6 mei 2021 om 21:13

Ik wilde je alleen maar complimenteren, maar ik snap dat je er liever niet op in gaat.

Forza Jumbo!

nasibal 6 mei 2021 om 21:18

@Rahimns

Ik neem echter aan dat je je goed kan voorstellen dat die 'inhoudelijke mening' van je nog wel eens gekleurd kan overkomen. De vraag of je in een inhoudelijke discussie ook kritisch naar Jumbo kan kijken, of dat dat uberhaupt nich im frage is lijkt me een hele relevante voor eventuele verdere inhoudelijke discussie.

Overigens wel volledig eens met wat je hier in eerste instantie zegt. Al vrees ik dat de advocaten van Fabio hier wat harder praten dan Fabio zelf.

rahimns 6 mei 2021 om 21:45

@nasibal iedereen die mij een beetje kent die ziet dat wel ja… net zoals er ook genoeg leden hier zijn die precies het tegenovergestelde hebben. Maar dat wilt nog niet zeggen dat ik het over mijzelf hier wil hebben. Als je inhoudelijk problemen hebt met mijn meningen wil ik daar maar al te graag over in discussie gaan, maar dat staat dan toch verder los van wie ik ben als persoon. Blijkbaar is dat soms erg lastig hier en reageer ik nooit zoveel meer op nieuwsberichten. Voel me er niet lekker bij.

En verder even voor de duidelijkheid dan… ik heb geen rol bij TJV en alles wat ik doe op dit moment staat ook volledig los van de ploeg.

roburger 6 mei 2021 om 20:49

Helaas, wending die volgens mij niemand zich wenst.

FDJ 6 mei 2021 om 20:49

Dit is gewoon aangestuurd door de advocaten vanuit het kamp van Lefevre. Heel simpel. Die man wil vanaf het begin af aan zoveel mogelijk scoren en binnenharken. Hoeveel en over de rug van wie maakt hem niet uit. Zou me nog niets verbazen als de tweet zijn opgesteld door een manager o.i.d.

Derierre de la course 6 mei 2021 om 21:05

Dit was ook het eerste wat ik dacht. Dit is een tweet vanuit een juridisch achtergrond om e.e.a. open te breken. Waarschijnlijk denken ze dat er door de start van Groenewegen in de Giro meer te halen valt dan afgelopen maanden bereikt is.
Bereid je maar voor op meer moddergooien wanneer Dylan een etappe wint of kort eindigt.
Bereid je maar voor op enorm veel moddergooien wanneer er ergens een direct duel ontstaat tussen TJV en DCQ.

horsm 6 mei 2021 om 21:54

Ja dit is overduidelijk een tekst die door professionals is geschreven en niet door Jakobsen zelf.

Treenert 6 mei 2021 om 20:49

Tja een ontmoeting kan je niet geheim houden en zoveel heeft hij nou toch ook weer niet gezegd? En voordat er een uitspraak/oplossing is zal hij ook geen verantwoordelijkheid nemen, dat zal ‘m ook zijn ingefluisterd. Dat wordt nog een uiterst lastige kwestie.

DuMoullemAert 6 mei 2021 om 20:50

Jakobsen? Patrick Lefevre zijn buikspreekpop zeker.

djerkson 6 mei 2021 om 21:29

Maak jij eens een dergelijke val, zou jij dan geen oprechte excuses wensen van de dader? Erkenning voor het aangedane leed heet dat.

horsm 6 mei 2021 om 21:58

@djerkson, natuurlijk – maar daar gaat deze email niet om. Het is gewoon een opmaat naar een rechtszaak. De ‘schuldbekentenis’ van Groenewegen waar “Jakobsen” (of degene die namens hem spreekt) het over heeft is een poging om hem de juridische verantwoordelijkheid op zich te laten nemen en er zo een schadeclaim uit te slaan.

djerkson 6 mei 2021 om 22:33

Dat is een aanname, (nog) geen feit. Qua potentieel zijn dit met Ewan de snelste sprinters uit het peloton, wat een zeges had Nederland hiermee al kunnen scoren. Zo jammer dat het zo moet lopen.

WernerFranke 6 mei 2021 om 20:50

Groenewegen kan zich niet excuseren want dat is een schuldbekentenis. Jakobsen kan zich niet te vergevend opstellen want er zit een legal team in zijn nek. Ontmoeting was er een voor de bühne.

Milanjacks 6 mei 2021 om 21:02

Hoezo kan je niet schuld bekennen als je echt iets fout hebt gedaan? Zou financieel misschien niet de beste weg zijn voor Dylan maar dat zou dan meer over Dylan zeggen. Ik zou liever verder leven met 0 euro en een goed geweten dan financieel onafhankelijk met een slecht geweten.

nasibal 6 mei 2021 om 21:22

Er is een derde optie: Een goed gesprek hebben nádat de juridische afwikkeling is geweest. Dan kan je altijd nog van man tot man op de zaken terugkomen en écht zeggen wat er op je hart ligt.

Natuurlijk zou je dat het liefst direct doen, maar het is niet alsof dit om wat kleingeld gaat. En ook geen kleingeld uit de achterzak van Dylan. Hier zijn meerdere partijen en meerdere belangen bij betrokken. Dylan kan dus denk ik ook sowieso niet op persoonlijke titel zo’n beslissing maken.

xistnc 6 mei 2021 om 21:30

Voor de bühne weet ik niet, maar het lijkt erop alsof Jakobsen (of zijn 'team' ) er verwachtingen van had die niet zijn uitgekomen.

Je kunt op een heleboel manieren schuld bekennen zonder juridisch schuld te bekennen. En je kunt op een heleboel manieren excuses aanbieden zonder juridisch excuses aan te bieden.

Als daar op enige manier sprake van is geweest maar het 'team' van Jakobsen heeft dat na afloop gereduceerd tot 'er is geen schuld bekend' en 'er zijn geen excuses aangeboden', dan heb je vervolgens alleen nog een fietsvakantie met de wolfjes nodig om de boel (weer) in de fik te laten vliegen.

Ik hoop dat er mensen zijn die Fabio vanuit NL laten weten dat dit voor hemzelf niet handig is en dat hij zijn tweets zsm verwijdert.

boehoe 6 mei 2021 om 23:29

@xistnc Lijkt en als. En dus moet hij maar lastig gevallen worden op twitter?

xistnc 6 mei 2021 om 23:36

Ik bedoel vanuit zijn persoonlijke omgeving en niet via het Twitter-riool.

Onie 6 mei 2021 om 20:51

Heb Humberto niet gezien, maar in de andere interviews heb ik niet wat gezien van Groenewegen ten aanzien de inhoud van het gesprek. Enkel dat er een gesprek is geweest. Als dat ook geheim had moeten blijven is dat misschien niet heel netjes van Groenewegen.

Deze reactie van Jakobsen is dat ook niet. Tussen de heren zal er nog het nodige uitgesproken moeten worden, maar ook in de rechtbank zo te lezen.

nickdt 6 mei 2021 om 20:51

Lol. Ik denk dat Jakobsen hier zijn eigen glazen ingooit, want DG heeft nooit inhoudelijk gesproken over het gesprek dat ze hadden.

MarkPeeters 7 mei 2021 om 12:20

De deal was dat er zelf niet over het plaatsvinden van een verzoeningsgesprek mocht gecommuniceerd worden. En uitgerekend de dader Groenewegen klapt dan uit de biecht en verspreidt dan ook nog verkeerde informatie. Logisch dat Jakobsen dan reageert. Zou ik ook doen in zijn plaats.

S. Morgenstern 6 mei 2021 om 20:51

Gesprek met juristen erbij.. Dan kun je natuurlijk geen excuses verwachten, terwijl je zelf met een rechtzaak bezig bent. Daarnaast lijkt me verantwoordelijkheid nemen ook een juridische vraag geworden door die opstelling.

Eisen dat het plaatsvinden van een gesprek geheim blijft en dan wel zelf in een persconferentie vlak voor je eerste koers ervoor te kiezen te doen alsof je elkaar nog niet hebt gesproken (terwijl het 'geen commentaar' een prima uitgangspunt was).

Ik vind het allemaal niet zo netjes van Fabio, maar blijkbaar hoort dat bij zo'n juridische strijd.

horsm 6 mei 2021 om 22:02

Ja, misschien hoort het erbij – maar de nasmaak die het nalaat is niet zo prettig.

Wim Kruithof 6 mei 2021 om 23:09

S. Morgenstern, het hoort er niet perse bij. Jakobsen kan niet gedwongen worden deze tweets te publiceren, het is geen Noord-Korea, al heeft ene P.L. soms een Kim Jung Un-achtige invalshoek…

Jakobsen laat zich verleiden tot het aangaan van een proces op basis van rancune. Dat vind ik zeer spijtig. Groenewegen heeft al meerdere keren tranenrollend zichzelf kwetsbaar opgesteld, van de kleine zelfverzekerde attitude was niets meer te zien.

Excuses zijn soms te ventileren uit veel meer dan alleen een formele afhandeling. Zelfs Andrea Bocelli ziet Groenewegens spijt tot de kruin.

Jakobsen valt mij zeer, zeer tegen met deze niveauloze Trump tweets…

MarkPeeters 7 mei 2021 om 12:18

Als Groenewegen als dader zelf als eerste naar de pers stapt en doet uitschijnen dat alles uitgepraat is, dan kan je als Jakobsen moeilijk nog langer het stilzwijgen behouden. Zeker indien blijkt dat niet alles uitgepraat is en er zelf nog geen verontschuldigingen zijn aangeboden. Mijn sympathie gaat naar het slachtoffer, niet naar de dader.

Laatste man 6 mei 2021 om 20:52

Dit is niet des Fabio’s. Een rustige jongen die helemaal geen gedoe wil. Groenewegen heeft niks over de inhoud gezegd.

Het klinkt als een kwestie van schuldbekentenis en schadeclaim. SEG heeft De Vrij al opgelicht. Eens kijken hoe dit uitpakt.

Jammer dat dit zo gespeeld wordt in de media. Zeker omdat Groenewegen niet gister bij Humberto zat maar al een aantal dagen geleden. Zal wel met de Girostart te maken hebben..

Xevar 6 mei 2021 om 20:54

Blijft bizar dat Jumbo en Groenewegen dus echt dachten dat de kous wel af na Jakobsen’s rentree en het gesprek dat ze hebben gehad. Blijkbaar hoopten ze dat het hele juridische gedoe wel op de achtergrond zou kunnen worden afgehandeld. Ik snap echt niet hoe ze de hele situatie en het gevoel van Jakobsen en zijn ploeg zo verkeerd hebben ingeschat.

Ze hebben een gigantisch risico genomen door Groenewegen meteen de Giro te laten rijden en hem daarmee in het middelpunt van de belangstelling te zetten. De Giro is nog niet eens begonnen en die keuze begint nu al te backfiren. Dat wordt nog wat qua reacties als hij straks onverhoopt een etappe wint..

Laatste man 6 mei 2021 om 20:58

Koning overdrijven is er ook weer.

YogiBear 6 mei 2021 om 21:00

Ik snap dat wel. Er is een straf uitgedeeld door de UCI en daarmee is de kous af. In het peloton is er ook voornamelijk begrip voor Groenewegens terugkomst en zit er naast andere renners van DQS niemand die juridische actie logisch vindt. Verder zit er werkelijk geen enkele sprinter te wachten op een sprint tegen Jakobsen als je een risico loopt daarna voor het gerecht gedaagd te worden. Tevens zou hij ook eerst en vooral eens naar de UCI en de organisatie in Polen moeten kijken die beide op nog geen enkele manier gestraft zijn voor het organiseren van zo’n aankomst.

rahimns 6 mei 2021 om 21:12

Dylan en de ploeg zullen toch echt wel weten wat de juridische status is van die zaak. Zo naïef zijn die nou ook weer niet.

roeleur 6 mei 2021 om 21:36

@YogiBear, je doet je naam wel eer aan, de feiten in een dubbele spagaat leggen. Iedere sprinter die reglementair en fair sprint zal graag tegen Jakobsen sprinten. Maar een elleboogbeweging waar Lee Towers nog moeite mee heeft kunnen ook een UCI en organisator niet voorkomen.

YogiBear 6 mei 2021 om 20:54

“I am disappointed that Dylan has talked about our meeting publicly. I will not do so.” Vijf seconden volgehouden?

djerkson 6 mei 2021 om 21:30

Ik vermoed dat hij naar de pers toe bedoelt.

Wim Kruithof 6 mei 2021 om 23:14

precies dit, heel merkwaardig Yogi.

TykkeThor 6 mei 2021 om 20:55

Is nou het probleem dat Groenwegen over de inhoud van het gesprek heeft gesproken of dat hij heeft onthuld dat er een gesprek plaats heeft gevonden? Het eerste blijkt wel uit de tweets van Jakobsen maar kan ik niet rijmen met het mediaoptreden van Groenewegen. Het tweede klopt natuurlijk wel maar dat dat niet zou mogen blijkt niet uit de afspraken die volgens Jakobsen gemaakt zijn.

F4L 6 mei 2021 om 20:55

Volgens mij zegt Groenewegen bij Humberto ook geen gekke dingen, toch? https://www.rtlxl.nl/programma/humberto/e869b683-86e1-4368-9c0d-f347a98093c0

MarkPeeters 7 mei 2021 om 14:47

Als er afgesproken is dat er totaal niks gecommuniceerd wordt over een gesprek, zelf niet dat het gesprek heeft plaatsgevonden, dan is alle communicatie die je erover doet al te veel. Zeker als je ook nog eens laat uitschijnen dat alles is uitgepraat (wat blijkbaar niet het geval is gezien de reactie van Jakobsen).

madeinstars 6 mei 2021 om 20:58

Ik denk niet dat het met goedpraten te maken heeft om voorzichtig te constateren dat dit een verhaal is dat klinkt alsof het door een jurist in elkaar gedraaid is.

Headlines

Materiaalzone

Populair