‘Patrick Lefevere slaagt in zoektocht en presenteert nieuwe hoofdsponsor’

‘Patrick Lefevere slaagt in zoektocht en presenteert nieuwe hoofdsponsor’

foto: Sirotti

zondag 7 oktober 2018 om 08:11

Quick-Step Floors liet zaterdagavond in een persbericht weten “goed en belangrijk nieuws te hebben omtrent de toekomst” van de ploeg. Volgens Het Laatste Nieuws is teammanager Patrick Lefevere erin geslaagd om een nieuwe hoofdsponsor te vinden.

De Belgische ploeg zal maandag op een persconferentie tekst en uitleg geven. Volgens Het Laatste Nieuws gaat het om een verbintenis van meerdere seizoenen. Mocht er daadwerkelijk een nieuwe sponsor zijn gevonden, dan zal Lefevere waarschijnlijk in staat zijn om zijn huidige ploeg te behouden.

De Belg was al een tijd op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor, nadat Quick-Step bekendmaakte een stap terug te doen. De laminaatfabrikant zou verder gaan als subsponsor. De zoektocht naar een nieuwe geldschieter verliep de laatste weken moeizaam. “Mijn ambities worden bepaald door het budget. En dat budget wordt steeds kleiner”, aldus Lefevere.

Weet Lefevere Gaviria en Mas te behouden?
Hierdoor leek Lefevere afscheid te moeten nemen van enkele sterkhouders. Het Italiaanse La Gazzetta dello Sport wist vrijdag nog te melden dat UAE Emirates verregaande interesse heeft in Fernando Gaviria. Volgens verschillende media zou Astana bovendien hengelen naar de diensten van groeibriljant Enric Mas.

Nu de Belg een nieuwe sponsor gevonden lijkt te hebben, is de kans groter dat beide renners volgend jaar gewoon onderdeel uitmaken van The Wolfpack.

Dit artikel delen:

22 Reacties

Jean Dumas 7 oktober 2018 om 08:26

Hopelijk blijft Mas, anders wordt het wel erg karig met het rondewerk.

Mwielerfan 7 oktober 2018 om 08:54

Was nooit de sterkte van de ploeg

Birdheart 7 oktober 2018 om 09:07

Bijzonder laat om nog een sponsor te vinden, na zo’n lange zoektocht.
Ben benieuwd wie het word

Spruch 7 oktober 2018 om 09:22

Crelan en dan Van Aert mee als nieuwste aanwinst?

xistnc 7 oktober 2018 om 09:34

Dat biedt weer mogelijkheden. Misschien ook eens informeren naar Sosa? Die schijnt nog vrij te zijn.

the student 7 oktober 2018 om 10:09

Het grootste nadeel voor de nieuwe sponsor is dat quickstep nog subsponsor is. Net zoals in de tijd met Omega Pharma…. Toen was t Omega pharma – Quickstep. Maar voor elke wielervolger wast t nog steeds gewoon Quickstep… Niet echt ideaal als je als sponsor juist met een miljoeneninvestering op de voorgrond wil treden.

Verder zou het natuurlijk vreemd zijn als t beste team van de worldtour geen sponsor meer zou kunnen vinden. Ze kunnen gelukkig door, maar t zal me verbazen als ze volgend jaar nog t beste zijn.

Mwielerfan 7 oktober 2018 om 18:55

Gelukkig zijn de die hard volgers maar een kleine groep. Als José en Michel ht maar niet te vaak fout zeggen gaat het bij die 95% oppervlakkige volgers goed

kielabokki 7 oktober 2018 om 10:25

Kunnen we kappen met dat infantiele Wolfpack-gedoe? We zijn volwassen mensen.

Greg4ever 7 oktober 2018 om 10:59

Aldus Kielabokki ;-)

Samlambeej 7 oktober 2018 om 11:58

Wanneer ga je het inzien? 'The Wolfpack' is een doelbewuste poging om de groep renners(**sterren) los te koppelen van een merk van laminaat. De opzet is net om één identiteit te behouden wanneer er veranderd wordt van sponsor. Om fans logischer te binden en om het geld dat dan binnenkomt van merchandising, fan-dagen, vip-ervaringen en weet ik wat nog allemaal… voor zich te houden. Is dat dan zo infantiel? In het basketbal heb je de Chicago Bulls en in het American football heb je bv. de Philadelphia Eagles. The Wolfpack is een kleine stap in de richting naar een onafhankelijke wielersport.

tendam 7 oktober 2018 om 12:33

@samlambeej
Werk je bij de PR-afdeling van Lefevere? Ze hebben inderdaad goed naar de Amerikaanse sportwereld gekeken, maar de ploeg-Vaughters gebruikt zoiets al sinds de oprichting (Argyle) en het heeft de opzet van de wielersport niet echt veranderd.

kielabokki 7 oktober 2018 om 13:54

Dat de ploeg het zelf doet stoort me niet zo, dat journalisten het blijven gebruiken wel. Ook omdat het geen neutraal taalgebruik is.

miguelon 7 oktober 2018 om 15:10

@greg4ever, :):):):)

kielabokki 7 oktober 2018 om 15:42

Aldus 2 belgen.

Pietspeed 13 november 2018 om 23:17

Helemaal eens!

kelderfan 7 oktober 2018 om 11:11

Mas en Gav worden inmiddels bevestigd als blijvers door Quickstep bron cyclingfever.

john 7 oktober 2018 om 11:12

Kort en krachtig, Jammer

Melkzuur 7 oktober 2018 om 13:07

Inderdaad, John. Want ze zouden het moeten afschaffen, dat hele wielrennen.

Polleke 7 oktober 2018 om 13:20

Jack Wolfskin….!

hitman79 7 oktober 2018 om 22:36

Zou Mvdp er voor iets tussen zitten? Stel je voor..

Ivanoviclover 8 oktober 2018 om 00:08

Geweldig nieuws! Hopelijk blijven mas en gav.

AWestie 8 oktober 2018 om 10:24

ZIjn er al geruchten wie het wordt of komen we idd niet verder dan Crelan? Bij Lotto-Jumbo konden we zo al een hele rits namen opsommen, dus waar blijven jullie nu WF-reaguurtjes? ;)

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair