Ook zieke Sweeck past voor Hoogerheide

Ook zieke Sweeck past voor Hoogerheide

foto: Orange Pictures / Sportfoto

zondag 22 januari 2017 om 10:31

Naast Wout van Aert en Lars Boom, is ook Laurens Sweeck op zondagmiddag niet van de partij op de Brabantse Wal tijdens de GP Adrie van der Poel in Hoogerheide. Waar de wereldkampioen past met een knieblessure, is de andere kroonprins ziek.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.
Dat Sweeck niet fit was, stak al tijdens de Kasteelcross in Zonnebeke de kop op. “Deze nacht ziek geworden en koorts gemaakt, in samenspraak met de dokter heb ik beslist om vandaag niet te starten”, schrijft de crosser van ERA-Circus op Twitter. Naast Van Aert, Boom en Sweeck is ook beloftenwereldkampioen Eli Iserbyt niet aanwezig. Hij traint liever in Spanje, omdat hij Joris Nieuwenhuis niet meer kan achterhalen in de tussenstand om de Wereldbeker. Ook Van Aert en Sophie de Boer zijn al zeker van de eindzege.

Dit artikel delen:

10 Reacties

limburgia 22 januari 2017 om 10:45

Zou het passen van de vele Belgen niet een statement kunnen zijn
richting Adri van de Poel en tevens angst om te laten zien hoe ze
er voorstaan komende zondag op het WK ?

0
alsjewint 22 januari 2017 om 10:56

@limburgia

Het lijkt me niet dat je ziek zijn moet zien als een statement richting van der Poel. Een renner wil koersen, maar als je ziek bent met koorts is dat uiteraard zeer onverstandig. Renners die liever trainen in Spanje omdat ze geen kans meer hebben op een klassement, en alles zetten op het WK is niks nieuws. Dat gebeurt al jaren.

0
robotour 22 januari 2017 om 11:02

Sweeck sukkelt al een tijdje, gisteren een beetje laat lopen om vandaag eventueel toch te kunnen starten. Maar blijkt dus toch niet te kunnen.
Weet iemand misschien iets over Tim Merlier ? Gisteren niet aan de start verschenen in Zonnebeke. Gespaard voor vandaag ?

0
El Salvador 22 januari 2017 om 11:07

En allemaal naar Spanje op trainingskamp ! Komen terug en zijn ziek ! Dit seizoen is er een met heel veel zieken !!!!!!!

0
El Salvador 22 januari 2017 om 11:15

Wel aan de start staan in Zonnebeke startgeld ophalen ! Maar voor WB” geen startgeld” gewoon afmelden ! Sweeck en Adams !

0
adelaarvanantwerpen 22 januari 2017 om 11:36

@ El Salvador
Waarom zou Sweeck alleen aan het geld denken.Hij zakt in de wereldbeker nu van vier naar vijf terwijl hij op 3 punten stond van de derde plek.Dat trouwens veel meer geld oplevert dan startgeld in Zonnebeke

0
limburgia 22 januari 2017 om 11:48

@ alsjewint
Ook Iserbyt en Jens Adams haken af voor Hoogerheide dus is mijn vraag
normaal . Of heb jij Sweeck onderzocht of heb je weet van een griepgolf
onder de Belgische WK deelnemers of ander ongemak of een vervroegde
voorjaarsvacantie ?

0
Jowinho 22 januari 2017 om 11:55

@limburgia: Door niet te starten verliest Sweeck meer geld dan wat hij in Zonnebeke gekregen heeft, dus doet hij sowieso verlies.

0
G99prblms 22 januari 2017 om 11:55

Dat idee kreeg ik ook limbirgia. Ik vind de Belgische kleppers wel heel vaak ziek. Dat mysterieuze gedoe met die vage pijntjes en probleempjes steeds..bah

0
alsjewint 22 januari 2017 om 12:10

@limburgia,

Ik ben niet op enige wijze betrokken bij renners, maar ben zelf wel een sporter. Vooralsnog ga ik er dan ook vanuit dat een coureur die zich ziek afmeld wegens koorts ook echt ziek is, en niet omdat hij geen zin heeft. Zeker als dat in samenspraak met een arts is, dan heb geen reden om daaraan te twijfelen. Iserbyt mag zich als huidige wereldkampioen kansen toerekenen voor volgende week. Misschien wil hij niet in zijn kaarten laten kijken, of kiest hij voor training. Ik vind dat hij in feite gewoon moet starten in Hoogerheide, maar als hij andere keuzes maakt is dat zoals ik al zei niet een nieuw fenomeen. Andere jaren gebeurde dat ook geregeld dat bepaalde renners een andere voorbereiding kiezen. In die zin zie ik niet direct een opvallende trend die te karakteriseren zou moeten zijn als een statement naar van der Poel. Bovendien wat zou een renner wijzer worden van zo’n statement? Hooguit van Aert zou dat met enig recht van spreken kunnen doen als hij een serieuze kans op de zege om zeep geholpen ziet door een parcourskeuze van Van der Poel die overduidelijk in zijn nadeel is.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone