‘NTT gaat voorlopig verder als Qhubeka, Walscheid tekent bij’

maandag 16 november 2020 om 17:52
‘NTT gaat voorlopig verder als Qhubeka, Walscheid tekent bij’

foto: Cor Vos

NTT Pro Cycling gaat naar verwachting verder onder de naam van Qhubeka. Dat schrijft het Duitse Radsport-News.com. Eerder vandaag kwam al goed nieuws over de toekomst van de WorldTour-ploeg, omdat ploegbaas Doug Ryder een nieuwe geldschieter gevonden zou hebben.

De inschrijving van Qhubeka voor de WorldTour van 2021 zou ook al ingediend zijn, waardoor de Zuid-Afrikaanse WorldTour-ploeg ook volgend jaar op het hoogste niveau actief zal zijn. Door de sponsorproblemen ontbrak NTT Pro Cycling op de eerste lijst met ploegen die zich aangemeld hadden bij de UCI voor de WorldTour.

Qhubeka is een non-profitorganisatie uit Zuid-Afrika dat zich inzet om fietsen te schenken aan de Afrikaanse bevolking. Het is onderdeel van het liefdadigheidsprogramma van World Bicycle Relief. De wielerploeg van NTT is al jarenlang verbonden aan het goede doel. Van 2011 tot en met 2015 heette de ploeg MTN-Qhubeka.

Walscheid
Dat NTT een doorstart lijkt te kunnen maken, is ook goed nieuws voor Max Walscheid. De 27-jarige sprinter uit Duitsland heeft volgens Radsport-News.com een meerjarig contract getekend bij het team van Doug Ryder. Walscheid reed van 2016 tot en met 2019 voor Team Sunweb en stapte daarna over naar NTT.

Dit artikel delen:

15 Reacties

hartstikkebedankt 16 november 2020 om 18:05

Walscheid was volgens mij één van de 8 renners, net als Pozzovivo en Campenaerts, die ook nog een contract voor 2021 bij NTT had.

Wheely 16 november 2020 om 18:30

Mooi dat Qhubeka in het peloton blijft, zou graag zien dat dit project weer de kern van de ploeg wordt en dat de renners een paar mooie resultaten kunnen behalen en zo dit doel onder de aandacht brengen.

Nu nog wat leuke renners aan zich binden.

Derierre de la course 16 november 2020 om 20:03

Leuk, een sponsor met hoge gun factor. Hoop dat ze ook weer specifiek Afrikaans talent gaan contracteren. Zou leuk zijn in de WT en goed voor de diversiteit van de sport.

CeRo 16 november 2020 om 20:08

Henok Mulubrhan is wel een goeie om binnen te halen. De andere grote Afrikaanse talenten zijn al onder dak bij Nippo en Tesfatsion zou naar Androni gaan.

Derierre de la course 16 november 2020 om 20:35

Van PC naar WT mag toch altijd? Ongeacht doorlopend contract?

xistnc 16 november 2020 om 22:24

Nee. Vanwege de P in PC.

Derierre de la course 17 november 2020 om 21:12

Ohja dat was hem.

Michelangelo 16 november 2020 om 21:05

Vraag is alleen: wie gaat dat allemaal betalen? Een liefdadigheidsinstelling die 8 miljoen in een wielerploeg stopt? Of komt er nog een sponsor bij?

Ik verwacht eerlijk gezegd het laatste…

RiccardoRicco 16 november 2020 om 22:53

Ik gok dat Giant hier een rol in speelt. Die hebben geen ploeg meer die ze sponsoren

KennyKlimmen 16 november 2020 om 22:04

Wel tof dat de oude naam weer terugkeert…. Dit team kan alleen maar verrassen volgend jaar en dat is een mooie uitgangspositie…

sverige1977 17 november 2020 om 02:36

Niemand heeft het woord voorlopig in de titel zien staan?

Michelangelo 17 november 2020 om 09:12

Ja, ik…
Zie mijn eerdere post over wie het allemaal gaat betalen ;-)

Derierre de la course 17 november 2020 om 21:13

Inderdaad slecht gelezen. Normaal iets wat ik anderen verwijt hier. Oeps…

hartstikkebedankt 17 november 2020 om 09:24

Jammer dat MTN niet opnieuw instapt trouwens. Bedrijf is groter dan Telefonica (Movistar) en Telekom om maar wat te noemen.

AWestie 18 november 2020 om 22:52

Assos zou de grootste geldschieter zijn, samen met de BMC deal. Hopelijk komen ze volgend jaar met aanvullende fondsen op de proppen.

Headlines

Materiaalzone

Populair