Van Aert en Jumbo nog deze maand in gesprek

dinsdag 20 november 2018 om 10:29
Van Aert en Jumbo nog deze maand in gesprek

Van Aert in Tabor. foto: Photopress.be

Manager Jef van den Bosch van Wout van Aert gaat binnen de komende tien dagen voor het eerst praten met de ploegleiding van Jumbo over een vervroegde overstap van de Belgische wereldkampioen veldrijden naar de Nederlandse WorldTour-formatie. Dat bevestigt Van den Bosch aan Het Laatste Nieuws. “Er is niets wat een snelle deal met Jumbo in de weg kan staan.”

De UCI gaf afgelopen donderdag toestemming om op zoek te gaan naar een nieuwe ploeg. Jumbo is de eerste ploeg waar de manager mee gaat praten.”Want dat is dé piste die we zullen bewandelen. Gesprekken met andere teams zijn voorlopig niet aan de orde”, vertelt Van den Bosch.

De toestemming van de internationale wielerbond is cruciaal voor de start van de gesprekken. Al liet Richard Plugge vorige week weten het nog te vroeg te vinden iets zinnigs over de toekomst te kunnen zeggen. Plugge hoeft volgens Van den Bosch niets te vrezen. “Een belangrijke nuance is dat we een eventuele verbrekingsvergoeding of boete nooit zullen verhalen op zijn nieuwe werkgever. Dat is iets tussen Wout en zijn ex-team.”

Van den Bosch blijft bij zijn standpunt dat er bij Sniper Cycling dingen zijn gebeurd die niet door de beugel kunnen. “En dat ons dossier dus krachtig genoeg is. Dat zal in de toekomst wel duidelijk worden.”

Gebrek aan conditie
Marc Lamberts, trainer van Van Aert, gaf maandag aan bezorgd te zijn. “Van Aert koerst met muizenissen in het hoofd. Het maakt hem minder belastbaar op training, waardoor ook het trainingseffect vervalt”, klinkt de uitleg van Lamberts. “In competitie kan hij minder diep gaan. Ik zie bijvoorbeeld lagere hartslagen dan normaal.” Van den Bosch deelt de bezorgdheid met Lamberts. “Wout is tot dusver goed omgegaan met de hele zaak”, zegt de manager. “Maar hij is ook maar een mens. Weerbaarheid heeft zijn grens.”

Dit artikel delen:

18 Reacties

achterhoeker 20 november 2018 om 10:38

Welkom bij Jumbo Wout!
Zat met zn hoofd allang op de weg en niet in het veld…
Goed team erom heen…Wordt interresant.

AWestie 20 november 2018 om 10:44

“Een belangrijke nuance is dat we een eventuele verbrekingsvergoeding of boete nooit zullen verhalen op zijn nieuwe werkgever. Dat is iets tussen Wout en zijn ex-team.” – Ik zit nog in dubio of dit positief is of dat Jef al aan de onderhandelingen is begonnen. In het laatste geval staat Jumbo er nog steeds goed voor, aangezien ze Wouts salariseisen voor 2020 al weten.

Jeff 20 november 2018 om 10:51

Perfect. Een stabiele, professionele World Tour-omgeving; dat is wat Van Aert nu nodig heeft om de weg omhoog terug in te zetten.

Van Aert-Van der Hoorn; die gaan brokken maken!

EddyB1958 20 november 2018 om 11:17

Of topic Gisteren was Het Laatste Nieuws niet de meest betrouwbare krant…
On topic Het zou me niet verbazen moest er toch een financieel akkoord komen,niet de volle pot van 5,maar 3 tot 3,5 Ton.

Jeff 20 november 2018 om 11:59

Of topic: eerste keer dat je leest dat Jumbo en Van Aert met elkaar in verband gebracht worden? Als jij mee bent HLN ook wel zeker…

EddyB1958 20 november 2018 om 13:44

Vandaag onbetrouwbaar is morgen ook voor mij…

Jeff 20 november 2018 om 14:09

Lieve Eddy, probeer me maar in een hoekje te duwen als je wil, maar het is niet omdat ik gisteren kritisch was en mijn twijfels heb bij een deel van de berichtgeving in HLN dat ik gezegd heb dat er enkel leugens in hun krant staan.

kelderfan 20 november 2018 om 11:43

Dat lijkt mij goed nieuws voor Team Jumbo.

kielabokki 20 november 2018 om 11:51

Krijgt Woutje toch zijn zin. #cynischapplaus

EddyB1958 20 november 2018 om 13:48

Ik ben er al een tijdje zeker van dat er financieel iets zal geregeld worden tussen de 3 partijen.

kielabokki 20 november 2018 om 16:06

Dit was de hele opzet van Wout al die tijd. Geen feit, maar mijn gevoel.

Emergo 20 november 2018 om 16:54

@Kielabokki Geneuzel.

HennieK 20 november 2018 om 14:14

Lijkt me goed nieuws voor alle partijen inclusief de supporters. Als dit afgewikkeld is kunnen we eindelijk weer praten over waar we verstand? van hebben, koers! :-)

wielrenner 20 november 2018 om 14:36

Alles was al maanden zo geregeld. Voor mij is dit géén nieuws.

Mwielerfan 20 november 2018 om 16:48

“voor het eerst praten met de ploegleiding van Jumbo”
Volstrekt ongeloofwaardig dat hier voor het eerst over gesproken wordt. Waarom neemt wielerflits deze leugens over?
Als er nu voor het eerst over gesproken wordt en ze hebben ongeveer 23 werkdagen voor een deal nog, dan moet die manager altijd met alle ploegen tegelijk praten.

Jeff 20 november 2018 om 17:48

Ze hebben al een deal voor 2020. Lijkt me mooi als basis om nu sneller te kunnen werken.

Steven Dumolleman 20 november 2018 om 17:24

Edit redactie: On topic aub. Op het forum is ruimte voor zulke vragen.

r525 20 november 2018 om 21:41

Schijnheilig verhaal weer. Wout heeft er alles aan gedaan om volgend jaar al bij Jumbo te fietsen. Laten we nou niet gaan doen alsof er nog iets geregeld moet worden…

Headlines

Materiaalzone

Populair