Nieuw contract Wout Poels bij Bahrain Victorious: “Ik voel mij thuis hier”

maandag 25 oktober 2021 om 18:07
Nieuw contract Wout Poels bij Bahrain Victorious: “Ik voel mij thuis hier”

foto: Cor Vos

Wout Poels voelt zich thuis bij Bahrain Victorious en mede daarom heeft hij zijn handtekening gezet onder een nieuw contract bij de WorldTour-ploeg. Dat nieuws konden wij vorige week al melden op WielerFlits.

De 34-jarige Poels heeft nu ook gereageerd op zijn contractverlenging. “Ik ben blij dat we uiteindelijk een overeenkomst hebben kunnen vinden en dat ik kan blijven koersen bij dit team”, vertelt de Limburger, die aanvankelijk zou vertrekken bij Bahrain Victorious. De ploeg had dat nieuws immers al bekendgemaakt.

“Afgelopen seizoen hebben we als collectief een aantal heel indrukwekkende resultaten behaald”, zegt Poels. “Ik voel mij thuis hier. Er is een goede spirit tussen de renners en de stafleden, dat helpt je bij het focussen op de prestaties.”

Na vijf jaar Vacansoleil, een jaar Omega Pharma-Quick-Step en vijf jaar Team Sky gaat Poels in 2022 zijn derde jaar met Bahrain Victorious in. Dit jaar was hij een van de opmerkelijke renners van zijn succesvolle ploeg in de Tour de France waar hij tot en met de laatste bergrit met Tadej Pogacar om de bergtrui streed. Uiteindelijk moest Poels pas op de slotcol naar Luz-Ardiden zijn hoofd buigen voor de tweevoudig Tourwinnaar.

Dit artikel delen:

9 Reacties

De Siepel 25 oktober 2021 om 18:15

Zal wel water bij de wijn.gedaan hebben. Zoveel heeft hij niet laten zien, onze Wout.

Renaissance 25 oktober 2021 om 18:42

Edit redactie: Insinuaties mogen geplaatst worden in het daarvoor bestemde forumtopic.

thorsen 25 oktober 2021 om 18:49

Edit redactie: Reactie is aangepast.

Titaantje 25 oktober 2021 om 18:55

Hij heeft wsl zijn salareisen wat gematigd na de markt afgestruind te hebben en te realiseren dat de waarde van een 34-jarige klimmer toch niet meer zo hoog liggen. Ik denk dat hij bij Bahrain ook best op zijn plek zit, vooral als hij niet iedere keer hoeft te werken voor Landa, die meestal toch door het ijs zakt,

Arry1338 25 oktober 2021 om 22:29

Als je eerst wordt gemeld bij de vertrekkers om vervolgens toch een contract te tekenen weet je dat het niet zo is gelopen uit luxe. Vanuit beide partijen waarschijnlijk. Het zal me niets verbazen als een andere transfer is afgeketst vanwege de slechte publiciteit, en er daarom toch plek was voor Wout. Fijn voor hem maar veel verwacht ik er toch niet meer van. Overigens vind ik het ook een illuster rijtje ploegen waar Wout uiteindelijk voor heeft mogen en kunnen rijden. Maar toch heeft hij altijd iets aandoenlijks en eerlijks over zich. En stiekem gun ik hem ook altijd wel wat moois al ben ik nooit écht fan geweest. Hij lijkt wat dat betreft lang te kunnen teren op de sympathie die er voor hem is na zijn zware val en immense opofferingen voor Froome.

Rutgerj81 25 oktober 2021 om 23:54

Wat een onsamenhangend verhaal.

Titaantje 25 oktober 2021 om 23:55

ach, idere renner heef ttoch een illuster rijtje ploegen achter de naam, omdat iedere ploeg een illustere historie heeft? Ik vind dat nogal rare verwijzingen die mensen hier maken. Ik begrijp niet waarom pak em beet Bahrain en Astana hier altijd als gedopeerde boeven wordenn afgeschilderd, terwijl er volgens mij even rare leidinggevenden en even gekke prestatiecurve-ontwikkelingen zijn bij ploegen als Bora en Jumbo.

Arry1338 26 oktober 2021 om 06:38

Haha klopt mijn verhaal is wel aardig onsamenhangend :p. Sorry daarvoor.

@Titaantje
Ik vind Vacansoleil, Omega, Sky en Bahrein toch wat anders dan pak hem beet Lotto, Movistar, DSM en elke Franse ploeg.

D.Koch 26 oktober 2021 om 01:23

Lekker Wout. Prima op je plek in dat team

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair