Omloop van Valkenswaard • Van Schip • SEG • Jumbo U23
Slag om Norg 2019 - foto: Orange Pictures
zondag 6 september 2020 om 11:15

Omloop van Valkenswaard • Van Schip • SEG • Jumbo U23

Nationaal Ondanks de Tour-drukte staat er dit weekend ook een nationale koers in de Topcompetitie op het programma. We blikken in deze WielerFlits Nationaal uitgebreid vooruit op die wedstrijd, met daarnaast de nodige nieuwtjes uit het Nederlandse circuit! Lees onder meer een boeiend interview met Jan-Willem van Schip, de avonturen van SEG Racing Academy in de Giro voor beloften én de volgende transfer van de Jumbo-Visma Academy.

Voorbeschouwing: Omloop van Valkenswaard 2020

Druk op de ketel! De Omloop van Valkenswaard is zondag een van de meest belangrijke – en ook weinige – koersen in het continentale peloton. Iedereen wil zich bewijzen in deze Topcompetitie-wedstrijd, maar de vraag is of dat gaat lukken met zestig kilometer aan gravelstroken in het vooruitzicht. Wie grijpt de zege? WielerFlits blikt vooruit.

Historie
De Omloop van Valkenswaard is een relatief nieuwe wedstrijd. Pas in 2018 stond de wedstrijd voor het eerst op de kalender van de KNWU. Het initiatief werd genomen door TWC De Kempen, dat een jaar eerder de leeftijd van zeventig jaar had bereikt. “We beseften ons dat we wel honderd licentiehouders hadden, maar geen eigen wedstrijd”, klinkt het vanuit de organisatie. “We hebben vervolgens de koppen bij elkaar gestoken en besloten een klassieker te organiseren.”

De eerste editie was een groot succes, met Robin Blummel als winnaar bij de beloften en Adne Koster bij de junioren. Beide coureurs staan ook zondag weer aan het vertrek om over de Brabantse gravelstroken te denderen. Zij zijn voorlopig de enige winnaars van de wedstrijd, omdat een jaar later door een gebrek aan politiebegeleiding de wedstrijd werd afgelast.

Parcours
De coureurs krijgen in de Omloop van Valkenswaard niet minder dan zestig kilometer aan gravelstroken voorgeschoteld en zeventig kilometer aan klinkerstroken. Op een totaal van 180 kilometer is dat erg veel. Het is zeker dat een sterke coureur straks het zegegebaar zal maken in Valkenswaard.

Het parcours bestaat uit twee grote lussen en drie kleine lussen. De grote lus bestaat uit ongeveer vijftig kilometer en voert het peloton via Dommelen weer terug naar Valkenswaard, terwijl de kleine lus een afstand van dertig kilometer bestrijkt ten zuiden van Valkenswaard.

Het zwaartepunt van de wedstrijd ligt bij de gemeente Borkel en Schaft, waar het peloton elke ronde passeert. Niet alleen wacht daar een lange gravelstrook, maar ook nog eens een kasseistrook. Wie kans wil maken op de zege, mag hier niet te ver van achteren zitten.

Start: flag-nl 13.00 uur
Finish: flag-nl 17.15 uur

Favorieten
Veel coureurs maken zondag kans op de overwinning in Valkenswaard. De aanwezige teams hebben niet geschroomd om hun beste afvaardigingen naar deze tweede manche in de Topcompetitie te sturen. Het is te zien aan de deelnemerslijst. Deze wordt gekleurd door een aantal sterke coureurs die hun sporen al hebben verdiend in het wielrennen en ook door een aantal grote talenten.

De topfavoriet heeft in de afgelopen jaren regelmatig huisgehouden op dit niveau. Coen Vermeltfoort hoeft niemand te vrezen in een sprint. Maar ook als de wedstrijd niet op een spurt uitdraait, ligt het in de lijn der verwachting dat hij zal meezitten. Wie houdt hem dan van de zege af? Een eenzame vluchter, misschien. Of een klein groepje dat naar de finish rijdt. Peter Schulting kan perfect in het ploegenspel van VolkerWessels-Merckx worden ingezet, in dat geval. Zijn tiende plaats op het NK bij de profs onthulde zijn uitstekende vorm.

Is Vermeltfoort de te kloppen man? – foto: Cor Vos

Bij SEG Racing Academy zijn de blikken gericht op Maikel Zijlaard als rappe man na een zware koers. Ook van Zijlaard mag worden verwacht dat hij meezit. In de finale heeft de Zuid-Hollander dan maar weinig renners te vrezen. Ook met Sven Burger aan zijn zijde kan SEG Racing Academy zomaar eens zegerijk zijn. Eerstejaars elite-renner Burger werd vorig jaar al eens zesde in de Slag om Norg, een koers die ook over gravelwegen gaat.

Metec-TKH, A BLOC en BEAT maken met oud-Roompot-renners goede kans op de zege. Van Jan-Willem van Schip weten we al dat hij dol is op gravel. Met zeges in de Slag om Norg en Ronde van Drenthe achter zijn naam is hij altijd kansrijk. Ivar Slik kan dit als Europees kampioen strandracen ook heel goed, hetgeen hij recentelijk in de Omloop van het Hageland bevestigde. Jesper Asselman toonde in de Czech Cycling Tour aan goed in vorm te zijn.

Jan-Willem van Schip gaat keihard boren in Valkenswaard – foto: Cor Vos

Metec-TKH heeft echter meer namen om op te letten. Marijn van den Berg is een echte renner voor de klassiekers. De Utrechter heeft daarnaast ook nog eens een ijzersterk eindschot. Er zijn daarom ook maar weinig renners die met Van den Berg naar de meet durven te rijden. De grootste dark horse voor deze wedstrijd is echter Adne Koster. Als junior won de nu 20-jarige coureur hier al eens, dus kent Koster de wegen goed en ook het klappen van de zweep.

Tot slot blijft er nog een aantal renners over dat genoemd moet worden. Hartthijs de Vries zit er in finales van Nederlandse klassiekers altijd bij. Zondag zou de renner van Vlasman dus zomaar eens met de zege aan de haal kunnen gaan. Andere outsiders luisteren naar de namen Yves Coolen, Robin Blummel, Jarno Gmelich Meijling, Bas van der Kooij, Adriaan Janssen en Nederlands kampioen bij de beloften Stijn Daemen.

Favorieten volgens WielerFlits
**** Coen Vermeltfoort
*** Jan-Willem van Schip, Ivar Slik
** Jesper Asselman, Maikel Zijlaard, Peter Schulting
* Sven Bugter, Hartthijs de Vries, Marijn van den Berg, Adne Koster

Website organisatie

Weer en TV
Het is zondag droog en lichtelijk bewolkt in Valkenswaard met een temperatuur van ongeveer achttien graden. De wind zal met een kracht van twee vermoedelijk geen rol van betekenis spelen in de Omloop van Valkenswaard. Topcompetitie is er wederom met een liveticker bij. Een samenvatting volgt later in de week op Eurosport.

WielerFlits Nationaal is zondag met Julian Dubbeld aanwezig bij de Omloop van Valkenswaard.


Nieuwstips of opmerkingen?

[email protected]


foto: Cor Vos

Jan-Willem van Schip na eerste koersmaand: “Met een goede vorm koop ik niks”

Pas op 15 augustus maakte Jan-Willem van Schip zijn debuut voor BEAT Cycling Club in een wegwedstrijd, namelijk Dwars door het Hageland. Sindsdien reed hij vier koersen. Afgelopen week zat hij in de ontsnapping van de Brussels Cycling Classic en dus waren we benieuwd hoe de hardrijder terugkijkt op zijn eerste koersweken in dienst van BEAT. “Het gaat wel steady. We hebben ons gewoon laten zien de laatste weken”, blikt Van Schip terug.

“Op het NK was ik echt sterk, daar ben ik wel trots op. Ik was alleen net niet goed genoeg en had net niet de goede timing om nog mee te zitten. Daarna was de Druivenkoers voor mij iets te zwaar. In Brussel zat ik in de vlucht en zat ik er echt lekker in. Maar ik kijk ook vooruit, want er komen nog mooie dagen aan.” Daarmee doelt hij onder meer op de Antwerp Port Epic die eraan zit te komen.

Van Schip liet zich dus vanuit de aanval zien de afgelopen koersen. Het resulteerde in een 22ste plaats in Dwars door het Hageland, een 12de plek op het NK, een 44ste plaats in de Druivenkoers en een 48ste plek in de Brussels Cycling Classic. “Ik fiets niet voor de publiciteit, maar voor uitslagen. De kans is dan voor mij groter als ik dat doe vanuit een vlucht en als er een groepje aansluit die het haalt tot de finish”, legt hij zijn aanvallende koerstactiek uit. “Maar in Brussel was een goede uitslag door de vele sprinters niet mogelijk.”

Antwerp Port Epic
De hardrijder uit Schalkwijk is blij met zijn huidige vorm. “Het niveau is goed, maar daar koop ik helemaal niets voor. Een goede vorm betekent niet direct ook een goede uitslag, maar ik heb mij goed voorbereid en kijk uit naar de Antwerp Port Epic”, zegt Van Schip, die daar als eens vijfde (2018) en achtste (2019) werd. “Dat wil ik verbeteren. Het is lastig te zeggen of ik de vorm heb om mee te doen voor de zege. Het is mijn derde deelname. Vorig jaar reed ik veel lek en het jaar daarvoor was ik echt kansrijk. Dan vind ik het niet gek om te zeggen dat ik mee ga doen voor de winst daar.”

Wat is het geheim van een goede uitslag rijden in een wedstrijd als de Antwerp Port Epic, een van de Belgische klassiekers over onverharde wegen? “Je moet gewoon kneiterhard fietsen en dan komen er heel veel kasseien en gravelstroken. Dan wordt iedereen heel moe en dan moet jij iets minder hard moe worden. En juist dán moet je aanvallen”, zegt hij op zijn Van Schips. “Maar uiteindelijk gaat het niet om de tactische moves die je maakt, het gaat om de uitslag.”

Van Schip tot het uiterste op het NK – foto: Cor Vos

Dat Van Schip pas in Dwars door het Hageland debuteerde voor het team, had te maken met zijn baanprogramma. Daardoor miste hij dit voorjaar enkele Nederlandse koersen. Ondanks dat hij lang moest wachten, voelt hij zich echt onderdeel van de BEAT-formatie. “Het gaat goed, ik ben echt enthousiast over de ploeg”, vertelt hij. “Ik heb met de ploeg ook een podcast gemaakt en daar hebben zij mij in gesteund. Ze denken mee, terwijl ik normaal tegen een muur aanloop. Daar heb ik echt respect voor. Het is een coole ploeg. We zijn lekker bezig en de energie is goed.”

Combinatie weg-baan
Na twee jaar bij Roompot te hebben gereden deed Van Schip een stapje terug. Hij ziet BEAT, dat zich profileert als de tweede wielerploeg van Nederland, zeker in staat om uit te groeien tot ProTeam. “Waarom niet? Ik denk dat ze alles in het gareel hebben, maar dan is er wel wat anders nodig. Ben je een suikeroom en wil je de wielrennerij sponsoren? Dat lijkt mij zo geregeld. Dan moet het zeker kunnen met BEAT. Alles is aanwezig voor een prima ProTeam.”

Over volgend jaar wil Van Schip nog niet nadenken. “Daar ben ik nog niet mee bezig. Ik denk nu aan hard fietsen en wat later komt, komt later wel”, geeft hij aan. “Ik weet wel dat ik begin volgend jaar geen verplichtingen heb op de baan. Dat biedt wat meer ruimte voor een wedstrijdprogramma. Die voorjaarskoersen vind ik mooi om te rijden, daar liggen ook mijn ambities. Hoe eerder ik die kan rijden, hoe beter. Daarnaast helpt een zwaarder wedstrijdprogramma alleen maar richting Tokio. Dat zorgt alleen maar voor extra’s. Die combinatie is echt goed.”

Hij zegt open te staan voor een langer verblijf bij BEAT Cycling Club, maar steekt zijn ambities niet onder stoelen of banken. “Die stap hoger heb ik altijd gewild en natuurlijk ben ik het liefst prof op de weg. Maar daar heb ik nu geen invloed op. Ik wil nu vooral vlammen in de wegwedstrijden die nog komen dit seizoen.”


Beloftenkampioen Stijn Daemen debuteert in rood-wit-blauw

Stijn Daemen is een van de renners die zondag namens ABLOC aan de start zal verschijnen in de Omloop van Valkenswaard. De beloftenkampioen van de VAM-berg maakt er zijn debuut in zijn gloednieuwe kampioenstrui, die hij onlangs kreeg van kledingsponsor Forte.

Het team van ABLOC CT bestaat naast Daemen ook uit Stijn Appel, Martins Pluto, Ivar Slik, André Luijk, Rick van Breda en Adriaan Janssen.

Het programma van de continentale ploeg van manager Paul Tabak is na Valkenswaard redelijk karig. Het team mag in ieder geval opdraven in de Antwerp Port Epic, de Omloop van de Braakman, Parijs-Chauny en het NK tijdrijden. Tabak is nog in afwachting van een startplek in enkele andere koersen, zoals Parijs-Tours voor beloften.


BEAT met Van Schip en Van der Kooij in Valkenswaard

BEAT Cycling Club heeft de opstelling voor de Omloop van Valkenswaard van zondag op papier. Met Jan-Willem van Schip heeft het team een aanvaller in de gelederen, terwijl Bas van der Kooij de sprinter van dienst is. Ook de Belg Yves Coolen (14e in het Hageland, 28ste in de Druivenkoers en 27ste in de Brussels Cycling Classic) is van de partij.

De selectie van het continentale team van ploegleider Egon van Kessel wordt gecompleteerd door Luuc Bugter, Alex Mengoulas, Stefano Museeuw en Guillaume Seye.


Marten Kooistra succesvol geopereerd

Het seizoen zit er al op voor BEAT-renner Marten Kooistra. De Fries is eind augustus onder het mes gegaan om een beknelde liesslagader te laten behandelen. Die operatie is succesvol verlopen. “Ik mocht na drie dagen weer naar huis en heb sindsdien wat oefeningen meegekregen om alles soepel te houden”, vertelt hij op de ploegsite.

“De eerste vier weken na de operatie mag ik het niet te veel belasten, maar daarna mag ik weer rustig beginnen met fietsen. Ik kijk er ook echt naar uit om weer te beginnen! Vanaf dan is het weer opbouwen naar het nieuwe seizoen”, aldus Kooistra. Deze maand voert BEAT gesprekken met de renners over hun toekomst bij de ploeg.


Jumbo-Visma Development heeft derde aanwinst binnen

foto: Cor Vos

Het Jumbo-Visma Development Team heeft opnieuw een junior-renner aangetrokken voor 2021. Darren van Bekkum voegt zich komend seizoen namelijk bij de Nederlandse opleidingsformatie, vertrouwen meerdere bronnen toe aan WielerFlits.

De 18-jarige coureur uit Maarn heeft dit jaar een reuzenstap in zijn ontwikkeling gemaakt. Waar hij als eerstejaars junior nog overal losgereden werd, zet hij dit jaar in alle trainingskampen van zijn club records neer. Die stormachtige ontwikkeling is te wijten aan het feit dat Van Bekkum koerservaring mist. Na jarenlang te hebben gevoetbald, is hij pas vorig jaar begonnen met wielrennen. Daarvoor blijkt de jonge Utrechter – geboren in Amersfoort – het nodige talent te hebben.

Dit voorjaar gaf de KNWU een clinic bij Van Bekkums club WV Eemland. Aan de hand daarvan werd hij uitgenodigd voor een trainingskamp in Limburg. Tijdens een test op de Camerig reed hij drie keer een tijdrit heuvelop, waar hij respectievelijk drie keer strandde tussen de vijf minuten en elf seconden en de vijf minuten en zestien seconden. Doorgaans reden KNWU-junioren daar in het verleden toptijden tussen vijf minuten en 35-45 seconden. Een aanmerkelijk verschil, dus.

De naam van Van Bekkum verscheen dit seizoen al een keer eerder in WielerFlits Nationaal. Hij deed als junior namelijk mee aan de Eseries van SEG Racing Academy. Tijdens een virtuele wedstrijd op de Mont Ventoux bleef de jonge Amersfoorter het langst in het wiel van Thymen Arensman (nu prof), die op zijn beurt al teamrecords van Team Sunweb verbrak. Hij kon Van Bekkum toen pas op anderhalve kilometer van de streep lossen. Geen echte koers, maar het zegt toch iets.

Dat bleek tijdens een aantal fysieke vermogenstesten waaraan verschillende Continental-teams en opleidingsploeg hem aan onderworpen. Naar verluidt haalde hij daar heel hoge waardes. Van Bekkum is ongeveer 1.75 meter lang en is ook qua gewicht een klimmerstype. Hij zal echter nog veel moeten leren, maar past daardoor wel perfect binnen de filosofie van de Jumbo-Visma Academy. De jongeling is nog extreem kneedbaar, waardoor ze het talent perfect kunnen smeden.

Eerder werd ook al duidelijk dat Loe van Belle (18) en de even oude Johannes Steine-Mittet uit Noorwegen volgend jaar ook hun opwachting maken bij Jumbo-Visma U23.


Internationale wielerweek van Kooij-pi en Bartali

Olav Kooij – foto: Léon van Bon/Topcompetitie

Jumbo-Visma Development zou aanvankelijk zonder Olav Kooij aantreden in de Internationale Wielerweek van Coppi & Bartali. De Nederlandse opleidingsploeg rijdt tijdens de Italiaanse 2.1-profkoers met een mixteam, dat door de UCI-regels dit jaar mogelijk is.

Zodoende reden Pascal Eenkhoorn en Taco van der Hoorn de afgelopen week met de beloftenploeg mee. De eerstgenoemde won bovendien de afsluitende, lastige etappe. Eenkhoorn versloeg in de eindsprint Diego Ulissi van UAE-Emirates en hij eindigde bovendien als zesde in het eindklassement. Na zijn achtste plek in de Czech Cycling Tour en een vierde plaats op het NK op de weg, is dat de volgende mooie opsteker voor de 23-jarige derdejaars prof uit Genemuiden.

Niet alleen Eenkhoorn was echter trefzeker deze week. Ook de 18-jarige wonderboy Kooij was aan het feest. De jongeling tekende onlangs per 1 juli 2021 een profcontract bij het WorldTour-team van Jumbo-Visma en pakte in de openingsrit ook meteen zijn eerste profzege mee. De toptalent versloeg in de massasprint vlotjes Ethan Hayter (Team Ineos) en Phil Bauhaus (Bahrain-McLaren).

Opvallend detail: toen we Kooij vorige week spraken, vertelde hij dat-ie na een drukke koersperiode uit de selectie voor deze koers was gehaald. Last minute is hij toch naar Italë afgereisd, omdat zijn voorziene ploegmaat Michel Heßmann niet volledig koersfit uit Frankrijk was teruggekeerd. Daarom werd de keuze gemaakt om Kooij toch op te roepen, die daarvan dankbaar gebruikmaakte.

Olav Kooij (18) pakt eerste profzege in openingsrit Coppi e Bartali


Corona-capriolen dwarsbomen Nederlandse ploegen in Polen

Rick Ottema – foto: Metec-TKH

In Polen is vrijdag de derde – en tegelijk ook eerste – etappe in de Baltyk-Karkonosze Tour (2.2) verreden. De rit werd gewonnen door het Deense sprinttalent en eerstejaars prof bij Uno-X Frederik Rodenberg, voor oud-profs Alan Banaszek (23, ex-CCC, ex-Caja Rural-Seguros RGA) en Maciej Paterski (ex-Liquigas en ex-CCC).

Op zich niets opvallends aan, ware het niet dat er vier Nederlandse ploegen aan het vertrek staan: Dutch Food Valley. Allinq-Krush-De IJsselstreek, Metec-TKH en Jumbo-Visma Development. Maar het meest in het oog springende nieuws uit die koers is dat de eerste twee ritten geschrapt zijn vanwege corona. Desondanks vond de organisatie het vrijdag veilig genoeg om te starten.

Rick Ottema verzekerde zich in deze etappe namens Metec-TKH van de eerste bergtrui. Alain Broos van De IJsselstreek was de eerste Nederlander in de daguitslag op plek negen. Door bonificatieseconden verzameld te hebben onderweg, staan diezelfde Ottema, Thijs de Lange, Jason van Dalen (alle drie van Metec) en Tim van Dijke (Jumbo-Visma Development) respectievelijk en virtueel vijfde, zesde, zevende en achtste in het klassement.

De Poolse UCI 2.2-koers duurt nog tot en met zondag. Of tenminste, als de resterende twee etappes daadwerkelijk plaatsvinden.


SEG Racing Academy lacht én grimast in de Giro d’Italia U23

Jordi Meeus (midden) – foto: Petros Gkotsis

SEG Racing Academy is op dit moment actief in de Ronde van Italië voor beloften, zo’n beetje de enige grote rittenkoers die nog over is in het U23-circuit. De ploeg van Aike Visbeek ging met hoge verwachtingen naar Italië toe, maar kon die maar deels inlossen.

David Dekker – volgend jaar prof bij Jumbo-Visma – sprak aan het begin van de ronde over een hectische start. Daarbij kwam SEGs klassementsman en Italiaans beloftenkampioen Marco Frigo meteen in de penarie. “Het was vanaf kilometer 0 écht koers. Marco had last van maagproblemen en Stan Van Tricht kwam ook zwaar ten val in de eerste etappe. Tijdens de tweede rit waren er in de eerste vijftien kilometer meteen twee massale valpartijen door regenval. De koers is toen twee keer geneutraliseerd, tot alles weer droog was. Het was dus een gek begin en zelf ging ik ook nog twee keer onderuit; hechtingen in mijn elleboog en een zere heup. Geen erge dingen, dus.”

Teammanager Visbeek is met misschien wel de sterkst mogelijke ploeg gestart. Ook Daan Hoole, Jordi Meeus en Harrison Wood – die door oververhitting in de eerste etappe een goed klassement kon vergeten – waren present. “In een peloton dat heel graag wilde koersen, waardoor het heel hectisch en intens was”, geeft hij mee. “We hebben spannende etappes gezien, waarbij we twee keer net naast een hoofdprijs (ritzege, red.) grepen. Door het vroege uitvallen van Marco en Stan hadden we niet genoeg mankracht om alles terug samen te brengen voor een sprint. Maar ze bleven met z’n vieren strijdbaar en samen hebben ze het toch voor elkaar geknokt om die felbegeerde ritzege binnen te slepen!”

Aike Visbeek – foto: Petros Gkotsis

“Harrison heeft berenwerk verricht door in twee etappes op rij heel de dag op kop te rijden”, gaat Visbeek verder. “Ook David en Daan leverden heel sterk werk in de sprintvoorbereiding. Het niveau is hier erg hoog, met in elke etappe wel spannende situaties. Het is daardoor een heel attractieve koers, echt eentje waar je als renner karakter van krijgt.” Ondanks de pech bezorgde Jordi Meeus toch de kers op de taart in de zesde etappe. De 22-jarige Belg was er met twee tweede plaatsen al een paar keer dichtbij, maar in de zesde etappe was het in de massasprint dan eindelijk raak voor de laatstejaars belofte van de Nederlandse formatie.

“Eerder won ik al de sprint in de tweede etappe, maar toen bleef aanvaller Luca Colnaghi voor ons net een seconde buiten schot”, vertelt Meeus, die ook al twee keer viel deze week. “Woensdag leverden we weer superwerk af met de ploeg en deed Daan Hoole een voortreffelijke lead out. Helaas was er met Jonathan Milan net één gast sneller dan ik was. Ik werd tweede op een half wieltje en daar baalde ik echt enorm van; ik wilde het teamwerk van de ploeg heel graag afronden. Uiteindelijk lukte het donderdag toch en daar ben ik super blij mee! Na al die tegenslag kunnen we daarom ook wel spreken van een geslaagde Giro.”

Meeus proost op zijn zege – foto: IsolaPress

De Ronde van Italië duurt nog tot en met zaterdag. Dan moeten de beloften onder andere over de gevreesde Mortirolo en finishen ze op de ook al zo zware aankomst in Aprica. Multitalent Tom Pidcock gaat daarin zijn roze leiderstrui verdedigen; de Brit staat soeverein bovenaan. Toekomstig prof bij Androni Giocattoli-Sidermec Kevin Colleoni volgt op een kleine anderhalve minuut, terwijl Giovanni Aleotti (volgend jaar prof bij BORA-hansgrohe) op ruim twee minuten als derde in de tussenstand staat.

flag-it Tussenstand Giro d’Italia U23 2020 na zeven van de acht etappes
1. flag-gb Tom Pidcock (Trinity Racing) in 23u01m23s
2. flag-it Kevin Colleoni (Biesse Arvedi) +1m28s
3. flag-it Giovanni Aleotti (CT Friuli) +2m08s
4. flag-be Henri Vandenabeele (Lotto Soudal U23) +2m20s
5. flag-it Filippo Conca (Biesse Arvedi) +3m23s
6. flag-it Edoardo Zambanini (Zalf Euromobil Désirée Fior) +3m50s
7. flag-us Sean Quinn (Hagens Berman Axeon) +4m26s
8. flag-ch Yannis Voisard (Swiss Racing Academy) +4m46s
9. flag-dk Asbjørn Hellemose (VC Mendrisio) +4m48s
10. flag-es Jokin Murguialday (Caja Rural-Seguros RGA U23) +5m19s
73. flag-nl Daan Hoole (SEG Racing Academy) +50m15s

Ritwinnaars tot nu toe
Etappe 1: flag-es Alejandro Ropero (Kometa-Xstra)
Etappe 2: flag-it Luca Colnaghi (Zalf Euromobil Désirée Fior)
Etappe 3: flag-it Luca Colnaghi (Zalf Euromobil Désirée Fior)
Etappe 4: flag-gb Tom Pidcock (Trinity Racing)
Etappe 5: flag-it Jonathan Milan (CT Friuli)
Etappe 6: flag-be Jordi Meeus (SEG Racing Academy)
Etappe 7: flag-gb Tom Pidcock (Trinity Racing)

Pidcock heerst in Italië – foto: IsolaPress


Corbin Strong komt dit jaar niet meer in actie voor SEG

 Bij SEG Racing Academy keken ze dit jaar reikhalzend uit naar de prestaties van Corbin Strong. De 20-jarige Nieuw-Zeelander werd eerder dit seizoen wereldkampioen op de puntenkoers (baanwielrennen) bij de elite en zou dit jaar in Europa op de weg gaan koersen. Dat gaat er alleen niet meer van komen. In verband met de reisbeperkingen door het coronavirus, zal Strong dit jaar geen wedstrijden meer rijden in het shirt van SEG Racing Academy. Volgend seizoen is de pijlsnelle Kiwi wel van de partij bij de Nederlandse ploeg.

Wereldkampioen Strong (in het midden) – foto: Cor Vos


Ploegwatchers

Sunweb Development – Maxim Horssels
Vlasman CT – Maxim Horssels

BEAT Cycling Club – Nick Doup
ABLOC CT – Nick Doup

Metec-TKH – Julian Dubbeld
VolkerWessels-Merckx – Julian Dubbeld

Jumbo-Visma Development Team – Youri IJnsen
SEG Racing Academy – Youri IJnsen

Nieuwstips: [email protected] 

RIDE Magazine
3 Reacties
Sorteer op:
5 september 2020 01:03
Beetje raar artikel zo. Het oogt nogal rommelig.
5 september 2020 07:27
Wat een baas is Van Schip ook. Hoop echt dat ie een profcontract krijgt.
5 september 2020 09:45
We hebben ook onze eigen supertalent blijkbaar... benieuwd wat voor stappen die jongen kan maken bij de Academy

Reacties zijn gesloten.