‘Nairo Quintana dicht bij miljoenentransfer naar Arkéa-Samsic’

dinsdag 4 juni 2019 om 11:27
‘Nairo Quintana dicht bij miljoenentransfer naar Arkéa-Samsic’

foto: Cor Vos

Het lijkt vrijwel zeker dat Nairo Quintana aan het einde van dit seizoen het tenue van Movistar zal inruilen voor dat van Arkéa-Samsic. Volgens El Pais is de Colombiaanse klimmer zeer dicht bij een overstap naar de Franse formatie.


Het is geen geheim dat Quintana op het verlanglijstje van ploegbaas Emmanuel Hubert staat. En om de 29-jarige Colombiaan te verleiden tast hij diep in de buidel. Quintana zou een bedrag van tweeënhalf miljoen euro per jaar kunnen verdienen. Daarnaast kan hij rekenen op een bonus als hij erin slaagt de Tour de France te winnen. Dit alles lijkt Quintana volgens de Spaanse krant te hebben overtuigd. Op bevestiging moeten we nog wel even wachten: de transfer mag immers pas vanaf 1 augustus wereldkundig worden gemaakt.

Eerder werd Arkéa-Samsic al in verband gebracht met Julian Alaphilippe, maar de Fransman verlengde onlangs zijn contract bij Deceuninck-Quick Step. Nacer Bouhanni en Alexis Gougeard zouden ook op interesse kunnen rekenen.

Dit artikel delen:

42 Reacties

Poeksel 4 juni 2019 om 11:31

De marktwaarde van Quintana is blijkbaar een miljoen hoger dan die van Carapaz.

koos verrek 4 juni 2019 om 11:37

Leuke move

jonas leemans 4 juni 2019 om 11:40

leuke transfer maar hij heeft daar geen helpers als barguil vertrekt

Jack2811 4 juni 2019 om 12:04

Dan zal anacona ook wel gaan

Polleke 4 juni 2019 om 13:12

Als Bargeuil blijft ook niet…

nummer3 4 juni 2019 om 14:04

Ja want is echt een ideale knecht.

vanSpringel 5 juni 2019 om 00:07

En er zal een tolk bij moeten komen. Overal waar Nairo gaat moet die mee. Het manneke spreekt alleen Spaans en geen frans.

Witte Trui 4 juni 2019 om 11:42

Mooi nieuws. Wellicht kan Quintana zijn inmiddels saaiere stijl van koersen aanpassen. Dit biedt ook mogelijkheden voor het blijven van Landa en/of Carapaz bij Movistar, hetgeen ik ook zou toejuichen.

Mystery Rider 4 juni 2019 om 11:48

-> Landa naar Bahrain
-> Carapaz naar Ineos
-> Quintana naar Arkea
Valverde tekent bij en wordt de mentor voor Soler en Enrique Mas die overkomt van DQS voor de grote rondes.

Zo, bij Movistar hebben ze hun schaapjes weeral op het droge !

Vinyakke 4 juni 2019 om 11:58

Valverde is nu wel echt op de terugweg. Mas en soler zijn niet evenwaardig aan de drietand carapaz/landa/quintana hoor! Ik zou landa of carapaz toch maar houden of ze gaan er op achteruit…

Ab Normaal 4 juni 2019 om 12:59

@Vinyakke
Mas gewoon tweede in de Vuelta. Quintana is geweest, ook een heel vervelende wieltjesplakker, geen tijdrit, presteert al jaren niet in de Tour. Die ben je beter kwijt dan rijk. Mas voor Quintana vind ik dus al een verbetering.
Carapaz zou ik houden, wat moet die nu bij Ineo? Lekker knechten.
En Landa is ook geen drama als Soler zich door ontwikkelt.
Van dat vrijgekomen budget zou ik eens een paar leuke klassieker renners nemen.

Mystery Rider 4 juni 2019 om 13:32

@Ab Normaal

Garcia Cortina zit helaas nog een jaartje vast bij Bahrein, dat wordt een grote in de klassiekers volgens mij! Zou een super aanwinst zijn voor de klassieke kern van Movistar want Roelandts was toch een teleurstelling dit voorseizoen!

Joop Zoetemelk 4 juni 2019 om 11:52

Quintana reed vanaf de jeugd iedereen aan gort in de bergen, hij lijkt de stap richting Tour winst niet te kunnen zetten..

Andere talenten uit Colombia laten dit jaar zien dat de (berg) koning van zijn troon is gestoten.

Javier 4 juni 2019 om 11:54

Arkea. Wat is dat? Nieuwe ploeg?

Youri IJnsen 4 juni 2019 om 13:07

Het vroegere Fortuneo, de ploeg van Warren Barguil en André Greipel.

Verweggistan 4 juni 2019 om 15:49

Het vroegere Bretagne, ploeg van de broers Feillu ;)

Witte Trui 4 juni 2019 om 11:55

@ Mystery Rider; bij Bahrein hebben ze met het vertrek van Nibali inderdaad ook een vacature en daar is Landa zeer geschikt voor. Wanneer Carapaz dan naar Ineos gaat om te cashen (denk dat Movistar dat trouwens kan evenaren), wil de la Cruz wellicht de omgekeerde weg bewandelen.

Mystery Rider 4 juni 2019 om 13:25

De la Cruz, yes, had ik nog niet aan gedacht.

Voor de rest 100% akkoord, ik denk ook wel dat Movistar het nodige budget heeft als Quintana en Landa vertrekken om het contract van Carapaz open te breken en te verbeteren. Indien ik in het management van Carapaz zat, zou ik hem ook aanraden te blijven, hij is tenslotte nog maar 26 en kan rustig verder groeien bij Movistar.

LucasR 4 juni 2019 om 11:57

Ik zou als ik Landa was nu lekker bij Unzué blijven.

Jack2811 4 juni 2019 om 12:06

Inderdaad!

guyremgabdel 4 juni 2019 om 11:58

Het wielrennen begint heel sterk op het voetbal te lijken sedert dat de managers hun intrede hebben gedaan. Voor wanneer de invoering van transfersommen ?

NDI22 4 juni 2019 om 14:49

Gaat ook nog wel komen wanneer de sponsoren langer zekerheid bieden en renners voor langere periodes vastgelegd worden. Is soms al sprake van zelfs.

hartstikkebedankt 4 juni 2019 om 12:10

Als er zeker 2 vertrekken uit Landa, Carapaz en Quintana dan lijkt het me wel duidelijk dat Enric Mas naar Movistar zal gaan. Movistar krijgt wel een zware kluif mochten ze alle drie vertrekken.

Chasse_patate 4 juni 2019 om 12:11

Uiteindelijk verdienen de wilerploegen er niets aan. Ik zou zeggen dat die er ook geld aan moeten verdienen. Nu kan je gewoon gratis renners wegkapen

ditisdavid 4 juni 2019 om 12:21

Carapaz naar Ineos, Quintana naar Arkea, Landa naar Bahrein, Valverde lijkt klaar. Dan mag Movistar, net als CCC, Katusha en DD, aan een compleet nieuwe ploeg bouwen. Wordt een rare transferperiode zo.

leegloper 4 juni 2019 om 12:30

Pfffgh, willen ze de sport kapot maken met dat soort salarissen? Ohnee, het is Arkea ipv Ineos.

ifor 4 juni 2019 om 12:30

Lekkere ondersteuning ook daar!

Witte Trui 4 juni 2019 om 12:49

Zo slecht is de ondersteuning toch niet bij Arkea? En Quintana mag vast 2 helpers meenemen.

Bij nader inzien moet ik mezelf corrigeren. Naast Barguil houdt het niet over (Hardy, Moinard en Bouet kunnen nog, dan is het snel over).

jooprioolpijp 4 juni 2019 om 12:57

Als ik 2.5 miljoen mocht investeren zou ik niet 1 Quintana nemen. De kans dat hij ooit nog een grote ronde wint lijkt me minimaal, mede gezien z’n meestal laffe koersgedrag. De ontbrekende ondersteuning bij Arkea zal niet helpen. Kortom, hier wordt publiciteit gekocht door een ploeg zonder visie – althans voor mij als buitenstaander.

04398 4 juni 2019 om 13:21

En dan ook maar meteen de WT in, in de plaats van Katusha of Dimension Data

west 4 juni 2019 om 13:23

Landa en Carapaz zijn gek als ze nu nog bij Movistar weggaan. Met z’n tweetjes een beetje de grote rondes verdelen en iedere ronde maximaal ondersteund worden. Geen gezeik met sprinters, klassiekerkopmannen, vrijbuiters, tijdrijders. Enkel Valverde nog een paar jaar gedogen, Soler een beetje onder de duim houden, ze verdienen daar heus niet heel weinig. Lijkt mij prima…

Fast Freddy 4 juni 2019 om 13:33

+1
lol, ik dacht te lezen Valverde drogeren

west 4 juni 2019 om 13:36

Dat werkt ook…

Jean Dumas 4 juni 2019 om 14:03

Landa gaat naar Bahrain. Met een beetje mazzel kan ie daar een keer kopman zijn.

lathumnees 4 juni 2019 om 13:40

inderdaad west.

Scott Sunderland 4 juni 2019 om 14:41

Ik vermoed dat ze helemaal voor Carapaz gaan bij Movistar volgend jaar. Die neemt het salaris van Quintana plus wat van Landa gewoon over. Landa zal wel zoals gepland naar Bahrein gaan.

Wat betreft Quintana ben ik vooral benieuwd naar de komende Tour. Hij heeft zich 100% op de Tour gericht. Hij is aan zijn stand verplicht daar te schitteren en te laten zien dat hij nog bij de top hoort.

Jungle Man 4 juni 2019 om 15:04

Arkea is qua ploeg nou niet echt een vooruitgang voor wat betreft de ondersteuning.
Niki Terpstra heeft ter vergelijking het bij zijn nieuwe ploeg ook moeilijker dan bij Quickstep.

Titaantje 4 juni 2019 om 17:30

Nou goed hoor, lekker met Greipel en Bouhanni als knechten naar de Tour voor Nairo. Dat zal een succes worden in de ploegentijdrit en bergetappes…

Angedelamontagne 4 juni 2019 om 18:16

Quintana is nu al terugbetaald; de wildcard voor de tour 2020 ligt klaar. Sportief niet de sterkste transfer, maar misschien wel de beste.
En stel… ( de kans is gering, maar zeker dit jaar; waarom niet?) dat hij dit jaar zo maar even de tour wint, want een transfer zou Arkéa dan hebben gerealiseerd!
Volgens mij spreekt Nairo geen gebenedijd woord Frans en kwijnt hij daar echt weg.

Angedelamontagne 4 juni 2019 om 18:29

Met Landa als kopman loop ik niet te hoog op. Zijn beste grote rondes waren die in dienst van Aru en nu Carapaz of een tweetal jaar geleden toen hij als vrijbuiter zonder AK ambities mooie bergritten animeerde en won in de Giro.

IlPirata 4 juni 2019 om 18:34

Ik zou , als hij het doet, wel 3 a 4 klimknechten eisen, want deze ploeg heeft ze niet. Misschien enkel Barguil in goede doen, maar het verleden heeft uitgewezen dat hij niet zo’n type is om te knechten (sunweb/giant). Kortom hij (Nairo) mist daar goede helpers.

  • 1
  • 2