‘Ambitieus Arkéa-Samsic richt zich op Nairo Quintana’

donderdag 23 mei 2019 om 19:49
‘Ambitieus Arkéa-Samsic richt zich op Nairo Quintana’

foto: Cor Vos

Arkéa-Samsic mag dan slechts een ProContinentale ploeg zijn, teammanager Emmanuel Hubert is van plan enkele wereldtoppers aan zich te binden. Volgens Ouest-France hoopt de Fransman Nairo Quintana aan te trekken als rondekopman.


De 29-jarige Colombiaan koerst al sinds zijn entree bij de profs voor Movistar, maar als het aan Hubert ligt rijdt de klimmer binnenkort in Franse dienst. Volgens de Franse krant voeren beide partijen al vergevorderde gesprekken. Het is echter de vraag of Quintana wel voor Arkéa-Samsic wil koersen.

De ronderenner zal dan namelijk een minder sterke ploeg om zich heen hebben. Het is overigens niet de eerste keer dat Quintana in verband wordt gebracht met een andere werkgever. Quintana – die over een aflopend contract beschikt bij Movistar – finishte dit seizoen onder meer als tweede in Parijs-Nice.

Hubert liet recent al weten een voorstel te hebben gedaan aan Julian Alaphilippe. “Al denk ik eerlijk gezegd dat het bij dit voorstel zal blijven. Hij voelt zich namelijk goed bij Deceuninck-Quick-Step.”

Dit artikel delen:

16 Reacties

Mathieu Moller 23 mei 2019 om 19:52

Voor ons als kijkers is het waarschijnlijk goed als de toppers zoveel mogelijk verspreid rondrijden, maar of dit nou zo’n goede match is …
Ik zie het in ieder geval niet gebeuren.

Retro Lex 23 mei 2019 om 20:03

RKC wil Messi…

Random wielerliefhebber. 23 mei 2019 om 20:10

Arkea heeft wel het budget blijkbaar. Zie ze wel een grote naam binnenhengelen

leegloper 23 mei 2019 om 20:13

Misschien is het voor Quintana goed om eens in een ander team te rijden. Maar bij Arkea? Zal hij daar aarden naast Barguil?

west 23 mei 2019 om 22:03

Naast Barguil? 10 treetjes boven Barguil mag ik voor hem hopen…

Tuubke 24 mei 2019 om 09:38

Noem eens iemand die wél zou kunnen aarden naast Barguil?

don camillo 23 mei 2019 om 21:06

“hoopt de Fransman Nairo Quintana” , is Nairo veranderd van Nationaliteit ;)

Gilberto 23 mei 2019 om 21:48

Lees die hele zin nog eens goed kameraad..

west 23 mei 2019 om 22:02

Ze bedoelen niet Dayer?
Maar als Landa al weg gaat en Valverde langzaamaan lichte sporen van ouderdom begint te vertonen dan gaan ze bij Movistar toch ook niet Nairo laten gaan? Enkel Carapaz, Soler als "grote" kopmannen en ook nog eens geen sprinters of klassieke renners is wel karig voor zo'n grote ploeg…

Natte spons 23 mei 2019 om 22:12

Ik zou het niet gek vinden als hij weg gaat bij Movistar, die hebben met Valverde, Carapaz en Landa al drie renners, die alledrie inmiddels op gelijke hoogte staan als hij. Daarnaast is hij zelf niet zo assertief, maar meer introvert en heeft dus wat moeite voor zichzelf op te komen. Als hij absolute kopman zou worden heeft hij dat probleem niet meer. Arkea lijkt een flink budget te hebben, of te krijgen en kan dan misschien ook nog iemand kopen als ondersteuning.

Fast Freddy 23 mei 2019 om 22:38

Nairo is een angstpoeper. Zou me verbazen als hij weg durft te gaan.

Covadonga 23 mei 2019 om 22:59

Nou, nou, dat is nogal een uitspraak. Ik ben heel benieuwd waarop je jouw uitspraak baseert. Misschien wil je op wf je kennis ten toon spreiden?

Fast Freddy 24 mei 2019 om 09:12

Op zijn koersgedrag. Het menneke is altijd bang dat anderen z’n bordje leeg eten. Ik neem aan dat je zijn elleboogje ook vaak genoeg hebt gezien? Meestal na drie trapjes op kop.

Veloburto 24 mei 2019 om 09:39

Ik vind Nairo ook een hele laffe coureur

IlPirata 23 mei 2019 om 22:50

Bij die ploeg heeft Nairo Q. te weinig hulp bergop , misschien wel op het vlakke, kortom te zwakke ploeg en Barguil is geen helper/knecht meer een man van de vrije rol.. |Zie hem, als hij vertrekt, eerder gaan rijden bij bahrein(nibali naar trek) of UA (aru al 2 jaar niet op niveau).

Kelder is de Man 24 mei 2019 om 09:02

De vraag is of hij voor Arkea wil fietsen, maar er zijn wel vergevorderde gesprekken..