Julian Alaphilippe twee jaar langer bij Deceuninck-Quick-Step

zaterdag 1 juni 2019 om 16:07
Julian Alaphilippe twee jaar langer bij Deceuninck-Quick-Step

©Instagram Alaphilippe

Julian Alaphilippe is ook in 2020 en 2021 te bewonderen in het tenue van Deceuninck-Quick-Step. De winnaar van Milaan-San Remo en Strade Bianche maakte dat zaterdag op zijn Instagram bekend aan de buitenwereld.

“Het verhaal gaat verder. Ik ben gelukkig om aan te mogen kondigen dat ik mijn contract met Deceuninck-Quick-Step met twee jaar heb verlengd. Bedankt Patrick Lefevere voor het vertrouwen, ik ben gelukkig om samen dit avontuur voort te mogen zetten”, zijn de woorden van de verlengende Fransman.

Alaphilippe stond ook in de interesse van Direct Energie, Team Ineos, Bahrain Merida en UAE Emirates, maar de Fransman gaf eerder aan dat hij in zijn hoofd de keuze al had gemaakt.

Dit artikel delen:

15 Reacties

leegloper 1 juni 2019 om 16:08

Nu kan Lefevere de rest van het seizoen weer in de media roepen dat hij geen geld heeft voor de overige renners. Maar wel knap dat hij hem heeft weten te behouden.

Gilberto 1 juni 2019 om 17:48

En maar zaniken over Lefevere..

west 1 juni 2019 om 16:11

Verstandig. Gekozen voor zijn carrière in plaats van het snelle geld.

leegloper 1 juni 2019 om 16:21

Hij had bij zat andere ploegen ook zijn carriere kunnen uitbouwen qua kopmanschap en ondersteuning. Tenzij ze bij DQS betere trainingsmethoden hebben en dat hij dit niveau bij andere ploegen niet zou halen.

Random wielerliefhebber. 1 juni 2019 om 16:24

Quick Step heeft betere dokters

west 1 juni 2019 om 22:36

Zoals Kwiatek ook al jaren zijn potentie waarmaakt bij Sky?

Enne stoer hoor, weer lekker ongefundeerd zo’n net niet beschuldiging doen. Lafbek.

Covadonga 1 juni 2019 om 23:50

@west
Wil je ook je bron delen? Ik vind het echt super knap dat je weet dat hij niet voor het geld kiest.

EddyB1958 2 juni 2019 om 07:14

@Covadonga. Die hele speciale coureur,nu woonachtig in het Vlaamse Schilde blijft toch ook lekker bij zijn PCT team, alhoewel hij door vele WorldTour ploegen gegeerd is en een pak meer kan verdienen. Maar hij zei begin dit jaar meer te hebben aan vrijheid en inspraak qua programma, dan aan enkele tonnetjes € meer. Dus Alaphilippe zou misschien ook deze mening kunnen hebben.

JayJay 1 juni 2019 om 16:13

Zit daar op zijn plaats!

Baukema Tomoulin 1 juni 2019 om 16:24

Dus dan waarschijnlijk Mas d’r uit en naar Movistar

Peter Lippens 1 juni 2019 om 16:50

Verstandige keuzen, gekozen voor de sportieve uitbouw van zijn carrière dan voor de lieve centjes al zal het daar hem ook niet aan ontbreken. En zeker al goed dat hij niet gekozen heeft voor een Franse ploeg om te mikken op misschien een plaatsje in de top 15 van de TDF.

Johnny7 1 juni 2019 om 17:35

Denk dat hij geen zin had in een situatie a la Barguil bijvoorbeeld voor een paar eurie meer. Want Levefere kan zo zielig doen als we van hem gewend zijn maar die heeft hij gewoon een dikke aanbieding gedaan die redelijk in de buurt kwam van de rest.

Witte Trui 1 juni 2019 om 19:08

Zit goed, presteert goed, dus waarom vertrekken? Goede keuze denk ik.

Ivanoviclover 2 juni 2019 om 00:55

Held.

Corné 't Glansarm 2 juni 2019 om 11:48

Mooi nieuws! Na het bekendmaken van de Specialized verlenging was het natuurlijk wachten (op één van de rustdagen in de TdF) tot bekendmaking of/dat Alaphilippe zou blijven.

Zou deze vroege bekendmaking betekenen dat Lefevere verwacht daar nog groter nieuws naar buiten te kunnen brengen?

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair