Mike Teunissen na NK 2022: “Werd wat geviseerd, dan is het heel lastig”

Mike Teunissen na NK 2022: “Werd wat geviseerd, dan is het heel lastig”

foto: Cor Vos

vrijdag 24 juni 2022 om 19:24
Video

Mike Teunissen reed met Tour de France-benen rond op het NK wielrennen. Maar nadat hij zich in de finale naar voren had gefietst, moest hij een beetje bekomen en zag hij ploegmaat Pascal Eenkhoorn naar de titel rijden. “Soms is het ook wel lekker om een beetje als bliksemafleider te spelen”, vertelt hij aan WielerFlits.

De Limburger van Jumbo-Visma leek aanvankelijk te freewheelen, maar ondanks zijn goede benen was dat niet het geval. “Ik denk dat ik van iedereen die hier is, zo’n beetje het hoogste gemiddelde wattage heb. Het was weer een typisch NK, denk ik: proberen een overtal te creëren. Eigenlijk keken ze weer overal naar ons. Dat was niet gemakkelijk koersen.”

Teunissen zelf was een van de uit te spelen mannen voor de geel-zwarten. “Ik voelde me goed, al had ik wel het gevoel dat ik geviseerd werd door een aantal jongens. Dan is het natuurlijk heel lastig om die koers voor jezelf te winnen. Maar gelukkig zaten we met veel jongens in de finale en konden we het ploegenspel spelen.”


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

14 Reacties

mokum the best 24 juni 2022 om 19:43

Mike wat een domme opmerking overal keken ze weer naar ons

mokum the best 24 juni 2022 om 19:52

Mike jullie Jumbo’s maakte dit NK zoals gewoonlijk weer triest om naar te kijken. Van ergernis me tv uit gezet. Van voren 5 man in de kopgroep en niet mee rijden. Op kop rijden zonder te trappen. In de 2de groep 4 man die niet rijden. Hoeveel man wil je in de 1ste groep hebben. Tacco en Oscar waren duidelijk de sterkste en de beste maar die zatten gevangen jammer. Dit was echt anti koers….de overige jongens niet Jumbo’s hebben een mooie wedstrijd gemaakt. Maar jammer dat Jumbo zo laf rijd. Ik hoop dat jullie ze vanaf volgende week. 3 weken lang om je oren krijgen van UAE. Wat een bagger ploeg dat Jumbo ppppffff.

katerkop 24 juni 2022 om 20:08

Complimenten TJV hoe verstandig jullie gereden hebben. Tactisch sterk en de overtalsituatie heel professioneel afgerond. Gefeliciteerd met deze mooie en verdiende overwinning.

YogiBear 24 juni 2022 om 20:19

Weer zo’n reactie van iemand die je hier normaal nooit ziet en in twee reacties duidelijk maakt dat wat hem betreft tactiek en strategie geen onderdeel van de koers is.. Logische manier van rijden waarbij je gebruikt maakt van je sterkte (de grootste groep renners). Door voortdurende te puzzelen en te manoeuvreren zijn ze er continu in geslaagd een overval te creëren en op het eind de juiste man op de juiste positie te krijgen Tactisch extreem sterk gereden en ook nog eens (met Eenkhoorn en Oomen) duidelijk de sterkste renners in koers. Niets anders dan zwaar verdiend deze overwinning als je op zo’n manier de koers draagt en maakt.

mitchel_91 24 juni 2022 om 20:23

Tactisch gezien heeft TJV een zeer sterke koers gereden. Heb er echt van genoten hoe ze telkens in overtal kwamen. Zeer verdiende overwinning. Kan niet wachten tot de Tour begint!

Jacob Lohof 24 juni 2022 om 20:53

Teunissen klaagde al voordat meter werd gereden, wat een zeurploeg

UserNL1998 24 juni 2022 om 20:56

“geviseerd” zelfs.

Brabander 24 juni 2022 om 21:46

Prachtig woord toch? Heel wat anders dan ‘lastig gevallen’

Brabander 24 juni 2022 om 21:49

Beetje Calimero-achtig van Teunissen. Zou vreemd zijn als Jumbo niet geviseerd zou worden.
Zo bont als de eerste reacties wil ik het echter niet maken. Zo af en toe sijpelt die Facebook-frustratie ook door tot hier. Gelukkig niet al te vaak, want wat een simpele visies zeg

Kopinkas 24 juni 2022 om 22:50

Teunissen reed met ‘Tour de France benen’ rond op het NK. Vreemde stelling, te meer daar hij er nog krampen in kreeg ook. Zijn benen voelden zich geviseerd door de WF-redactie, omdat ze op hun voormalige Tour-exploten werden gewezen, en schoten toen maar in een kramp? Iets anders kan ik er niet van maken.

GroteSmurf 24 juni 2022 om 23:10

Ik vind Mike Teunissen een van de mooiste renners in het peloton.
Jammer genoeg heeft hij de afgelopen jaren nogal wat pech gekend.
Hij komt vast terug op topniveau en gaat nog mooie dingen laten zien.

Blackcanyon 25 juni 2022 om 10:42

Mike zou willen dat hij geviseerd werd. Hij werd gefietsleerd. Eraf gepegeld en was blij dat hij nog een keer terug kon komen.

mokum the best 25 juni 2022 om 12:17

Dat zie jij verkeerd Mieke werd steeds in de gaten gehouden. Tactische sterk gereden Jumbo klasse. Lik toch me reet dat zooitje vullis start met 12 man. Logisch dat ze winnen. Alleen Groupeman en Trek waren met 3 en 2 man. De rest 1 lingen Als een voetbalelftal tegen 2 man speelt en ze winnen met 365-0 ja sterk gespeeld ze hebben de meerderheid tactisch heel goed uitgespeeld. Nee die laffe honden uit de auto roepen maar in de oortjes niet rijden.we moeten nog 3 mannetjes extra erbij hebben. We willen er 8 in de 1ste groep ipv 5 in de kopgroep van 8.

FDJ 25 juni 2022 om 12:52

Die dikke vent op de achtergrond die daar tot 2, 3 keer toe wat aandacht wil. Wat een zielepiet ben je dan.

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone